Page 58 - Hozjan, Dejan, ur., 2015. Razvijanje kakovosti na Univerzi na Primorskem. Založba Univerze na Primorskem, Koper.
P. 58
razvijanje kakovosti na univerzi na primorskem
ne sposobnosti, proaktivnost, samoiniciativnost in smisel za odločanje, razumevanje financ
in sposobnost analize, upravljanje, krizni management, razumevanje hotelskih verig, glo-
balnega trga. Šele na tej ravni pričakujejo strateško razmišljanje in teoretična znanja v smi-
slu modelov ipd.
Doktorski študij naj bi usposobil za inovativno reševanje problemov, raziskovanje za
poslovno odločanje, destinacijski management, samostojno oblikovanje produktov in im-
plementacija idej; specializiranost za določeno področje; pravna znanja; korporativno upra-
vljanje; krizni management, razumevanje hotelskih verig in globalnega trga.
Respondenti poudarjajo, da je v turizmu nujna postopna karierna rast, kjer igra po-
membno vlogo vseživljenjsko učenje. Glede dodatnih funkcionalnih in neformalnih uspo-
sabljanj za svoje zaposlene vidijo potrebe po vsebinah s področij: inovativnosti, marketinga,
tujih jezikov, poznavanja tujih kultur in običajev, financ in procesov managementa, ekono-
mike, psihologije, IT in poslovne komunikacije. Turistici očitajo preveč neuporabnega teo-
retiziranja, premalo prilagodljivosti potrebam trga.
Rezultati anketiranja diplomantov FTŠ
Anketni vprašalnik je izpolnilo 107 diplomantov Fakultete za turistične študije – Turisti-
ce (N = 107). Odgovarjalo je 77 % diplomantk in 23 % diplomantov. 83 % diplomantov je
starih od 24 do vključno 35 let, 17 % pa je starejših od 35 let. Več kot tri četrtine vprašanih
je zaključilo dodiplomski študij (natančneje 88 %) in preostalih 12 % vprašanih je zaključi-
lo podiplomski magistrski študij. Na dodiplomskem študiju je skoraj polovica (48 %) anke-
tiranih diplomantov Fakultete za turistične študije – Turistice končalo visokošolski (VS)
program Hotelirstvo in turizem10, ki se ne izvaja več, 29 % diplomantov je zaključilo VS
program Management turističnih destinacij 1. bolonjske stopnje, 14 % jih je zaključilo VS
program Mediacija v turizmu 1. bolonjske stopnje, 2 % je zaključilo VS program Manage-
ment turističnih podjetij 1. bolonjske stopnje in preostalih 7 % anketiranih diplomantov
je zaključilo univerzitetni program Turizem. Na podiplomskem študiju je 83 % anketira-
nih študentov končalo magistrski program Turizem in 17 % magistrski program Dediščin-
ski turizem.
V vzorcu anketiranih diplomantov Fakultete za turistične študije – Turistice je 65 %
diplomantov, ki so študirali redno in 35 % diplomantov, ki so študirali izredno, torej se je re-
lativno velik delež diplomantov izrednega študija odzval anketiranju11.
Anketiranci so dobro seznanjeni s profilom diplomanta, saj so v 65 % odgovorili, da
so bili na začetku študija seznanjeni s profilom diplomanta izbranega programa, v 39 % sle-
di odgovor, da so bili delno seznanjeni, 5 % anketiranih pa meni, da v začetku študija niso
bili seznanjeni s profilom diplomanta oz. niso vedeli, na katerih delovnih mestih bi lahko
bili zaposljivi (prednjačijo diplomanti UNI programa).
Iz odgovorov na vprašanje o smiselnosti predmetnika glede na profil diplomanta je
razbrati, da so odgovori med diplomanti dokaj različni, in sicer večina vprašanih (47 %)
meni, da je bil predmetnik le delno smiselno sestavljen glede na profil diplomanta, 37 % jih
meni, da je bil predmetnik smiselno sestavljen in 16 % jih meni, da predmetnik ni bil smisel-
no sestavljen glede na profil diplomanta. Iz odgovorov sodeč je najbolj smiselno naravnan
10 Študijski program Hotelirstvo in turizem se je izvajal v obdobju od leta 1995 do leta 2007.
11 V študijskem letu 2014/15 imamo 88 % rednih in 12 % izrednih študentov na vseh treh stopnjah študija.
56
ne sposobnosti, proaktivnost, samoiniciativnost in smisel za odločanje, razumevanje financ
in sposobnost analize, upravljanje, krizni management, razumevanje hotelskih verig, glo-
balnega trga. Šele na tej ravni pričakujejo strateško razmišljanje in teoretična znanja v smi-
slu modelov ipd.
Doktorski študij naj bi usposobil za inovativno reševanje problemov, raziskovanje za
poslovno odločanje, destinacijski management, samostojno oblikovanje produktov in im-
plementacija idej; specializiranost za določeno področje; pravna znanja; korporativno upra-
vljanje; krizni management, razumevanje hotelskih verig in globalnega trga.
Respondenti poudarjajo, da je v turizmu nujna postopna karierna rast, kjer igra po-
membno vlogo vseživljenjsko učenje. Glede dodatnih funkcionalnih in neformalnih uspo-
sabljanj za svoje zaposlene vidijo potrebe po vsebinah s področij: inovativnosti, marketinga,
tujih jezikov, poznavanja tujih kultur in običajev, financ in procesov managementa, ekono-
mike, psihologije, IT in poslovne komunikacije. Turistici očitajo preveč neuporabnega teo-
retiziranja, premalo prilagodljivosti potrebam trga.
Rezultati anketiranja diplomantov FTŠ
Anketni vprašalnik je izpolnilo 107 diplomantov Fakultete za turistične študije – Turisti-
ce (N = 107). Odgovarjalo je 77 % diplomantk in 23 % diplomantov. 83 % diplomantov je
starih od 24 do vključno 35 let, 17 % pa je starejših od 35 let. Več kot tri četrtine vprašanih
je zaključilo dodiplomski študij (natančneje 88 %) in preostalih 12 % vprašanih je zaključi-
lo podiplomski magistrski študij. Na dodiplomskem študiju je skoraj polovica (48 %) anke-
tiranih diplomantov Fakultete za turistične študije – Turistice končalo visokošolski (VS)
program Hotelirstvo in turizem10, ki se ne izvaja več, 29 % diplomantov je zaključilo VS
program Management turističnih destinacij 1. bolonjske stopnje, 14 % jih je zaključilo VS
program Mediacija v turizmu 1. bolonjske stopnje, 2 % je zaključilo VS program Manage-
ment turističnih podjetij 1. bolonjske stopnje in preostalih 7 % anketiranih diplomantov
je zaključilo univerzitetni program Turizem. Na podiplomskem študiju je 83 % anketira-
nih študentov končalo magistrski program Turizem in 17 % magistrski program Dediščin-
ski turizem.
V vzorcu anketiranih diplomantov Fakultete za turistične študije – Turistice je 65 %
diplomantov, ki so študirali redno in 35 % diplomantov, ki so študirali izredno, torej se je re-
lativno velik delež diplomantov izrednega študija odzval anketiranju11.
Anketiranci so dobro seznanjeni s profilom diplomanta, saj so v 65 % odgovorili, da
so bili na začetku študija seznanjeni s profilom diplomanta izbranega programa, v 39 % sle-
di odgovor, da so bili delno seznanjeni, 5 % anketiranih pa meni, da v začetku študija niso
bili seznanjeni s profilom diplomanta oz. niso vedeli, na katerih delovnih mestih bi lahko
bili zaposljivi (prednjačijo diplomanti UNI programa).
Iz odgovorov na vprašanje o smiselnosti predmetnika glede na profil diplomanta je
razbrati, da so odgovori med diplomanti dokaj različni, in sicer večina vprašanih (47 %)
meni, da je bil predmetnik le delno smiselno sestavljen glede na profil diplomanta, 37 % jih
meni, da je bil predmetnik smiselno sestavljen in 16 % jih meni, da predmetnik ni bil smisel-
no sestavljen glede na profil diplomanta. Iz odgovorov sodeč je najbolj smiselno naravnan
10 Študijski program Hotelirstvo in turizem se je izvajal v obdobju od leta 1995 do leta 2007.
11 V študijskem letu 2014/15 imamo 88 % rednih in 12 % izrednih študentov na vseh treh stopnjah študija.
56