Page 63 - Hozjan, Dejan, ur., 2015. Razvijanje kakovosti na Univerzi na Primorskem. Založba Univerze na Primorskem, Koper.
P. 63
analiza študijskih programov fakultete za turistične študije – turistice

z zaposlitvijo in zaposlenostjo v turizmu, pa anketiranci poudarjajo potrebo po znanjih,
veščinah in kompetencah, ki bi diplomantom omogočila uspešno samozaposlitev.

FTŠ je bila prva fakulteta za področje turizma v Sloveniji in je še vedno vodilna viso-
košolska inštitucija na področju visokošolskega izobraževanja turizma. To kažejo rezulta-
ti tako v raziskovalnem kot pedagoškem delu fakultete. Dejstvo, da so fakultete, za razliko
od višjih in visokih šol, raziskovalne inštitucije, mora FTŠ utrditi v smeri razvoja znanstve-
no-raziskovalnega dela, na kateri temelji razvoj teoretičnih/akademskih kot tudi praktič-
nih/aplikativnih znanj.

Povzetek

Namen raziskave je analiza študijskih programov Fakultete za turistične študije – Turistice izvedeno
s triangulacijo med diplomanti, delodajalci in pedagoškimi delavci. Triangulacija je bila izvedena tako,
da smo primerjali odgovore in mnenja vseh treh v raziskavo vključenih skupin po vsebinskih sklopih in
poudarili tista mnenja, ki so bila izražena pri vseh ali vsaj dveh skupinah. V procesu izvedbe triangula-
cije smo tri skupine anketirancev obravnavali kot tri interesne skupine, ki kakovost študijskega progra-
ma pojmujejo v skladu s cilji in interesi, ki jih imajo v zvezi z izobraževanjem. Temeljni cilj raziskave je
evalvacija in identifikacija ključnih pomanjkljivosti programov UP FTŠ Turistice ter oblikovanje smer-
nic za njihovo izboljšanje. Raziskava temelji na konceptualnem izhodišču relativnega pojmovanja ka-
kovosti, ki izhaja iz domneve, da je kakovost »interesno relativna«. Delodajalci (gospodarstvo) si želijo,
da bi se diplomanti takoj samostojno uveljavili pri delu, pedagoški delavci vidijo kakovost študijskega
programa v posredovanju čim več različnih, tako splošnih kot predmetno specifičnih kompetenc in di-
plomanti pričakujejo od kvalitetnega študijskega programa konkretne predmetno specifične kompe-
tence, ki jih trenutno potrebujejo pri svojem delu in karieri. Vsaka od interesnih skupin je ocenjevala ka-
kovost z različnih izhodišč in perspektiv.

Literatura

Airey, David. »Tourism Education Life Begins at 40.« Téoros Revue de Recherche En Tour-
isme 27, no. 1 (2008): 27–32.

Apple, Michael. The State and the Politics of Education. New York: Routledge, 2003.
Brejc, Mateja, Alenka Jurič Rajh, and Klemen Širok. »Teoretična izhodišča in okvir

ugotavljanja in zagotavljanja kakovosti v vzgoji in izobraževanju v Sloveniji.« In Štu-
dija nacionalnih in mednarodnih pristopov h kakovosti v vzgoji in izobraževanju, edi-
ted by Mateja Brejc, 10–30. Kranj: Šola za ravnatelje, 2008.
Burrows, Alison, Lee Harvey, and Diana Green. Is Anybody Listening? Employers Views on
Quality in Higher Education. Birmingham: QHE, 1992.
Cervera-Taulet, Amparo, and María-Eugenia Ruiz-Molina. »Tourism Education: A Stra-
tegic Analysis Model.« Journal of Hospitality, Leisure, Sport and Tourism Education
7, no. 2 (2008): 59–70.
Confederation of EU Rectors. 2000. The Bologna Declaration on the European Space for
Higher Education: An Explanation. Conferences and the and Association of Euro-
pean Universities (CRE). February 11, 2015. http://ec.europa.eu/education/policies/
educ/bologna/bologna.pdf.
Creemers, Bert P. M. »Educational Effectiveness and Improvement: The Development.«
In International Handbook of School Effectiveness and Improvement, edited by Tony
Townsend, 223–42. New York: Springer-Verlag, 2007.

61
   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68