Page 574 - Weiss, Jernej, ur./ed. 2021. Opereta med obema svetovnima vojnama ▪︎ Operetta between the Two World Wars. Koper/Ljubljana: Založba Univerze na Primorskem in Festival Ljubljana. Studia musicologica Labacensia, 5
P. 574
opereta med obema svetovnima vojnama
Kevin Clarke (kclarke@gmx.de)
se je rodil v Berlinu leta 1967. Študiral je muzikologijo in angleško književ-
nost na Freie Universität Berlin in na Universitá Statale v Milanu. Magi-
striral je z delom o muzikalu Passion Stephena Sondheima, v doktoratu pa
je obravnaval Emmericha Kálmána in čezatlantske jazz operete dvajsetih
let 20. stoletja. Clarke je objavil številne prispevke o spreminjajočih se pra-
ksah izvajanja operet, pa tudi o spolnosti in spolu v glasbenem gledališču.
Pripravil je razstave v dunajskem Theatermuseum (Welt der Operette) in v
berlinskem Schwules Museum (Glitter and Be Gay, Porn That Way, Sieg
fried Wagner, Superqueeroes itd.). Je avtor številnih knjig, leta 2006 pa je
ustanovil Raziskovalni center za opereto v Amsterdamu. Clarke je pouče-
val na Universität Wien, diplomskem centru Mestne univerze v New Yor-
ku, Hochschule Osnabrück in drugje. Nastopil je tudi v dokumentarnih fil-
mih Bin nur ein Jonny – Paul Abraham, The Florence Foster Jenkins Story (z
Joyce DiDonato) in Operndiven – Operntunten Rose von Praunheim.
Ryszard Daniel Golianek (degol@amu.edu.pl)
je poljski muzikolog, profesor na Muzikološkem inštitutu Univerze Ada-
ma Mickiewicza v Poznanju in na Oddelku za glasbeno teorijo Glasbene
akademije Grażyna i Kiejstut Bacewicz v Lodžu. Njegova glavna zanima-
nja obsegajo zgodovino glasbe in opere 19. stoletja. Po študiju muzikologije
in violončela je doktoriral iz muzikologije (1993). Po doktoratu je sodeloval
pri raziskovalnih projektih na področju programske glasbe ter del Juliusza
Zarębskega (Jules Zarembsky) in Giuseppeja Poniatowskega. V zadnjih le-
tih raziskuje poljsko tematiko v evropski glasbi 19. stoletja.
Igor Grdina (igor.grdina@zrc-sazu.si)
je profesor za slovensko književnost in za kulturno zgodovino; raziskoval-
no dela na ZRC SAZU, predava pa na AMEU in Univerzi v Novi Gorici.
Dva semestra je bil gostujoči profesor na dunajski univerzi. Napisal je li-
breto za leta 2020 premierno uprizorjeno opero Julija, ki jo je uglasbil Aleš
Makovac; predelal in prevedel je več opernih in operetnih besedil za izved-
be v Ljubljani, Mariboru in Novem mestu. Eno njegovih gledaliških del je
bilo prevedeno v ruščino in je v Ruski federaciji tudi bilo natisnjeno v knji-
žni obliki.
Vita Gruodytė (vita.gg12@gmail.com)
je raziskovalka na Litovski akademiji za glasbo in gledališče (Vilna). Po
doktorskem študiju v okviru programa Tempus na Helsinški univerzi je
572
Kevin Clarke (kclarke@gmx.de)
se je rodil v Berlinu leta 1967. Študiral je muzikologijo in angleško književ-
nost na Freie Universität Berlin in na Universitá Statale v Milanu. Magi-
striral je z delom o muzikalu Passion Stephena Sondheima, v doktoratu pa
je obravnaval Emmericha Kálmána in čezatlantske jazz operete dvajsetih
let 20. stoletja. Clarke je objavil številne prispevke o spreminjajočih se pra-
ksah izvajanja operet, pa tudi o spolnosti in spolu v glasbenem gledališču.
Pripravil je razstave v dunajskem Theatermuseum (Welt der Operette) in v
berlinskem Schwules Museum (Glitter and Be Gay, Porn That Way, Sieg
fried Wagner, Superqueeroes itd.). Je avtor številnih knjig, leta 2006 pa je
ustanovil Raziskovalni center za opereto v Amsterdamu. Clarke je pouče-
val na Universität Wien, diplomskem centru Mestne univerze v New Yor-
ku, Hochschule Osnabrück in drugje. Nastopil je tudi v dokumentarnih fil-
mih Bin nur ein Jonny – Paul Abraham, The Florence Foster Jenkins Story (z
Joyce DiDonato) in Operndiven – Operntunten Rose von Praunheim.
Ryszard Daniel Golianek (degol@amu.edu.pl)
je poljski muzikolog, profesor na Muzikološkem inštitutu Univerze Ada-
ma Mickiewicza v Poznanju in na Oddelku za glasbeno teorijo Glasbene
akademije Grażyna i Kiejstut Bacewicz v Lodžu. Njegova glavna zanima-
nja obsegajo zgodovino glasbe in opere 19. stoletja. Po študiju muzikologije
in violončela je doktoriral iz muzikologije (1993). Po doktoratu je sodeloval
pri raziskovalnih projektih na področju programske glasbe ter del Juliusza
Zarębskega (Jules Zarembsky) in Giuseppeja Poniatowskega. V zadnjih le-
tih raziskuje poljsko tematiko v evropski glasbi 19. stoletja.
Igor Grdina (igor.grdina@zrc-sazu.si)
je profesor za slovensko književnost in za kulturno zgodovino; raziskoval-
no dela na ZRC SAZU, predava pa na AMEU in Univerzi v Novi Gorici.
Dva semestra je bil gostujoči profesor na dunajski univerzi. Napisal je li-
breto za leta 2020 premierno uprizorjeno opero Julija, ki jo je uglasbil Aleš
Makovac; predelal in prevedel je več opernih in operetnih besedil za izved-
be v Ljubljani, Mariboru in Novem mestu. Eno njegovih gledaliških del je
bilo prevedeno v ruščino in je v Ruski federaciji tudi bilo natisnjeno v knji-
žni obliki.
Vita Gruodytė (vita.gg12@gmail.com)
je raziskovalka na Litovski akademiji za glasbo in gledališče (Vilna). Po
doktorskem študiju v okviru programa Tempus na Helsinški univerzi je
572