Page 46 - Florjančič, Viktorija. 2021. Koronaizziv visokega šolstva: od teorije k praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 46
3 E-izobraževanje na Univerzi na Primorskem

Bregar, Zagmajster in Radovan 2020, 19). Gre torej za način izvedbe in
ne za prostor. Prostor bi lahko bil klasična učilnica in splet ali pa kom-
binacija obojega. Če imamo v mislih kakovostno delo na daljavo, tega
ni brez sodelovanja študentov, kar pomeni, da je izbira »z možnostjo e-
participacije študentov« odveč. E-izvedba pomeni izvedbo predmeta na
e-način (elektronsko), kar je lahko sinhrono ali asinhrono in lahko po-
teka v različnih spletnih okoljih, tudi e-učilnice, kot na u p imenujemo
namestitev Moodle.

Klasična učilnica se uporablja kot »uporabljen sistem« in kot prostor.
z o om, Jitsi,²⁶ vox²⁷ in Google Meet²⁸ so videokonferenčni sistemi in
med njimi ni tolikšne razlike, da bi jih bilo potrebno razlikovati, razen če
želimo na osnovi tega predvideti preferenco učiteljev in potrebo po na-
bavi licenc, v kolikor gre za licenčno programsko opremo. ms Teams²⁹
prek t. i. Ekip omogoča veliko več kot le videokonferenčni sistem. Ekipe
prek svojih kanalov lahko uporabimo tudi kot alternativo Moodlu (Flor-
jančič in Wiechetek v tisku).

Na osnovi zbranih podatkov smo pripravili pregled tehnologij, ki so
jih učitelji uporabili za nadomeščanje kontaktnih ur v prvih štirih te-
dnih zaprtja univerze (marec–april 2020) (preglednica 3.5). Glede na
možen izbor tehnologij v u n is-u so se učitelji najpogosteje odločali za
videokonferenčne sisteme (z o o m ali Jitsi), izjema je u p f m, kjer so
učitelji, zaradi dobrih izkušenj z e-izobraževanjem, uporabili predvsem
e-učilnico Moodle. Prek e-učilnice so učitelji u p f m nadomestili 41 
kontaktnih ur. Preseneča uporaba e-pošte na u p p e f (8 ), saj gre za
tehnološko nezahteven in pedagoško manj ustrezen način posredova-
nja gradiv. V preglednici 3.5 prikazujemo tri najpogosteje uporabljene
tehnologije po posameznih članicah u p.

Ob zaključku študijskega leta je Sektor za izobraževalno dejavnost
u p objavil podatke za celotno študijsko leto. Iz njih izhaja, da je bila
več kot polovica kontaktnih ur (58,3 ) vseh članic nadomeščena z vi-
deokonferenčnim sistemom z o om, kar je bila tudi osnova, da je u p za
študijsko leto 2020/2021 nabavila licence za vse zaposlene in študente.

²⁶ Odprtokodna rešitev, https://jitsi.org/.
²⁷ Arnes vox, https://vox.arnes.si/.
²⁸ Googlov videokonferenčni sistem. https://meet.google.com/.
²⁹ ms Teams je okolje za sodelovalno delo in del storitev o 365, za katere imajo izobraže-

valne ustanove v Sloveniji prek mi zš nabavljene licence, glej https://www.microsoft
.com/en-ww/microsoft-teams/log-in.

46
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51