Page 33 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani
P. 33
Analiza in primerjava vsebine kanalov je potekala s pregledom značilnosti posa
meznega kanala (osnovni podatki o kanalu, namen kanala, odnos z naročniki in sode
lovanje s sodelavci), podrobno analizo videoposnetkov (glasba, glasbena vzgoja in druge
vsebine), z oceno kakovosti videoposnetkov, interpretacije in reprezentacije ter dostop
nosti vsebin. Pridobljeni podatki so poleg ostalih zvrsti glasbe pokazali prisotnost klasič
ne glasbe na vseh kanalih. Vse zvrsti glasbe veljajo za enakovredne, pristop ustvarjalcev
k analizi glasbe pa je profesionalen in podroben. Poleg klasične glasbe izbrani YouTubo
vi kanali vključujejo glasbene videoposnetke o različnih zvrsteh, kot so jazz, pop, rock,
metal, filmska glasba, glasba za videoigre, tradicionalna/ljudska in svetovna glasba, kot
so indijska, korejska in japonska glasba ter mongolsko grleno petje. Ustvarjalci kanalov
ustvarjajo tudi lastno glasbo in priredbe del, ki pripadajo različnim slogovnim obdob
jem, vrstam in žanrom. Glasbenoizobraževalni videoposnetki so strukturno raznoliki:
ustvarjalci objavljajo kratke videovsebine pouka, daljša predavanja, (mojstrske) tečaje in
vaje. Vsebinsko bogastvo se odraža v široki paleti obravnavanih področij, ki smo jih raz
delili v naslednje kategorije: meter in ritem, tonska zgradba, glasbene oblike, muzikolo
ške vsebine, glasbena kompozicija in ustvarjanje, glasbeno poustvarjanje, razvoj glasbe
nih spretnosti in sposobnosti ter razmišljanja o glasbi in glasbeni vzgoji.
Veliko vsebin, ki jih ponujajo ustvarjalci na platformi YouTube, je vključenih tudi v
učne načrte hrvaških glasbenih šol in jih je mogoče poučevati pri individualnem pouku Nikolina Matoš, Srđan Stanojević ◆ The educational potential of YouTube channels for teaching and learning music
instrumenta ali petja, torej pri glasbenoteoretičnih predmetih, to so urjenje sluha, har
monija, kontrapunkt, glasbene forme in glasbena zgodovina. Omenjeni videoposnetki
vsebujejo tudi druge vsebine, ki presegajo okvire obveznih učnih načrtov, kot so inter
vjuji, razprave, motivacijski govori, karierni nasveti, glasbene (in druge) kritike, nasveti
za nakup glasbil in opreme ter glasbena produkcija. Videoposnetki so primerni za upora
bo v kontekstih formalnega, neformalnega in priložnostnega glasbenega izobraževanja
pa tudi v različnih okoljih učenja in poučevanja, vključno s tradicionalnim poučevanjem
in učenjem v učilnici ter na spletu, z mešanim učenjem, s strategijo obrnjene učilnice, si
tuiranimi učnimi okolji in sodelovalnim poučevanjem. Videoposnetki niso namenjeni
zgolj profesionalnim glasbenikom, temveč tudi začetnikom in glasbenim navdušencem,
saj je podajanje vsebin strokovno, natančno, razumljivo in hkrati zabavno.
33