Page 75 - Izzivi razvoja ribištva v Sloveniji
P. 75
Mnenje o zakonodaji s področja ribištva in ribiškega trga 5.6
in ribičem otežujejo izvajanje določenih nalog. Intervjuvanci so menili,
da bi se zakonodaja morala bolj prilagajati stanju v ribiškem sektorju.
Določene pomanjkljivosti zakonodaje so bile omenjene glede sledljivo-
sti ribiških izdelkov, glede informacij na deklaracijah in označbah, pro-
daje svežih proizvodov, ocene kakovosti proizvodov in tudi nadzora.
Intervjuvanec i1 je omenil, da se ozka grla v zakonodaji pojavljajo pri
identifikaciji surovin iz ribištva, saj so pri nakupu surovin zaskrbljena
tudi podjetja. Opozoril je, da zakonodaja dopušča prodajo nekvalitetnih
starih rib.
Intervjuvanec i 2 je navedel, da so tudi v zakonodaji vedno možne
izboljšave. Najprej je omenil, da bi lahko izboljšali področja kakovosti,
zagotavljanja varne hrane in osveščanja potrošnikov. Spremembe so
potrebne glede označevanja, ker manjkajo nekateri podatki, ki so po-
trebni, da potrošniki dobijo jasne informacije. Izpostavil je še, da pri-
manjkuje kadrov za izvajanje nadzora.
Intervjuvanec i3 verjame, da je sledljivost ribiških izdelkov v praksi
marsikdaj slaba in da primanjkuje podatkov o ulovu ter izvoru, sledlji-
vost predelanih proizvodov pa je težje zagotoviti kakor sledljivost celih
rib. Dodal je še, da je zakonodaja dobro zastavljena, ampak potrebuje
boljše izvajanje. Intervjuvanec i4 je tudi omenil, da se težave pojavljajo
pri izvajanju zakonov. Dodal je še, da zakonodaja najverjetneje potre-
buje izboljšave.
Intervjuvanec i5 je bil mnenja, da bi poenostavitev zakonov lahko ve-
liko pripomogla, kajti pridobitev vodnega in gradbenega dovoljenja sta
zelo dolgotrajna procesa. Težave se pojavljajo pri vzreji rib, saj direktiva
za vode vsebuje nekatere nerazumne omejitve. Zaključil je z mnenjem,
da zakonodaja v določenih segmentih zagotovo potrebuje izboljšave. In-
tervjuvanec i6 je dejal, da bi lahko zakonodajo izboljšali. Intervjuvanec
i7 je prav tako omenil, da bi se predpise dalo izboljšati. Navedel je, da je
nadzor nad izvajanjem zakonodaje nezadosten. Povedal je, da je trg rib
velik, če vanj vključimo vse gostinske obrate (ribarnice, restavracije, ho-
tele in trgovine), ki ponujajo ribje proizvode. Vse te obrate bi bilo treba
nadzorovati, ne glede na to, ali ponujajo morske ali sladkovodne ribe.
Intervjuvanec i8 je navedel, da je zakonodaja na določenih področjih
zelo omejujoča in zato gospodarskim ribičem povzroča težave ter jim
otežuje delo. Menil je, da bi se morala zakonodaja bolj prilagajati stanju
na terenu. Intervjuvanec i9 je povedal, da je ribištvo ena izmed politik
eu in da je zakonodaja dobro zastavljena. Dodal je še, da so te panoge na
ravni eu večje kot v Sloveniji, ampak kljub temu smo se morali zakono-
75
in ribičem otežujejo izvajanje določenih nalog. Intervjuvanci so menili,
da bi se zakonodaja morala bolj prilagajati stanju v ribiškem sektorju.
Določene pomanjkljivosti zakonodaje so bile omenjene glede sledljivo-
sti ribiških izdelkov, glede informacij na deklaracijah in označbah, pro-
daje svežih proizvodov, ocene kakovosti proizvodov in tudi nadzora.
Intervjuvanec i1 je omenil, da se ozka grla v zakonodaji pojavljajo pri
identifikaciji surovin iz ribištva, saj so pri nakupu surovin zaskrbljena
tudi podjetja. Opozoril je, da zakonodaja dopušča prodajo nekvalitetnih
starih rib.
Intervjuvanec i 2 je navedel, da so tudi v zakonodaji vedno možne
izboljšave. Najprej je omenil, da bi lahko izboljšali področja kakovosti,
zagotavljanja varne hrane in osveščanja potrošnikov. Spremembe so
potrebne glede označevanja, ker manjkajo nekateri podatki, ki so po-
trebni, da potrošniki dobijo jasne informacije. Izpostavil je še, da pri-
manjkuje kadrov za izvajanje nadzora.
Intervjuvanec i3 verjame, da je sledljivost ribiških izdelkov v praksi
marsikdaj slaba in da primanjkuje podatkov o ulovu ter izvoru, sledlji-
vost predelanih proizvodov pa je težje zagotoviti kakor sledljivost celih
rib. Dodal je še, da je zakonodaja dobro zastavljena, ampak potrebuje
boljše izvajanje. Intervjuvanec i4 je tudi omenil, da se težave pojavljajo
pri izvajanju zakonov. Dodal je še, da zakonodaja najverjetneje potre-
buje izboljšave.
Intervjuvanec i5 je bil mnenja, da bi poenostavitev zakonov lahko ve-
liko pripomogla, kajti pridobitev vodnega in gradbenega dovoljenja sta
zelo dolgotrajna procesa. Težave se pojavljajo pri vzreji rib, saj direktiva
za vode vsebuje nekatere nerazumne omejitve. Zaključil je z mnenjem,
da zakonodaja v določenih segmentih zagotovo potrebuje izboljšave. In-
tervjuvanec i6 je dejal, da bi lahko zakonodajo izboljšali. Intervjuvanec
i7 je prav tako omenil, da bi se predpise dalo izboljšati. Navedel je, da je
nadzor nad izvajanjem zakonodaje nezadosten. Povedal je, da je trg rib
velik, če vanj vključimo vse gostinske obrate (ribarnice, restavracije, ho-
tele in trgovine), ki ponujajo ribje proizvode. Vse te obrate bi bilo treba
nadzorovati, ne glede na to, ali ponujajo morske ali sladkovodne ribe.
Intervjuvanec i8 je navedel, da je zakonodaja na določenih področjih
zelo omejujoča in zato gospodarskim ribičem povzroča težave ter jim
otežuje delo. Menil je, da bi se morala zakonodaja bolj prilagajati stanju
na terenu. Intervjuvanec i9 je povedal, da je ribištvo ena izmed politik
eu in da je zakonodaja dobro zastavljena. Dodal je še, da so te panoge na
ravni eu večje kot v Sloveniji, ampak kljub temu smo se morali zakono-
75