Page 35 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani
P. 35

Kompozicijski proces ustvarjanja mladinske operete
            v 21. stoletju: analiza z orodji aplikativne psihologije
             The Process of Composing Youth Operetta in the Twenty-First
               Century: Analysis Using the Tools of Applied Psychology


                                     Miha Nahtigal
                             Univerza v Ljubljani, Akademija za glasbo
                                  Miha.nahtigal@ag.uni-lj.si



           Izvleček: V dobi digitalnih medijev in instantne zadovoljitve potreb se zdi, da komp lek­
           sna umetnost med mladimi postaja vedno manj privlačna, pri čemer mnogi avtorji kot
           p rimer take umetnosti navajajo sodobno opero. V prispevku se osredotočamo na poskus
           reševanja omenjenih izzivov preko iskanja in uporabe sredstev, ki bi zagotovila poveča­
           no intenziteto doživljanja tudi mlademu in glasbeno manj podkovanemu občinstvu ob
           hkratni ohranitvi ustrezne umetniške kompleksnosti. Na primeru nove slovenske ope­
           rete Špedicija Stradivarius, ki jo je na libreto Mateje Perpar napisal Miha Nahtigal, reži­
           ral pa Henrik Neubauer, analiziramo umetniški kompozicijski proces pisanja mladinske
           operete skozi prizmo aplikativne psihologije.
           Ključne besede: sodobna opera, opereta, kompozicija, aplikativna psihologija, mladi

           Abstract: In an age of digital media and instant gratification, complex art seems to be be­
           coming less and less attractive to young people, with many authors citing contemporary
           opera as an example of such art. In this paper we focus on an attempt to address these
           challenges through the search for and use of means that would ensure an increased in­
           tensity of experience even for young and less musically skilled audiences, while at the
           same time preserving an appropriate artistic complexity. Using the example of the new
           Slovenian operetta Špedicija Stradivarius, written by Miha Nahtigal to a libretto by Mate­
           ja Perpar and directed by Henrik Neubauer, we analyse the artistic compositional pro­
           cess of writing a youth operetta through the prism of applied psychology.
           Keywords: contemporary opera, operetta, composition, applied psychology, young peo­
           ple



           Uvod

                 azprave o krizi sodobne opere potekajo že od leta 1960 (Askonas-
                 -Shepherd idr., 1986; Piso, 2013; Radu-Giurgiu, 2022). Kljub naraš-
           Rčajočemu številu novih glasbenih del še živečih skladateljev operne
           hiše le-ta pogosto nerade vključujejo v svoje programe (Cancellieri in Turri-
           ni, 2016; Radu-Giurgiu, 2022). Zanimanje javnosti za glasbene stvaritve 20. in
           21. stoletja je majhno, vendar tudi skorajda ni opaziti spodbud k njihovemu



           Drugi znanstveni članki ◆ Other Scientific Articles   © Authors
           https://doi.org/10.26493/2712-3987.20(41)35-57
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40