Page 14 - Možnosti aktivnega staranja strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju s postopnim uvajanjem mladih v poklice.
P. 14
dgovor

tnem izobraževanju in usposabljanju pripravljeni na poklic, in predstavlja ne-
katere mednarodno primerljive ukrepe za lažje vstopanje v poklicno življe-
nje. Druga raziskava analizira potrebe, mnenja in stališča pedagoških delav-
cev ter njihov odnos do aktivnega staranja ob uvajanju mlajših kolegov v po-
klicno okolje. V nadaljevanju predstavlja nekatere ukrepe za aktivno staranje
ter odpira pomembna vprašanja o prihodnosti učiteljskega poklica, poveča-
nju interesa za pedagoški študij in omogočanju kvalitetnejšega staranja sta-
rejšemu kadru.

V zaključku podajamo nekatere predloge prožnejših sistemskih rešitev,
usmerjenih predvsem v pomen praktičnega usposabljanja in ob sočasni kre-
pitvi sodelovalnega poučevanja oz. ustreznega mentorskega odnosa med
starejšo in mlajšo populacijo strokovnih delavcev. Na ta način bi omogo-
čili ustrezno vodenje in spremljanje usposabljanja bodočih učiteljev ter pri-
spevali h kakovosti našega izobraževalnega sistema. Na drugi strani pa bi
omogočili poseben statusni položaj mentorjem, njihovo razbremenitev in
ustrezen nacionalni sistem nagrajevanja. Pričujoča monografija pomembno
odpira nove vrzeli na nacionalni ravni s področja izobraževanja bodočih stro-
kovnih in pedagoških delavcev ter razkriva nekatera pomembna izhodišča, ki
jih izpostavljajo zaposleni v vzgoji in izobraževanju. Monografija je nastala ob
izpostavitvi ključnih razprav o izobraževalnih politikah na nacionalni ravni,
saj poglablja vpogled v različne dejavnike, ki vplivajo na bodoči in priho-
dnji poklic v pedagoškem polju. Pričujoče delo naj bo podlaga za ugota-
vljanje, kako izboljšati ter povezati študente pedagoških smeri z vzgojno-
izobraževalnimi institucijami in omogočiti večjo kakovost usposabljanja uči-
teljev, po drugi strani pa omogočiti ter obogatiti delovne razmere in prehod
starejših zaposlenih v tretje življenjsko obdobje.

Študija z naslovom Možnosti aktivnega staranja strokovnih delavcev v vzgoji
in izobraževanju s postopnim uvajanjem mladih v poklice je nastala v okviru
projekta Skupaj nad izzive trga dela pod okriljem Konfederacije sindikatov
javnega sektorja Slovenije. Projekt, ki ga delno financira Evropska unija iz
Evropskega socialnega sklada, se izvaja v okviru Operativnega programa za
izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014–2020.¹

¹ Prednostna os 11: Pravna država, izboljšanje institucionalnih zmogljivosti, učinkovita javna
uprava, podpora razvoju NVO ter krepitev zmogljivosti socialnih partnerjev. Prednostna na-
ložba 11.2: Krepitev zmogljivosti za vse zainteresirane strani, ki izvajajo politike na področju izo-
braževanja, vseživljenjskega učenja, usposabljanja in zaposlovanja ter socialnih zadev, vključno
s sektorskimi in teritorialnimi dogovori za spodbujanje reform na državni, regionalni in lokalni
ravni. Specifični cilj 11.2.2: Krepitev usposobljenosti socialnih partnerjev v procesih socialnega
dialoga, zlasti na področju politik trga dela in vseživljenjskega učenja.

12
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19