Page 21 - Management 16 (2021), številka 1
P. 21
Jana Hojnik idr. | Podjetniška namera študentov in njihovo zaznavanje ovir v okolju
Preglednica 2 Demografske značilnosti posameznih skupin študentov
Značilnost Kategorija Vzorec Skupina Skupina Skupina Skupina
Nepod- Iskalci Potencialni Delni
jetniki užitkov podjetniki
podjetniki
f f f f f
Spol Ženske , , , , ,
,
Moški , , , , ,
Starost Mlajši od let , , , , ,
,
Med in let , , , , ,
,
Več kot let , , , , ,
,
Raven študija b (dodip.) . letnik , , , ,
,
b (dodip.) . letnik , , , , ,
,
b (dodip.) . letnik , , , , ,
,
b (dodip.) Absolvent , , , , ,
,
b (podip.) . letnik , , , , ,
,
b (podip.) . letnik , , , ,
Status Nezaposlen , , , ,
Zaposlen , , , ,
Lastnik svojega podjetja , , ,
Število obis- Nič predmetov , , , ,
kanih podjet. En predmet , ,
predmetov Dva ali več predmetov , , ,
,
, ,
Podjetniška Da , , , ,
namera Ne , ,
, ,
Notes f – frekvenca.
tniškem življenjem slogu in družbenem okolju. samostojno podjetniško pot skupini tri (potenci-
Slednje pomeni, da ti študenti lahko v prihodnje alni podjetniki) in štiri (delni podjetniki).
postanejo podjetniki iz nuje ali prepoznane prilo-
žnosti. Zato je za pripadnike te skupine še posebej Preglednica 2 prikazuje demografske značilno-
pomembno, da so v okviru študija deležni ustre- sti posameznih skupin študentov, ki smo jih obli-
znega podjetniškega izobraževanja, saj lahko s kovali s pomočjo klastrske analize. Skupino ne-
tem krepijo lastno ustvarjalnost, usmerjenost v podjetniki sestavljajo večinoma študentke (79,4 ),
reševanje težav ter zaznavanje priložnosti in pri ki so mlajše od 25 let (92,1 ), obiskujejo drugi le-
tem osvojijo še vrsto drugih kompetenc, ki so po- tnik dodiplomskega študijskega programa (68,3 ),
trebne za samostojno podjetniško pot. Z ustre- so v večini nezaposlene (92,1 ) in so v času do
znim učnim okoljem, ki študentom omogoča iz- raziskave obiskale en podjetniški predmet. Glede
kustveno učenje preko povezovanja teorije in pra- podjetniške namere smo ugotovili, da večina od
kse, lahko v teh študentih vzbudimo zanimanje njih v naslednjih treh letih ne namerava ustano-
za podjetništvo, jih opremimo s potrebnim zna- viti lastnega podjetja (69,8 ).
njem in jih usmerimo na samostojno podjetniško
pot. Ob tem pa je nadvse pomembno, da jim skozi Skupino iskalci užitkov prav tako večinoma se-
izobraževalni proces ne omogočimo zgolj pridobi- stavljajo ženske (62,2 ), ki so mlajše od 25 let
vanja podjetniških kompetenc, temveč tudi okre- (82,2 ), obiskujejo drugi letnik dodiplomskega
pimo občutek zaupanja v lastne sposobnosti (t. i. študijskega programa (55,6 ), so v večini neza-
samoučinkovitost), zlasti prepričanje, da so spo- poslene (77,8 ) in so v obdobju do raziskave obi-
sobni uspešno voditi lastno podjetje. Na podlagi skale en podjetniški predmet (66,7 ). Več kot po-
analize zaznavanja ovir za podjetništvo med štu- lovica študentov iz te skupine v naslednjih treh
denti lahko trdimo, da imata največ možnosti za letih ne namerava ustanoviti lastnega podjetja
(62,2 ).
V tretji skupini, ki zajema potencialne podje-
management 16 (2021) številka 1 21
Preglednica 2 Demografske značilnosti posameznih skupin študentov
Značilnost Kategorija Vzorec Skupina Skupina Skupina Skupina
Nepod- Iskalci Potencialni Delni
jetniki užitkov podjetniki
podjetniki
f f f f f
Spol Ženske , , , , ,
,
Moški , , , , ,
Starost Mlajši od let , , , , ,
,
Med in let , , , , ,
,
Več kot let , , , , ,
,
Raven študija b (dodip.) . letnik , , , ,
,
b (dodip.) . letnik , , , , ,
,
b (dodip.) . letnik , , , , ,
,
b (dodip.) Absolvent , , , , ,
,
b (podip.) . letnik , , , , ,
,
b (podip.) . letnik , , , ,
Status Nezaposlen , , , ,
Zaposlen , , , ,
Lastnik svojega podjetja , , ,
Število obis- Nič predmetov , , , ,
kanih podjet. En predmet , ,
predmetov Dva ali več predmetov , , ,
,
, ,
Podjetniška Da , , , ,
namera Ne , ,
, ,
Notes f – frekvenca.
tniškem življenjem slogu in družbenem okolju. samostojno podjetniško pot skupini tri (potenci-
Slednje pomeni, da ti študenti lahko v prihodnje alni podjetniki) in štiri (delni podjetniki).
postanejo podjetniki iz nuje ali prepoznane prilo-
žnosti. Zato je za pripadnike te skupine še posebej Preglednica 2 prikazuje demografske značilno-
pomembno, da so v okviru študija deležni ustre- sti posameznih skupin študentov, ki smo jih obli-
znega podjetniškega izobraževanja, saj lahko s kovali s pomočjo klastrske analize. Skupino ne-
tem krepijo lastno ustvarjalnost, usmerjenost v podjetniki sestavljajo večinoma študentke (79,4 ),
reševanje težav ter zaznavanje priložnosti in pri ki so mlajše od 25 let (92,1 ), obiskujejo drugi le-
tem osvojijo še vrsto drugih kompetenc, ki so po- tnik dodiplomskega študijskega programa (68,3 ),
trebne za samostojno podjetniško pot. Z ustre- so v večini nezaposlene (92,1 ) in so v času do
znim učnim okoljem, ki študentom omogoča iz- raziskave obiskale en podjetniški predmet. Glede
kustveno učenje preko povezovanja teorije in pra- podjetniške namere smo ugotovili, da večina od
kse, lahko v teh študentih vzbudimo zanimanje njih v naslednjih treh letih ne namerava ustano-
za podjetništvo, jih opremimo s potrebnim zna- viti lastnega podjetja (69,8 ).
njem in jih usmerimo na samostojno podjetniško
pot. Ob tem pa je nadvse pomembno, da jim skozi Skupino iskalci užitkov prav tako večinoma se-
izobraževalni proces ne omogočimo zgolj pridobi- stavljajo ženske (62,2 ), ki so mlajše od 25 let
vanja podjetniških kompetenc, temveč tudi okre- (82,2 ), obiskujejo drugi letnik dodiplomskega
pimo občutek zaupanja v lastne sposobnosti (t. i. študijskega programa (55,6 ), so v večini neza-
samoučinkovitost), zlasti prepričanje, da so spo- poslene (77,8 ) in so v obdobju do raziskave obi-
sobni uspešno voditi lastno podjetje. Na podlagi skale en podjetniški predmet (66,7 ). Več kot po-
analize zaznavanja ovir za podjetništvo med štu- lovica študentov iz te skupine v naslednjih treh
denti lahko trdimo, da imata največ možnosti za letih ne namerava ustanoviti lastnega podjetja
(62,2 ).
V tretji skupini, ki zajema potencialne podje-
management 16 (2021) številka 1 21