Page 35 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani
P. 35
Kompozicijski proces ustvarjanja mladinske operete
v 21. stoletju: analiza z orodji aplikativne psihologije
The Process of Composing Youth Operetta in the Twenty-First
Century: Analysis Using the Tools of Applied Psychology
Miha Nahtigal
Univerza v Ljubljani, Akademija za glasbo
Miha.nahtigal@ag.uni-lj.si
Izvleček: V dobi digitalnih medijev in instantne zadovoljitve potreb se zdi, da komp lek
sna umetnost med mladimi postaja vedno manj privlačna, pri čemer mnogi avtorji kot
p rimer take umetnosti navajajo sodobno opero. V prispevku se osredotočamo na poskus
reševanja omenjenih izzivov preko iskanja in uporabe sredstev, ki bi zagotovila poveča
no intenziteto doživljanja tudi mlademu in glasbeno manj podkovanemu občinstvu ob
hkratni ohranitvi ustrezne umetniške kompleksnosti. Na primeru nove slovenske ope
rete Špedicija Stradivarius, ki jo je na libreto Mateje Perpar napisal Miha Nahtigal, reži
ral pa Henrik Neubauer, analiziramo umetniški kompozicijski proces pisanja mladinske
operete skozi prizmo aplikativne psihologije.
Ključne besede: sodobna opera, opereta, kompozicija, aplikativna psihologija, mladi
Abstract: In an age of digital media and instant gratification, complex art seems to be be
coming less and less attractive to young people, with many authors citing contemporary
opera as an example of such art. In this paper we focus on an attempt to address these
challenges through the search for and use of means that would ensure an increased in
tensity of experience even for young and less musically skilled audiences, while at the
same time preserving an appropriate artistic complexity. Using the example of the new
Slovenian operetta Špedicija Stradivarius, written by Miha Nahtigal to a libretto by Mate
ja Perpar and directed by Henrik Neubauer, we analyse the artistic compositional pro
cess of writing a youth operetta through the prism of applied psychology.
Keywords: contemporary opera, operetta, composition, applied psychology, young peo
ple
Uvod
azprave o krizi sodobne opere potekajo že od leta 1960 (Askonas-
-Shepherd idr., 1986; Piso, 2013; Radu-Giurgiu, 2022). Kljub naraš-
Rčajočemu številu novih glasbenih del še živečih skladateljev operne
hiše le-ta pogosto nerade vključujejo v svoje programe (Cancellieri in Turri-
ni, 2016; Radu-Giurgiu, 2022). Zanimanje javnosti za glasbene stvaritve 20. in
21. stoletja je majhno, vendar tudi skorajda ni opaziti spodbud k njihovemu
Drugi znanstveni članki ◆ Other Scientific Articles © Authors
https://doi.org/10.26493/2712-3987.20(41)35-57