Page 50 - Florjančič, Viktorija. 2021. Koronaizziv visokega šolstva: od teorije k praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 50
4 E-izobraževanje na u p f m
»e-učilnica«.⁵ Z vzpostavitvijo e-učilnice smo tudi onemogočili posredo-
vanje gradiv študentom po šis-u, saj je takšen pristop povzročal precej
zmede: učitelji namreč starih gradiv niso brisali, študentje pa niso ve-
deli, ali so naložena gradiva tista, ki jih morajo naštudirati za izpit.
Center za e-izobraževanje (CeI) je pripravil prva navodila za Moodle v
slovenskem jeziku in jih delil z ostalimi uporabniki Moodla v Sloveniji.
V letu 2007 je up fm prek CeI vzpostavil skupnost slovenskih uporabni-
kov Moodla in jo poimenoval moodle.si. Po zgledu uporabnikov Moodla
v tujini smo tudi v Sloveniji organizirali t. i. konference MoodleMoot.
u p fm je prvi slovenski MoodleMoot organiziral in izvedel leta 2007.⁶
Sledile so še tri zaporedne konference. CeI je od začetka svojega delova-
nja skrbel tudi za usposabljanje uporabnikov Moodla, tako na fakulteti
kot tudi širše, doma in v tujini.
V študijskem letu 2007/2008 smo z e-učilnico podprli izvedbo vseh
predmetov na u p f m. Center za e-izobraževanje je pripravil osnovno
predlogo predmeta, ki je predvidela minimalni obseg vsebin in podpore.
Učitelj je študentom prek e-učilnice posredoval učni načrt in študijska
gradiva, podpora pa je potekala prek foruma »Vprašajte učitelja« (po-
leg foruma obvestil). Učitelji so obseg in način dela v e-učilnici iz leta v
leto poljubno dopolnjevali in nadgrajevali. Tako so prek e-učilnice pod-
pirali diskusije študentov, študentje so tam oddajali naloge in opravljali
teste znanja. Izvajalo se tudi medvrstniško ocenjevanje znanja (Moo-
dlova aktivnost Delavnica). Prek e-učilnice so se na daljavo izvajali tudi
posamezni predmeti s področja poslovne informatike (npr. predmeti
E-izobraževanje, Management e-izobraževanja in Izzivi informacijske
družbe).
Leta 2012 so se na u p fm ukinili vsi centri, tudi Center za e-izobra-
ževanje. Podporo uporabnikom je od študijskega leta 2003/2004 nudila
vodja centra, avtorica pričujoče monografije, ki je podporne dejavnosti
oblikovala pod nazivom »Podpora e-izobraževanja«. Za stik uporabni-
kov s podporo se je ohranil e-poštni naslov centra (cei@fm-kp.si).
Vse te izkušnje so učiteljem u p f m koristile ob uvedbi t. i. drugih
oblik študija (d o š), ki jih je u p fm uvedla zaradi finančnih težav (Flor-
jančič idr. 2019). S pomočjo d o š so učitelji nadomeščali posamezne ure
⁵ Pojem e-učilnica, kar je okrajšava za elektronsko učilnico, smo po vzoru e-poslovanja
oziroma e-izobraževanja uporabili prvi v Sloveniji in tako ta pojem zasidrali v sloven-
skem izobraževalnem prostoru.
⁶ Glej https://www.moodle.si/moodle/mod/page/view.php?id=407.
50
»e-učilnica«.⁵ Z vzpostavitvijo e-učilnice smo tudi onemogočili posredo-
vanje gradiv študentom po šis-u, saj je takšen pristop povzročal precej
zmede: učitelji namreč starih gradiv niso brisali, študentje pa niso ve-
deli, ali so naložena gradiva tista, ki jih morajo naštudirati za izpit.
Center za e-izobraževanje (CeI) je pripravil prva navodila za Moodle v
slovenskem jeziku in jih delil z ostalimi uporabniki Moodla v Sloveniji.
V letu 2007 je up fm prek CeI vzpostavil skupnost slovenskih uporabni-
kov Moodla in jo poimenoval moodle.si. Po zgledu uporabnikov Moodla
v tujini smo tudi v Sloveniji organizirali t. i. konference MoodleMoot.
u p fm je prvi slovenski MoodleMoot organiziral in izvedel leta 2007.⁶
Sledile so še tri zaporedne konference. CeI je od začetka svojega delova-
nja skrbel tudi za usposabljanje uporabnikov Moodla, tako na fakulteti
kot tudi širše, doma in v tujini.
V študijskem letu 2007/2008 smo z e-učilnico podprli izvedbo vseh
predmetov na u p f m. Center za e-izobraževanje je pripravil osnovno
predlogo predmeta, ki je predvidela minimalni obseg vsebin in podpore.
Učitelj je študentom prek e-učilnice posredoval učni načrt in študijska
gradiva, podpora pa je potekala prek foruma »Vprašajte učitelja« (po-
leg foruma obvestil). Učitelji so obseg in način dela v e-učilnici iz leta v
leto poljubno dopolnjevali in nadgrajevali. Tako so prek e-učilnice pod-
pirali diskusije študentov, študentje so tam oddajali naloge in opravljali
teste znanja. Izvajalo se tudi medvrstniško ocenjevanje znanja (Moo-
dlova aktivnost Delavnica). Prek e-učilnice so se na daljavo izvajali tudi
posamezni predmeti s področja poslovne informatike (npr. predmeti
E-izobraževanje, Management e-izobraževanja in Izzivi informacijske
družbe).
Leta 2012 so se na u p fm ukinili vsi centri, tudi Center za e-izobra-
ževanje. Podporo uporabnikom je od študijskega leta 2003/2004 nudila
vodja centra, avtorica pričujoče monografije, ki je podporne dejavnosti
oblikovala pod nazivom »Podpora e-izobraževanja«. Za stik uporabni-
kov s podporo se je ohranil e-poštni naslov centra (cei@fm-kp.si).
Vse te izkušnje so učiteljem u p f m koristile ob uvedbi t. i. drugih
oblik študija (d o š), ki jih je u p fm uvedla zaradi finančnih težav (Flor-
jančič idr. 2019). S pomočjo d o š so učitelji nadomeščali posamezne ure
⁵ Pojem e-učilnica, kar je okrajšava za elektronsko učilnico, smo po vzoru e-poslovanja
oziroma e-izobraževanja uporabili prvi v Sloveniji in tako ta pojem zasidrali v sloven-
skem izobraževalnem prostoru.
⁶ Glej https://www.moodle.si/moodle/mod/page/view.php?id=407.
50