Page 33 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani
P. 33

Analiza in primerjava vsebine kanalov je potekala s pregledom značilnosti posa­
           meznega kanala (osnovni podatki o kanalu, namen kanala, odnos z naročniki in sode­
           lovanje s sodelavci), podrobno analizo videoposnetkov (glasba, glasbena vzgoja in druge
           vsebine), z oceno kakovosti videoposnetkov,  interpretacije in reprezentacije ter dostop­
           nosti vsebin. Pridobljeni podatki so poleg ostalih zvrsti glasbe pokazali prisotnost klasič­
           ne glasbe na vseh kanalih. Vse zvrsti glasbe veljajo za enakovredne, pristop ustvarjalcev
           k analizi glasbe pa je profesionalen in podroben. Poleg klasične glasbe izbrani YouTubo­
           vi kanali vključujejo glasbene videoposnetke o različnih zvrsteh, kot so jazz, pop, rock,
           metal, filmska glasba, glasba za videoigre, tradicionalna/ljudska in svetovna glasba, kot
           so indijska, korejska in japonska glasba ter mongolsko grleno petje. Ustvarjalci kanalov
           ustvarjajo tudi lastno glasbo in priredbe del, ki pripadajo različnim slogovnim obdob­
           jem, vrstam in žanrom. Glasbenoizobraževalni videoposnetki so strukturno raznoliki:
           ustvarjalci objavljajo kratke videovsebine pouka, daljša predavanja, (mojstrske) tečaje in
           vaje. Vsebinsko bogastvo se odraža v široki paleti obravnavanih področij, ki smo jih raz­
           delili v naslednje kategorije: meter in ritem, tonska zgradba, glasbene oblike, muzikolo­
           ške vsebine, glasbena kompozicija in ustvarjanje, glasbeno poustvarjanje, razvoj glasbe­
           nih spretnosti in sposobnosti ter razmišljanja o glasbi in glasbeni vzgoji.
               Veliko vsebin, ki jih ponujajo ustvarjalci na platformi YouTube, je vključenih tudi v
           učne načrte hrvaških glasbenih šol in jih je mogoče poučevati pri individualnem pouku   Nikolina Matoš, Srđan Stanojević ◆ The educational potential of YouTube channels for teaching and learning music
           instrumenta ali petja, torej pri glasbenoteoretičnih predmetih, to so urjenje sluha, har­
           monija, kontrapunkt, glasbene forme in glasbena zgodovina. Omenjeni videoposnetki
           vsebujejo tudi druge vsebine, ki presegajo okvire obveznih učnih načrtov, kot so inter­
           vjuji, razprave, motivacijski govori, karierni nasveti, glasbene (in druge) kritike, nasveti
           za nakup glasbil in opreme ter glasbena produkcija. Videoposnetki so primerni za upora­
           bo v kontekstih formalnega, neformalnega in priložnostnega glasbenega izobraževanja
           pa tudi v različnih okoljih učenja in poučevanja, vključno s tradicionalnim poučevanjem
           in učenjem v učilnici ter na spletu, z mešanim učenjem, s strategijo obrnjene učilnice, si­
           tuiranimi učnimi okolji in sodelovalnim poučevanjem. Videoposnetki niso namenjeni
           zgolj profesionalnim glasbenikom, temveč tudi začetnikom in glasbenim navdušencem,
           saj je podajanje vsebin strokovno, natančno, razumljivo in hkrati zabavno.






















                                                                            33
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38