Page 226 - Weiss, Jernej, ur./ed. 2025. Glasbena interpretacija: med umetniškim in znanstvenim┊Music Interpretation: Between the Artistic and the Scientific. Koper/Ljubljana: Založba Univerze na Primorskem in Festival Ljubljana. Studia musicologica Labacensia, 8
P. 226

glasbena interpretacija ... | music interpretation ...
            septakord c-dis-fis-a), kjer se pojavi motiv, ki je bil iz teme izvzet. Končamo
            na tonu e, ki pomeni kvartsekstakord A-dura. Nato sledi lestvični postop
            navzgor v A-duru skozi dva takta, potem figuriramo kvartsekstakord A-d-
            ura in zaključimo na trilčku na tonu h, ki nas vodi v A-dur.


                 Analiza avtorjeve kadence za koncert K. 491
            Ta kadenca je daljša in harmonsko ter motivično bolj zapletena kot kaden-
            ci za koncert K. 414. To ustreza značaju in značilnostim Mozartovega Kon-
            certa za klavir in orkester v c-molu, v katerem je skladateljeva glasbena go-
            vorica bogatejša. Kadenca se začne z virtuoznim motivom, ki skozi tri takte
            terčno pada c-mol -> As-dur -> f-mol, nato pa prek septakorda c-dis-fis-a
            doseže G-dur, dominanto c-mola. Dva takta figuriranega in ornamentira-
            nega akorda G-dura pripeljeta do trilčka na G2, ki traja štiri takte. V tret-
            jem taktu nastopi v levi roki tema, s katero klavir v stavku začne, ni pa uvo-
            dna tema stavka, ampak jo klavir vpelje prvič. Melodija se po treh taktih
            preseli v desno roko, namesto na dominantnem kvintsekstakordu na g pa
            končamo v Es-duru. Sledita dve sekvenci na zmanjšanih septakordih (cis-
            -e-g-b, h-d-f-as), nato pa zmanjšani septakord his-dis-fis-a pripelje do tona
            g, ki pomeni kvartsekstakord c-mola. Sledi daljši del s sekvencami (takti
            23–31), kjer je uporabljen motiv iz 35. takta stavka. Melodija sledi original-
            ni do 28. takta, kjer se harmonski ritem diminuira. Harmonije si sledijo:
            c-mol, As-dur, zm. sept., D6/5 na B, zm. sept., D6/5 na C, D6/5 na F, D6/5 na
            B, D6/5 na Es, As-dur. Nato se pojavi motiv iz 148. takta stavka, ki alternira
            med As-durom in Es-durom. Potem prek dominantnega kvintsekstakor-
            da na as pridemo v Des-dur, še vedno je prisoten omenjeni motiv, nato pa
            je motiv dva takta v obsegu tritonusa c-ges in v 43. taktu se začne figuracija
            v šestnajstinkah v desni roki. Prek še dveh zmanjšanih septakordov, vmes
            pa b-mola, pridemo do (harmonske) kadence, ki potrdi As-dur kot novo
            tonaliteto. V 48. taktu nastopi motiv iz 91. takta stavka, ki je originalno v
            c-molu, v kadenci pa je v As-duru. S sekvenciranjem motiva nato dosežemo
            zmanjšani septakord c-dis-fis-a, ki nas pripelje nazaj na ton g oz. kvartse-
            kstakord c-mola v 59. taktu. Oktavne pasaže skozi štiri takte prek harmonij
            As-dura, f-mola in nemškega akorda na as vodijo navzgor do kvartseksta-
            korda c-mola, ki se figurirano spusti do trilčka na d. Ta traja dva takta in
            ima akordično spremljavo, ki ritmično posnema motiv iz 35. takta stavka,
            zaključi pa se na c.






            226
   221   222   223   224   225   226   227   228   229   230   231