Page 55 - Florjančič, Viktorija. 2021. Koronaizziv visokega šolstva: od teorije k praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 55
Izvedba pedagoškega procesa med epidemijo 4.3

nikacijo s študenti, posredovanje znanja študentom in sodelovalno delo
z njimi. Prvotno smernic za izvedbo izpitov na daljavo nismo pripravili,
saj smo upali, da bo »lockdown« kratkotrajen. Smernice za izvedbo iz-
pitov na daljavo smo v priporočila vključili kasneje, in sicer na osnovi
izkušenj z izvedbo kvartarnega izpitnega roka na u p fm.

Pri izbiri tehnologij za vključitev v priporočila smo upoštevali pred-
vsem naslednje kriterije:

• dostopnost – prednost smo dali brezplačni in odprtokodni pro-
gramski opremi ali opremi, ki je že v uporabi na u p oziroma ima
u p zanjo neposredno ali posredno zakupljene licence (npr., pro-
gramska oprema m s o 365 je učiteljem in študentom dostopna
prek licenc, zagotovljenih na ravni države); poleg tega smo preve-
rili še način dostopa do programske opreme – ali si mora študent
ustvariti uporabniški račun ali pa do programske opreme/storitve
dostopa prek enotne a a i-prijave; možnost slednje je bila pri izbiri
programske opreme ključna;

• enostavnost uporabe;
• urejena podpora uporabnikom – na u p ali na članicah u p ali pa pod-

poro nudi proizvajalec programske opreme.

V nadaljevanju predstavljamo tehnologijo, ki smo jo uporabljali na
u p f m.

E-učilnica Moodle
Osrednja programska oprema, pred in tudi med epidemijo, je nedvom-
no Moodle, ki ga od vsega začetka uporabe v študijskem letu 2003/2004
imenujemo e-učilnica (eucilnica.si). Učitelji seveda e-učilnico uporab-
ljajo na različne načine – od zelo enostavne, osnovne rabe do podpore
izvedbe predmeta online. V času epidemije se je e-učilnica uporabljala
intenzivneje, saj je bil to osrednji kanal komunikacije s študenti. Pred
korono so nekateri učitelji študentom na prvih predavanjih pogosto
sporočili ključ za vpis v e-učilnico, v koronskem času pa ta možnost
ni obstajala, saj so se učitelji s študenti prvič srečali na spletu. Zato se
je praksa spremenila v vključevanje študentov v e-učilnico pred začet-
kom izvedbe, študente pa je učitelj obveščal prek Foruma obvestil. V
študijskem letu 2019/2020, predvsem pa v študijskem letu 2020/2021
je e-učilnica uporabljana bolj kot kadar koli do sedaj. To je razvidno
tudi iz Moodlove statistike. Iz podatkov smo izluščili 90 najdejavnejših
predmetov (utežena dejavnost uporabnika) v zadnjih štirih letih (pre-

55
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60