Page 37 - Hozjan, Dejan, ur., 2015. Razvijanje kakovosti na Univerzi na Primorskem. Založba Univerze na Primorskem, Koper.
P. 37
razvijanje kulture kakovosti in odličnosti – kriza in izzivi za humanistiko
O ozadju obeh razpisov je bilo prelito morje črnila, zato teh razprav na tem mestu niti nima
smisla povzemati. Ne moremo pa mimo dejstva, da je oba razpisa že od začetka spremljala
slaba popotnica očitanih in kasneje potrjenih podmiznih odločitev (prim. Kristan, 2013),
zaradi česar je bil postopek revidiran, začetek izvajanja projekta pa se je močno zavlekel, kar
je izbranim zavodom – tudi Univerzi na Primorskem – pri dinamiki izvajanja povzročilo
nemalo težav.

Skoraj bi lahko dejali, da je projekt »Vzpostavitev sistema zagotavljanja kakovosti na
visokošolskih zavodih v Republiki Sloveniji v letih 2012–2015«, ki ga je Univerza na Pri-
morskem prijavila pod naslovom »Razvijanje kulture kakovosti in odličnosti na Univerzi
na Primorskem« (v nadaljevanju na kratko »Projekt kakovost«), že od vsega začetka neka-
kšno zastrupljeno drevo.

To pa ne velja zgolj za razpisne okoliščine, pač pa tudi za vsebinske razloge – iz dikcije
razpisnih parametrov je namreč mogoče razbrati tudi argumentacijo, ki spominja na raison
iz zgoraj zapisanih anekdot, zato velja nekatere odlomke iz razpisne argumentacije citirati
in extenso: »Predmet javnega razpisa je sofinanciranje aktivnosti, ki razvijajo ali nadgraju-
jejo katerikoli sestavni element sistemov kakovosti na visokošolskih zavodih ter hkrati so-
financiranje mednarodnih evalvacij/akreditacij kot podporo razvoju sistema zunanjih eval-
vacij/akreditacij, ki jih izvaja pristojna nacionalna agencija v RS. Predmet javnega razpisa je
tudi kakovostna prenova programske ponudbe visokošolskih zavodov, ki se odziva na aktu-
alne potrebe širšega družbenega okolja. Aktivnosti vključujejo […]. 3.4 analiza kakovosti ob-
stoječe programske ponudbe visokošolskih zavodov, vključno s predlogi za nadaljnje poso-
dabljanje študijskih programov, s ciljem izboljšanja kakovosti in učinkovitosti ter vzdržnosti
izvajanja študijskih programov (v nadaljevanju: analize programske ponudbe). 3.5 razvoj iz-
birnih predmetov ali programov za izpopolnjevanje za uvajanje osnov ekonomije in podjetni-
ških znanj v študij naravoslovnih in tehniških študijskih programov ter razvoj izbirnih pred-
metov ali programov za izpopolnjevanje za uvajanje osnov naravoslovnih in tehniških znanj v
študij družboslovnih in humanističnih študijskih programov (v nadaljevanju: uvajanje inter-
disciplinarnih znanj). […] 6. Namen aktivnosti pod točko 3.4 je na osnovi analize obstoječe
programske ponudbe pripraviti predlog za razvoj novih predmetov, usmeritev ali študijskih
programov in/ali novih vsebin, ki bo pomenil racionalizacijo in višjo kakovost programske po-
nudbe glede na obstoječe stanje (npr. večjo interdisciplinarnost, večjo izbirnost predmetov zno-
traj institucije, razvoj skupnih programov s slovenskimi in tujimi visokošolskimi zavodi ipd.).
Analiza naj bi med drugim omogočila večjo odzivnost visokošolskega zavoda na potrebe oko-
lja, npr. na zmanjševanje števila študentov zaradi demografskih trendov, na potrebe trga dela
po novih ali drugačnih kompetencah diplomantov in podobno. 7. Namen aktivnosti pod toč-
ko 3.5 je razvoj predmeta/predmetov z osnovami ekonomije in podjetništva, ki bi bil štu-
dentom naravoslovnih in tehniških študijev ponujen v obliki izbirnega predmeta ali pro-
grama za izpopolnjevanje, ovrednotenega z najmanj 3 ECTS. Namen aktivnosti pod točko
5 je tudi razvoj predmeta/predmetov z osnovami naravoslovja in tehnike, ki bi bil študentom
družboslovnih in humanističnih študijev ponujen v obliki izbirnega predmeta ali programa
za izpopolnjevanje, ovrednotenega z najmanj 3 ECTS. Vsak tako razviti predmet mora biti v
času trajanja projekta sprejet na senatu visokošolskega zavoda.«2

2 Poudarjeno besedilo podčrtal avtor.

35
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42