Page 17 - Management 16 (2021), številka 1
P. 17
a Hojnik Podjetniška namera študentov
Univerza na Primorskem, in njihovo zaznavanje ovir v okolju
Fakulteta za management
jana.hojnik@fm-kp.si Z raziskavo smo želeli preučiti, kako študenti zaznavajo ovire za vstop
v podjetništvo. Na podlagi podatkov, zbranih s pomočjo vprašalnika na
Tina Bratkovič Kregar vzorcu 193 študentov Univerze na Primorskem, smo identificirali pet sku-
Univerza na Primorskem, pin ovir za podjetništvo. V nadaljevanju smo s pomočjo klastrske analize
Fakulteta za management študente iz vzorca razdelili v štiri skupine glede na njihovo zaznavanje
tina.bratkovic.kregar@fm-kp.si ovir za podjetništvo. Slednje nam je omogočilo identificirati tiste skupine
študentov, ki imajo največji potencial za podjetništvo (t. i. potencialni in
Doris Gomezelj Omerzel delni podjetniki), in hkrati pridobiti informacije o tem, katere so najpo-
Univerza na Primorskem, membnejše ovire, ki študente odvračajo od podjetniške poti. Skladno s
Fakulteta za management tem smo oblikovali predloge, s katerimi lahko na učinkovit način nasla-
doris.gomezelj@fm-kp.si vljamo zaznane ovire za podjetništvo ter krepimo podjetniške kompe-
tence študentov, ki so potrebne za ustanovitev podjetja in uspešno pod-
jetniško pot.
Ključne besede: podjetništvo, podjetniška namera, ovire za podjetništvo,
študenti, Slovenija
Entrepreneurial Intention of Students and Their Perception
of Obstacles in the Environment
The aim of this study is to analyze how students perceive barriers to en-
trepreneurship. Based on data collected by a questionnaire on a sample
of 193 students from University of Primorska (Slovenia), we identified
five factors related to barriers to entrepreneurship. By adopting a clus-
ter analysis, we divided the sample into four distinct groups of students
based on their perceived barriers to entrepreneurship. The latter enabled
us to identify the group of students with the highest potential for en-
trepreneurship (i. e. prospective and limited entrepreneurs) and accord-
ing to this provide advise on how to decrease the perceived barriers and
contribute to the development of competencies that are necessary for
starting their own business.
Keywords: entrepreneurship, entrepreneurial intentions, barriers to en-
trepreneurship, students, Slovenia
https://doi.org/10.26493/1854-4231.16.17-23
Podjetništvo in mladi stala prioriteta eu. Države so spoznale, da na
Podjetniki s svojimi inovativnimi podjetniškimi razvoj regije vpliva predvsem razvijanje njenega
idejami vsak dan pomembno prispevajo h gospo- notranjega potenciala, zato sta v zadnjih letih v
darskemu razvoju posameznih držav in k dvigu ospredju predvsem skrb za obstoječa podjetja v
splošne blaginje družbe. Mala in srednje velika regiji kot tudi razvijanje instrumentov, ki spodbu-
podjetja (msp) so že dlje časa prepoznana kot jajo samozaposlovanje (Evropska komisija 2014).
glavni steber gospodarstva Evropske unije (eu) V okviru programov spodbujanja zaposlovanja se
in predstavljajo gonilna silo inovativnosti, ra- posebno pozornost posveča mladim med 15. in 24.
zvoja in napredka. Zato nas številna prizadeva- letom starosti, pri katerih stopnja brezposelnosti
nja za spodbujanje podjetniške miselnosti, pose- že od leta 2008 ostaja na visoki ravni. V neka-
bej med mladimi, in dvig podjetniškega duha na terih državah eu je stopnja brezposelnosti v tej
državni, regionalni in lokalni ravni več ne pre- starostni skupini v letu 2013 prerastla 50 odstot-
senečajo. Spodbujanje podjetništva znotraj raz- kov (npr. Hrvaška, Španija, Grčija). Do danes je
ličnih panog, starostnih skupin in držav je po- sicer stopnja brezposelnosti v večini držav padla, a
management 16 (2021) številka 1 17
Univerza na Primorskem, in njihovo zaznavanje ovir v okolju
Fakulteta za management
jana.hojnik@fm-kp.si Z raziskavo smo želeli preučiti, kako študenti zaznavajo ovire za vstop
v podjetništvo. Na podlagi podatkov, zbranih s pomočjo vprašalnika na
Tina Bratkovič Kregar vzorcu 193 študentov Univerze na Primorskem, smo identificirali pet sku-
Univerza na Primorskem, pin ovir za podjetništvo. V nadaljevanju smo s pomočjo klastrske analize
Fakulteta za management študente iz vzorca razdelili v štiri skupine glede na njihovo zaznavanje
tina.bratkovic.kregar@fm-kp.si ovir za podjetništvo. Slednje nam je omogočilo identificirati tiste skupine
študentov, ki imajo največji potencial za podjetništvo (t. i. potencialni in
Doris Gomezelj Omerzel delni podjetniki), in hkrati pridobiti informacije o tem, katere so najpo-
Univerza na Primorskem, membnejše ovire, ki študente odvračajo od podjetniške poti. Skladno s
Fakulteta za management tem smo oblikovali predloge, s katerimi lahko na učinkovit način nasla-
doris.gomezelj@fm-kp.si vljamo zaznane ovire za podjetništvo ter krepimo podjetniške kompe-
tence študentov, ki so potrebne za ustanovitev podjetja in uspešno pod-
jetniško pot.
Ključne besede: podjetništvo, podjetniška namera, ovire za podjetništvo,
študenti, Slovenija
Entrepreneurial Intention of Students and Their Perception
of Obstacles in the Environment
The aim of this study is to analyze how students perceive barriers to en-
trepreneurship. Based on data collected by a questionnaire on a sample
of 193 students from University of Primorska (Slovenia), we identified
five factors related to barriers to entrepreneurship. By adopting a clus-
ter analysis, we divided the sample into four distinct groups of students
based on their perceived barriers to entrepreneurship. The latter enabled
us to identify the group of students with the highest potential for en-
trepreneurship (i. e. prospective and limited entrepreneurs) and accord-
ing to this provide advise on how to decrease the perceived barriers and
contribute to the development of competencies that are necessary for
starting their own business.
Keywords: entrepreneurship, entrepreneurial intentions, barriers to en-
trepreneurship, students, Slovenia
https://doi.org/10.26493/1854-4231.16.17-23
Podjetništvo in mladi stala prioriteta eu. Države so spoznale, da na
Podjetniki s svojimi inovativnimi podjetniškimi razvoj regije vpliva predvsem razvijanje njenega
idejami vsak dan pomembno prispevajo h gospo- notranjega potenciala, zato sta v zadnjih letih v
darskemu razvoju posameznih držav in k dvigu ospredju predvsem skrb za obstoječa podjetja v
splošne blaginje družbe. Mala in srednje velika regiji kot tudi razvijanje instrumentov, ki spodbu-
podjetja (msp) so že dlje časa prepoznana kot jajo samozaposlovanje (Evropska komisija 2014).
glavni steber gospodarstva Evropske unije (eu) V okviru programov spodbujanja zaposlovanja se
in predstavljajo gonilna silo inovativnosti, ra- posebno pozornost posveča mladim med 15. in 24.
zvoja in napredka. Zato nas številna prizadeva- letom starosti, pri katerih stopnja brezposelnosti
nja za spodbujanje podjetniške miselnosti, pose- že od leta 2008 ostaja na visoki ravni. V neka-
bej med mladimi, in dvig podjetniškega duha na terih državah eu je stopnja brezposelnosti v tej
državni, regionalni in lokalni ravni več ne pre- starostni skupini v letu 2013 prerastla 50 odstot-
senečajo. Spodbujanje podjetništva znotraj raz- kov (npr. Hrvaška, Španija, Grčija). Do danes je
ličnih panog, starostnih skupin in držav je po- sicer stopnja brezposelnosti v večini držav padla, a
management 16 (2021) številka 1 17