Page 226 - Weiss, Jernej, ur./ed. 2025. Glasbena interpretacija: med umetniškim in znanstvenim┊Music Interpretation: Between the Artistic and the Scientific. Koper/Ljubljana: Založba Univerze na Primorskem in Festival Ljubljana. Studia musicologica Labacensia, 8
P. 226
glasbena interpretacija ... | music interpretation ...
septakord c-dis-fis-a), kjer se pojavi motiv, ki je bil iz teme izvzet. Končamo
na tonu e, ki pomeni kvartsekstakord A-dura. Nato sledi lestvični postop
navzgor v A-duru skozi dva takta, potem figuriramo kvartsekstakord A-d-
ura in zaključimo na trilčku na tonu h, ki nas vodi v A-dur.
Analiza avtorjeve kadence za koncert K. 491
Ta kadenca je daljša in harmonsko ter motivično bolj zapletena kot kaden-
ci za koncert K. 414. To ustreza značaju in značilnostim Mozartovega Kon-
certa za klavir in orkester v c-molu, v katerem je skladateljeva glasbena go-
vorica bogatejša. Kadenca se začne z virtuoznim motivom, ki skozi tri takte
terčno pada c-mol -> As-dur -> f-mol, nato pa prek septakorda c-dis-fis-a
doseže G-dur, dominanto c-mola. Dva takta figuriranega in ornamentira-
nega akorda G-dura pripeljeta do trilčka na G2, ki traja štiri takte. V tret-
jem taktu nastopi v levi roki tema, s katero klavir v stavku začne, ni pa uvo-
dna tema stavka, ampak jo klavir vpelje prvič. Melodija se po treh taktih
preseli v desno roko, namesto na dominantnem kvintsekstakordu na g pa
končamo v Es-duru. Sledita dve sekvenci na zmanjšanih septakordih (cis-
-e-g-b, h-d-f-as), nato pa zmanjšani septakord his-dis-fis-a pripelje do tona
g, ki pomeni kvartsekstakord c-mola. Sledi daljši del s sekvencami (takti
23–31), kjer je uporabljen motiv iz 35. takta stavka. Melodija sledi original-
ni do 28. takta, kjer se harmonski ritem diminuira. Harmonije si sledijo:
c-mol, As-dur, zm. sept., D6/5 na B, zm. sept., D6/5 na C, D6/5 na F, D6/5 na
B, D6/5 na Es, As-dur. Nato se pojavi motiv iz 148. takta stavka, ki alternira
med As-durom in Es-durom. Potem prek dominantnega kvintsekstakor-
da na as pridemo v Des-dur, še vedno je prisoten omenjeni motiv, nato pa
je motiv dva takta v obsegu tritonusa c-ges in v 43. taktu se začne figuracija
v šestnajstinkah v desni roki. Prek še dveh zmanjšanih septakordov, vmes
pa b-mola, pridemo do (harmonske) kadence, ki potrdi As-dur kot novo
tonaliteto. V 48. taktu nastopi motiv iz 91. takta stavka, ki je originalno v
c-molu, v kadenci pa je v As-duru. S sekvenciranjem motiva nato dosežemo
zmanjšani septakord c-dis-fis-a, ki nas pripelje nazaj na ton g oz. kvartse-
kstakord c-mola v 59. taktu. Oktavne pasaže skozi štiri takte prek harmonij
As-dura, f-mola in nemškega akorda na as vodijo navzgor do kvartseksta-
korda c-mola, ki se figurirano spusti do trilčka na d. Ta traja dva takta in
ima akordično spremljavo, ki ritmično posnema motiv iz 35. takta stavka,
zaključi pa se na c.
226