Page 576 - Weiss, Jernej, ur./ed. 2021. Opereta med obema svetovnima vojnama ▪︎ Operetta between the Two World Wars. Koper/Ljubljana: Založba Univerze na Primorskem in Festival Ljubljana. Studia musicologica Labacensia, 5
P. 576
opereta med obema svetovnima vojnama
Luba Kijanovska (luba.kyjan@gmail.com)
se je rodila v Lvovu. Študirala je muzikologijo na Državnem konservato-
riju Mikole Lisenka v Lvovu (1979). Doktorat je opravila leta 1985 (Funkci-
je programa pri zaznavanju glasbenega dela), habilitacijo leta 2000 (Evolu-
cija galicijske glasbene kulture 19. in 20. stoletja); od leta 1987 docentka, od
leta 1995 profesorica, od leta 1991 pa redna profesorica za glasbeno zgodovi-
no na Državni glasbeni akademiji Mikole Lisenka v Lvovu. Osrednje teme
njenih raziskav so glasbena kultura Galicije, glasbena psihologija, zgodo-
vina ukrajinske glasbe, ukrajinska glasba v odnosu do drugih evropskih
glasbenih nacionalnih šol, glasbena pedagogika. Avtorica šestih monogra-
fij, osmih učbenikov ter več kot 400 člankov v znanstvenih zbornikih in re-
vijah (Ukrajina, Poljska, Nemčija, Avstrija, Slovenija, ZDA, Litva, Romuni-
ja, Rusija itd.).
Ana Kocjančič (ana.kocjancic77@gmail.com),
umetnostna zgodovinarka, teatrologinja, interpretka kulturne dediščine in
galeristka, je končala podiplomski študij (2006, Oddelek za umetnostno
zgodovino Filozofske fakultete, Ljubljana) na temo Scenografija v sloven
skih dramskih gledališčih med obema vojnama (1918–1941). Bila je strokov-
na sodelavka za scenografijo in gledališke tehnike pri pripravi gledališke-
ga terminološkega slovarja ter soavtorica izdane publikacije (2007, SAZU,
Ljubljana). Raziskuje zgodovino slovenske scenografije, njeno povezavo z
razvojem slovenske likovne umetnosti in vplive evropskih gledaliških gi-
banj ter evropske likovne umetnosti na njen razvoj. Je avtorica obsežne mo-
nografije PROSTOR V PROSTORU – Scenografija na Slovenskem od 17. sto
letja do leta 1991, istoimenske razstave in člankov, televizijskih ter radijskih
oddaj o razvoju slovenske scenografije.
Darja Koter (darja.koter@ag.uni-lj.si)
je redna profesorica za zgodovino glasbe na Akademiji za glasbo Univerze
v Ljubljani. Raziskovalno se ukvarja s historičnimi instrumenti, z glasbe-
no ikonografijo, zgodovino glasbene poustvarjalnosti, glasbenega šolstva
in opusti slovenskih skladateljev. Sodeluje v raziskovalnih projektih Uni-
verze v Bonnu in Univerze v Ljubljani. Monografije: Glasbilarstvo na Slo
venskem (2001, 2004), Musica coelestis et musica profana. Glasbeni motivi v
likovni dediščini od severne Istre do Vremske doline (2008), Slovenska glasba
1848–1918 (2012), Slovenska glasba 1918–1991 (2012), 90 let Glasbene šole Slav
ka Osterca Ljutomer (2018); Akademija za glasbo 80 let (2020). Je dobitnica
Mantuanijevega priznanja za dosežke v muzikologiji (2014).
574
Luba Kijanovska (luba.kyjan@gmail.com)
se je rodila v Lvovu. Študirala je muzikologijo na Državnem konservato-
riju Mikole Lisenka v Lvovu (1979). Doktorat je opravila leta 1985 (Funkci-
je programa pri zaznavanju glasbenega dela), habilitacijo leta 2000 (Evolu-
cija galicijske glasbene kulture 19. in 20. stoletja); od leta 1987 docentka, od
leta 1995 profesorica, od leta 1991 pa redna profesorica za glasbeno zgodovi-
no na Državni glasbeni akademiji Mikole Lisenka v Lvovu. Osrednje teme
njenih raziskav so glasbena kultura Galicije, glasbena psihologija, zgodo-
vina ukrajinske glasbe, ukrajinska glasba v odnosu do drugih evropskih
glasbenih nacionalnih šol, glasbena pedagogika. Avtorica šestih monogra-
fij, osmih učbenikov ter več kot 400 člankov v znanstvenih zbornikih in re-
vijah (Ukrajina, Poljska, Nemčija, Avstrija, Slovenija, ZDA, Litva, Romuni-
ja, Rusija itd.).
Ana Kocjančič (ana.kocjancic77@gmail.com),
umetnostna zgodovinarka, teatrologinja, interpretka kulturne dediščine in
galeristka, je končala podiplomski študij (2006, Oddelek za umetnostno
zgodovino Filozofske fakultete, Ljubljana) na temo Scenografija v sloven
skih dramskih gledališčih med obema vojnama (1918–1941). Bila je strokov-
na sodelavka za scenografijo in gledališke tehnike pri pripravi gledališke-
ga terminološkega slovarja ter soavtorica izdane publikacije (2007, SAZU,
Ljubljana). Raziskuje zgodovino slovenske scenografije, njeno povezavo z
razvojem slovenske likovne umetnosti in vplive evropskih gledaliških gi-
banj ter evropske likovne umetnosti na njen razvoj. Je avtorica obsežne mo-
nografije PROSTOR V PROSTORU – Scenografija na Slovenskem od 17. sto
letja do leta 1991, istoimenske razstave in člankov, televizijskih ter radijskih
oddaj o razvoju slovenske scenografije.
Darja Koter (darja.koter@ag.uni-lj.si)
je redna profesorica za zgodovino glasbe na Akademiji za glasbo Univerze
v Ljubljani. Raziskovalno se ukvarja s historičnimi instrumenti, z glasbe-
no ikonografijo, zgodovino glasbene poustvarjalnosti, glasbenega šolstva
in opusti slovenskih skladateljev. Sodeluje v raziskovalnih projektih Uni-
verze v Bonnu in Univerze v Ljubljani. Monografije: Glasbilarstvo na Slo
venskem (2001, 2004), Musica coelestis et musica profana. Glasbeni motivi v
likovni dediščini od severne Istre do Vremske doline (2008), Slovenska glasba
1848–1918 (2012), Slovenska glasba 1918–1991 (2012), 90 let Glasbene šole Slav
ka Osterca Ljutomer (2018); Akademija za glasbo 80 let (2020). Je dobitnica
Mantuanijevega priznanja za dosežke v muzikologiji (2014).
574