Page 575 - Weiss, Jernej, ur./ed. 2021. Opereta med obema svetovnima vojnama ▪︎ Operetta between the Two World Wars. Koper/Ljubljana: Založba Univerze na Primorskem in Festival Ljubljana. Studia musicologica Labacensia, 5
P. 575
av t o r j i
leta 2000 doktorirala iz muzikologije na Litovski akademiji za glasbo in
gledališče z disertacijo Fenomen prostora v glasbi 20. stoletja. Bila je raz-
iskovalka v Litovskem muzeju glasbe, gledališča in filma ter na Univerzi
Klaipėda (Litva), nadzorovala pa je tudi raziskave na Nevidnem kolidžu
Fundacije Soroš v Vilni. Je članica Zveze litovskih skladateljev ter članica
uredništev litovske kulturne revije Kultūros barai (»Polja kulture«, Vilna)
in znanstvene revije Artistic Culture. Topical Issues, ki jo izdaja Inštitut za
raziskovanje moderne umetnosti Ukrajinske akademije za umetnost (Ki-
jev). Njeno raziskovalno delo (knjige, predavanja in članki) je osredotoče-
no na estetiko in zgodovino glasbe 20. stoletja, kulturne in politične vpli-
ve v sodobni glasbi ter zlasti na vznik nacionalne identitete v litovski glasbi.
Matthieu Guillot (magge.2m@gmail.com)
je francoski muzikolog in izredni raziskovalec (raziskovalna skupina GRE-
AM Univerze v Strasbourgu). Študiral je muzikologijo na Oddelku za mu-
zikologijo Univerze v Strasbourgu in na Univerzi Pariz VIII. Doktoriral je
leta 1997 (Univerza Pariz VIII), leta 2004 pa je opravil habilitacijo na Uni-
verzi v Provansi (Aix-Marseille). Njegove publikacije vključujejo eseje o
glasbeni estetiki moderne in sodobne glasbe ter o fenomenologiji sluha.
Fatima Hadžić (fatima.hadzic@mas.unsa.ba; fatima_hadzic@yahoo.com)
je izredna profesorica muzikologije na Akademiji za glasbo Univerze v Sa-
rajevu, kjer je diplomirala iz klavirja (2003) in muzikologije (2005). Na isti
ustanovi je magistrirala (2009) in doktorirala (2012). Bila je predsednica
Muzikološkega društva Federacije Bosne in Hercegovine (2014–2018) ter
sodelavka v raziskovalnih projektih Inštituta za muzikologijo in etnomuzi-
kologijo (Akademija za glasbo). Leta 2019 je bila imenovana za glavno ure-
dnico revije za glasbeno kulturo Muzika.
Magdolna Jákfalvi (jakfal@t-online.hu)
je profesorica gledališke zgodovine. Objavila je več knjig in člankov na pod-
ročjih sodobne dramske teorije, madžarske in evropske avantgarde, ter o
načinih interakcije med politiko spomina in gledališčem. Soustanovila je
revijo za gledališke študije Theatron, spletno mesto Philther (www.philther.
hu) in leta 2018 projekt Kálmán. V zadnjem desetletju se osredotoča na dr-
žavno socialistično prakso madžarskega gledališča po 2. svetovni vojni,
sovjetizirano zgodovino recepcije predstav, ter na preoblikovanje dunajske
operete v nacionalno opereto.
573
leta 2000 doktorirala iz muzikologije na Litovski akademiji za glasbo in
gledališče z disertacijo Fenomen prostora v glasbi 20. stoletja. Bila je raz-
iskovalka v Litovskem muzeju glasbe, gledališča in filma ter na Univerzi
Klaipėda (Litva), nadzorovala pa je tudi raziskave na Nevidnem kolidžu
Fundacije Soroš v Vilni. Je članica Zveze litovskih skladateljev ter članica
uredništev litovske kulturne revije Kultūros barai (»Polja kulture«, Vilna)
in znanstvene revije Artistic Culture. Topical Issues, ki jo izdaja Inštitut za
raziskovanje moderne umetnosti Ukrajinske akademije za umetnost (Ki-
jev). Njeno raziskovalno delo (knjige, predavanja in članki) je osredotoče-
no na estetiko in zgodovino glasbe 20. stoletja, kulturne in politične vpli-
ve v sodobni glasbi ter zlasti na vznik nacionalne identitete v litovski glasbi.
Matthieu Guillot (magge.2m@gmail.com)
je francoski muzikolog in izredni raziskovalec (raziskovalna skupina GRE-
AM Univerze v Strasbourgu). Študiral je muzikologijo na Oddelku za mu-
zikologijo Univerze v Strasbourgu in na Univerzi Pariz VIII. Doktoriral je
leta 1997 (Univerza Pariz VIII), leta 2004 pa je opravil habilitacijo na Uni-
verzi v Provansi (Aix-Marseille). Njegove publikacije vključujejo eseje o
glasbeni estetiki moderne in sodobne glasbe ter o fenomenologiji sluha.
Fatima Hadžić (fatima.hadzic@mas.unsa.ba; fatima_hadzic@yahoo.com)
je izredna profesorica muzikologije na Akademiji za glasbo Univerze v Sa-
rajevu, kjer je diplomirala iz klavirja (2003) in muzikologije (2005). Na isti
ustanovi je magistrirala (2009) in doktorirala (2012). Bila je predsednica
Muzikološkega društva Federacije Bosne in Hercegovine (2014–2018) ter
sodelavka v raziskovalnih projektih Inštituta za muzikologijo in etnomuzi-
kologijo (Akademija za glasbo). Leta 2019 je bila imenovana za glavno ure-
dnico revije za glasbeno kulturo Muzika.
Magdolna Jákfalvi (jakfal@t-online.hu)
je profesorica gledališke zgodovine. Objavila je več knjig in člankov na pod-
ročjih sodobne dramske teorije, madžarske in evropske avantgarde, ter o
načinih interakcije med politiko spomina in gledališčem. Soustanovila je
revijo za gledališke študije Theatron, spletno mesto Philther (www.philther.
hu) in leta 2018 projekt Kálmán. V zadnjem desetletju se osredotoča na dr-
žavno socialistično prakso madžarskega gledališča po 2. svetovni vojni,
sovjetizirano zgodovino recepcije predstav, ter na preoblikovanje dunajske
operete v nacionalno opereto.
573