Page 13 - Možnosti aktivnega staranja strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju s postopnim uvajanjem mladih v poklice.
P. 13
Predgovor

Pedagoški študij in z njim povezano bodoče poklicno udejstvovanje sta
ključna za kakovostno izobraževanje otrok in mladine. Kakovost izobraževa-
nja bodočih pedagoških delavcev je namreč primarnega pomena za nadalj-
nje delo, saj je najpomembnejši šolski dejavnik, ki vpliva na dosežke učen-
cev. Izvajanje konceptualne kontinuitete, kjer je na eni strani poskrbljeno za
strokovno uvajanje mladih v poklic, na drugi pa za aktivno staranje in razbre-
menitev starejših kolegov, je ključna nevralgična točka pri zadovoljevanju
osnovnih poklicnih in osebnostnih potreb obeh skupin.

V monografiji tako izpostavimo pomen osrednjega akterja izobraževanja,
učitelja – mentorja, strokovno in čustveno inteligentnega, zrelega posame-
znika, ki bo znal s selektivno prednostnimi nalogami delovnega opusa in
praktičnim vodenjem usmerjati svojega mlajšega kolega ter bo sistemsko za-
ščiten (v smislu spodbujevalnih dejavnikov prožnosti oz. zmanjševanja de-
lovnega obsega, nagrajevanja, predčasne upokojitve ipd.). Monografija pre-
učuje položaj pedagoških delavcev in z njimi povezanega aktivnega stara-
nja ter položaj bodočih pedagoških delavcev, študentov Univerze na Primor-
skem, Pedagoške fakultete.

Predstavljena izhodišča in problematika staranja prebivalstva, zanimanja
za pedagoški poklic in nenazadnje napovedovanja stanja ter razmer, pove-
zanih z aktivnim staranjem strokovnih delavcev v VIZ s postopnim uvajanjem
mladih v poklice, so nas privedli do poglobljenega raziskovanja. Na podlagi
analize obstoječe literature in opravljenih raziskav s strokovnimi delavci v VIZ
in z bodočimi pedagoškimi delavci prikažemo pomen pedagoškega poklica
in potrebo po načrtovanju zaposlovanja, izobraževanja in usposabljanja pe-
dagoških delavcev. Za dosego namena raziskovanja smo izhajali iz naslednjih
raziskovalnih korakov: (a) analize obstoječe literature, zakonodajnih in pro-
gramskih izhodišč; (b) analize obstoječih strategij in praks aktivnega uprav-
ljanja starosti v državah članicah EU; osredotočanje na kontekst, politični in
pravni okvir, financiranje in strukture za spodbujanje aktivnega upravljanja
starosti na delovnem mestu ter vlogo usmerjanja; (c) izvedbe raziskave med
študenti pedagoških smeri (bodočih pedagoških in strokovnih delavcih) o za-
nimanju za pedagoški poklic in njihovih kariernih ciljih; (d) izvedbe raziskave
med strokovnimi delavci v VIZ o aktivnem staranju.

Prva raziskava analizira, kako so študentje pedagoške fakultete po zače-

11
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18