Page 230 - Weiss, Jernej, ur./ed. 2025. Glasbena interpretacija: med umetniškim in znanstvenim┊Music Interpretation: Between the Artistic and the Scientific. Koper/Ljubljana: Založba Univerze na Primorskem in Festival Ljubljana. Studia musicologica Labacensia, 8
P. 230
glasbena interpretacija ... | music interpretation ...
Nato uporabi drugo stopnjo kot subdominantno funkcijo in prek domi-
nante dominante preide na tonični kvartsekstakord. Te tri kadence torej
uporabijo zelo podobne harmonske sheme za zaključni del. Avtorjeva dru-
ga kadenca za koncert K. 414 pa ima zaključni del, ki traja le pet taktov.
Omenjena harmonska shema je vidna le zelo zgoščeno, vse modulacije in
alteracije, ki jih vsebuje, so vidne le v pasaži v taktih 22 in 23, sledijo pa si v
enakem zaporedju kot pri ostalih kadencah.
Zaključek
Harmonska, motivična in strukturalna analiza ter primerjava sta orodji, ki
lahko razčlenita intuitiven proces skladanja ali improvizacije. Če preigra-
mo in poslušamo veliko Mozartovih kadenc za njegove klavirske koncerte,
ponotranjimo njihovo strukturo in jo reproduciramo v svojih lastnih ka-
dencah tudi brez zavestnega namena. Analiza pa nam lahko pomaga razu-
meti, zakaj nekatere kompozicije zvenijo podobno kot Mozartova glasba,
nekatere pa imajo kljub nekaterim skupnim značilnostim drugačen slog.
Izvajalec Mozartovega koncerta ima svobodo, da se odloči, koliko se bo po-
skušal približati Mozartovemu slogu, zgodovinski kontekst pa mu pri tem
nudi kompas in oporo.
Bibliografija
Literatura
Badura-Skoda, Eva in Paul Badura-Skoda. Interpreting Mozart: The Performance
of His Piano Pieces and Other Compositions, 251, 275. New York: Routledge,
2010. V: Urban Stanič, Upoštevanje historičnega konteksta pri izvedbi
in interpretaciji klavirskih koncertov W. A. Mozarta, 17. Magistrska naloga,
Akademija za glasbo Univerze v Ljubljani, 2021.
Badura-Skoda, Eva in Paul Badura-Skoda. Interpreting Mozart: The Performance
of His Piano Pieces and Other Compositions. New York: Routledge, 2010.
Stanič, Urban. Upoštevanje historičnega konteksta pri izvedbi in interpretaciji
klavirskih koncertov W. A. Mozarta. Magistrsko delo, Akademija za glasbo
Univerze v Ljubljani, 2021.
Türk, Daniel Gottlob. Clavierschule oder Anweisung zum Clavierspielen für
Lehrer und Lernend, 387f. Leipzig: Schwickert, 1789. V: Eva Badura-Skoda
in Paul Badura-Skoda, Interpreting Mozart: The Performance of His Piano
Pieces and Other Compositions, 256–7. New York: Routledge, 2010.
230