Page 159 - Možnosti aktivnega staranja strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju s postopnim uvajanjem mladih v poklice.
P. 159
Povzetek

fakultetami, na drugi strani pa bi bilo potrebno poskrbeti za kakovostno iz-
vajanje mentoriranja, da to ne bi bilo zgolj formalno urejeno, v praksi pa bi
se pojavljale anomalije.

V zaključku so podani nekateri predlogi prožnejših sistemskih rešitev,
usmerjenih predvsem v pomen praktičnega usposabljanja in ob sočasni
krepitvi sodelovalnega poučevanja oziroma ustreznega mentorskega od-
nosa med starejšo in mlajšo populacijo strokovnih delavcev. Na ta način bi
omogočili ustrezno vodenje in spremljanje usposabljanja bodočih učiteljev
ter prispevali h kakovosti našega izobraževalnega sistema. Na drugi strani
pa bi omogočili poseben statusni položaj mentorjem, njihovi razbremeni-
tvi in ustreznemu nacionalnemu sistemu nagrajevanja. Pričujoča študija po-
membno zapolnjuje nove vrzeli s področja izobraževanja bodočih strokovnih
in pedagoških delavcev na nacionalni ravni ter razkriva nekatera pomembna
izhodišča, ki jih izpostavljajo zaposleni v vzgoji in izobraževanju. Študija je
nastala v izpostavitvi ključnih razprav o izobraževalnih politikah na nacio-
nalni ravni in poglablja vpogled v različne dejavnike, ki vplivajo na bodoči
poklic v pedagoškem polju.

Monografija služi kot podlaga za ugotavljanje, kako izboljšati ter povezati
študente pedagoških smeri, fakultete in univerze z vzgojno-izobraževalnimi
institucijami ter omogočiti večjo kakovost usposabljanja učiteljev, po drugi
strani pa omogočiti ter obogatiti delovne razmere in prehod starejših zapo-
slenih v tretje življenjsko obdobje. Namenjena je širokemu krogu bralcev,
strokovnjakom, snovalcem politik in drugim zainteresiranim.

157
   154   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164