Page 91 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani
P. 91

Kvaliteten zborovski repertoar mlade pevce spodbuja, da postanejo bolj-
           ši v tem, kar počnejo. Stimulira njihovo domišljijo, širi njihovo znanje in omo-
           goča razvoj njihovih glasbenih sposobnosti. Hkrati pred njih postavlja intelek-
           tualne izzive, povečuje njihovo željo po spoznavanju neznanega in jih motivira
           za odličnost.
               Izbira repertoarja za srednješolske zbore je tako zahtevna naloga, ki zahte-
           va natančno krmarjenje med strokovnimi kriteriji, zunanjimi vplivi (propozi-
           cijami tekmovanj in drugih nastopov) ter željami pevcev. Potrebno je nenehno
           iskanje ravnovesja med izbiro skladb, ki so tehnično in umetniško primerne za
           pevce, in skladb, ki bodo pevce motivirale ter jih navdušile. To nenehno iska-
           nje, nenehno krmarjenje, zahteva polno pozornost, strast in predanost. Toda
           ko zborovodja uspe najti pravo pot, ko uspe krmariti med pastmi Scile in Ka-
           ribde, je nagrada neprecenljiva: vidi, kako mladi pevci rastejo, se razvijajo in
           cvetijo skozi glasbo, ki jo izvajajo. In to je tisto, kar naj zborovodje nenehno
           motivira in navdihuje, da nadaljujejo s tem pomembnim delom.         Erik Šmid ◆ KRMARJENJE MED SCILO IN KARIBDO: IZZIVI IN PASTI IZBIRE REPERTOARJA ZA SREDNJEŠOLSKE ZBORE
               Kljub obstoječim smernicam in raziskavam se pri izbiri repertoarja za sre-
           dnješolske zbore ponujajo priložnosti za nadaljnje raziskovanje. Smiselno bi
           bilo podrobneje preučiti glasbene preference mladih pevcev ter njihovo doje-
           manje različnih repertoarnih izbir, saj bi te ugotovitve osvetlile, kako določe-
           ne skladbe vplivajo na njihovo motivacijo, glasbeni razvoj in obče zadovoljstvo
           pri sodelovanju v zboru. Prav tako bi raziskave, ki bi temeljile na praktičnih iz-
           kušnjah zborovodij – npr. na tem, kako se spopadajo s tehničnimi izzivi skladb
           ali kako izbira repertoarja vpliva na motivacijo pevcev v zboru –, prispevale k
           poglobljenemu razumevanju tega področja. Takšne raziskave bi ne le dopolni-
           le obstoječe vedenje na področju zborovske pedagogike, temveč tudi zagotovile
           dragocene smernice, ki bi dirigentom olajšale delo in mladim pevcem omogo-
           čile, da skozi zborovsko petje še uspešneje razvijajo svoje potenciale.

           Literatura

           3rd international choral competition Aegis Carminis 2023. (B. l.). Akademsko
               društvo Univerze na Primorskem. https://www.aegiscarminis.si/storage
               /doc/202304/regulations-choirs-aegis-carminis-2023.pdf
           7th Vietnam international choir competition. (B. l.). https://www.interkultur
               .com/fileadmin/INTERKULTUR/Events/2023/HoiAn/Information
               /ParticipantInformation-HoiAn2023.pdf
           The 7th Tokyo international choir competition  changes to the regulations. (B.
               l.). https://www.ticctokyo.icot.or.jp/regulations2025ver
           The 17th International Choir Festival “Tallinn 2023”. (B. l.). Eesti Kooriühing.
               https://kooriyhing.ee/event/the-17th-international-choir
               -festival-tallinn-2023-2/?lang=en

                                                                            91
   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96