Page 61 - Hozjan, Dejan, ur., 2015. Razvijanje kakovosti na Univerzi na Primorskem. Založba Univerze na Primorskem, Koper.
P. 61
analiza študijskih programov fakultete za turistične študije – turistice
sposobnost timskega dela in znanje tujih jezikov, pomanjkljivosti pa vidijo v kompetenci za
delo z računalnikom. Diplomanti magistrskega študija so podobno kot diplomanti pridobili
kompetenco samostojno iskanje različnih informacij in kontaktov, ki jih potrebujejo za
delo ter sposobnost sodelovanja z drugimi (timsko delo). Pomanjkljivosti pa vidijo v kom-
petenci sposobnosti dela za računalnikom in kompetenci znanja tujih jezikov.
Sklepne ugotovitve
Na podlagi rezultatov in mnenj posameznih ciljnih skupin v triangulaciji smo izvedli pri-
merjavo odgovorov in stališč vseh treh v raziskavo vključenih skupin. Razdelili smo jih na
štiri vsebinske sklope ter v njih poudarili tista mnenja in stališča, ki so bila izražena pri vseh
ali vsaj dveh skupinah. Vsebinski sklopi so:
- Razmerje med teoretičnimi/akademskimi znanji in praktičnimi/aplikativnimi zna-
nji v študijskih programih FTŠ UP.
- Razmerje med usmerjenimi/diferenciranimi in splošnimi znanji v študijskih progra-
mih FTŠ UP.
- Raven zahtevnosti študija in zahtevanega znanja pri izvedbi študijskih programov na
FTŠ UP.
- Smeri razvoja študijskih programov FTŠ UP.
Temeljna ugotovitev vseh treh skupin je bila potreba po povečanju praktičnih/aplika-
tivnih znanj na vseh programih, še posebej na VS študijskih programih. Pri slednjih bi bilo
treba povečati število in obseg praktičnih/aplikativnih znanj in zmanjšati število in obseg
teoretično/akademskih znanj. Anketiranci so kot teoretična/akademska znanja opredelili
tista znanja, ki so nujno potrebna za razumevanje turizma kot fenomena, razvoj stroke in
usmerjanje turističnega razvoja, niso pa nujno potrebna za praktično delo v turizmu (ta-
kšne vsebine so npr.: strateški management, makroekonomija, računovodstvo, sociologija,
antropologija, geografija, trajnostni razvoj). Kot praktična/aplikativna znanja pa so anke-
tiranci razumeli npr.: komunikacijsko-psihološka, trženjskain podjetniška znanja, znanja
s področja higiene in sanitacije, socialne veščine (komunikacija, samopodoba, samozavest,
izogibanje in reševanje konfliktov, javno nastopanje, integriteta posameznika, etika in etič-
no odločanje) ter tuje jezike. Med praktičnimi/aplikativnimi znanji posebej pogrešajo zna-
nje o standardnih operativnih procesih v turističnih podjetjih. Izoblikovalo se je skupno
stališče, da diplomanti VS študijskih programov ne potrebujejo poglobljenega razumeva-
nja in znanja teoretičnih konceptov. Z zmanjšanjem obsega teoretičnih/akademskih znanj
bi se po mnenju anketirancev zmanjšal tudi problem ponavljanja vsebin, saj se prav teore-
tična/akademska znanja največkrat ponavljajo v vertikali študijskih programov FTŠ UP.
S takšnim pristopom bi se povečala tudi diferenciacija med izvedbo VS in UNI študij-
skih programov, torej programov na 1. stopnji, med katerimi anketiranci prav tako opaža-
jo ponavljanje predvsem teoretičnih/akademskih vsebin. Obenem se anketiranci strinjajo z
dvigom ravni teoretičnih/akademskih znanj na podiplomskih študijskih programih 2. sto-
pnje. Vsekakor velja poudariti tudi stališče, da bi moral vsak učni načrt vsebovati natanč-
no diferenciacijo med teoretično/akademskimi in praktično/aplikativnimi znanji. Tako
bi bilo tudi lažje uvajati ustrezne spremembe v razmerju med teoretično/akademskimi in
praktično/aplikativnimi znanji v posameznem študijskem programu.
59
sposobnost timskega dela in znanje tujih jezikov, pomanjkljivosti pa vidijo v kompetenci za
delo z računalnikom. Diplomanti magistrskega študija so podobno kot diplomanti pridobili
kompetenco samostojno iskanje različnih informacij in kontaktov, ki jih potrebujejo za
delo ter sposobnost sodelovanja z drugimi (timsko delo). Pomanjkljivosti pa vidijo v kom-
petenci sposobnosti dela za računalnikom in kompetenci znanja tujih jezikov.
Sklepne ugotovitve
Na podlagi rezultatov in mnenj posameznih ciljnih skupin v triangulaciji smo izvedli pri-
merjavo odgovorov in stališč vseh treh v raziskavo vključenih skupin. Razdelili smo jih na
štiri vsebinske sklope ter v njih poudarili tista mnenja in stališča, ki so bila izražena pri vseh
ali vsaj dveh skupinah. Vsebinski sklopi so:
- Razmerje med teoretičnimi/akademskimi znanji in praktičnimi/aplikativnimi zna-
nji v študijskih programih FTŠ UP.
- Razmerje med usmerjenimi/diferenciranimi in splošnimi znanji v študijskih progra-
mih FTŠ UP.
- Raven zahtevnosti študija in zahtevanega znanja pri izvedbi študijskih programov na
FTŠ UP.
- Smeri razvoja študijskih programov FTŠ UP.
Temeljna ugotovitev vseh treh skupin je bila potreba po povečanju praktičnih/aplika-
tivnih znanj na vseh programih, še posebej na VS študijskih programih. Pri slednjih bi bilo
treba povečati število in obseg praktičnih/aplikativnih znanj in zmanjšati število in obseg
teoretično/akademskih znanj. Anketiranci so kot teoretična/akademska znanja opredelili
tista znanja, ki so nujno potrebna za razumevanje turizma kot fenomena, razvoj stroke in
usmerjanje turističnega razvoja, niso pa nujno potrebna za praktično delo v turizmu (ta-
kšne vsebine so npr.: strateški management, makroekonomija, računovodstvo, sociologija,
antropologija, geografija, trajnostni razvoj). Kot praktična/aplikativna znanja pa so anke-
tiranci razumeli npr.: komunikacijsko-psihološka, trženjskain podjetniška znanja, znanja
s področja higiene in sanitacije, socialne veščine (komunikacija, samopodoba, samozavest,
izogibanje in reševanje konfliktov, javno nastopanje, integriteta posameznika, etika in etič-
no odločanje) ter tuje jezike. Med praktičnimi/aplikativnimi znanji posebej pogrešajo zna-
nje o standardnih operativnih procesih v turističnih podjetjih. Izoblikovalo se je skupno
stališče, da diplomanti VS študijskih programov ne potrebujejo poglobljenega razumeva-
nja in znanja teoretičnih konceptov. Z zmanjšanjem obsega teoretičnih/akademskih znanj
bi se po mnenju anketirancev zmanjšal tudi problem ponavljanja vsebin, saj se prav teore-
tična/akademska znanja največkrat ponavljajo v vertikali študijskih programov FTŠ UP.
S takšnim pristopom bi se povečala tudi diferenciacija med izvedbo VS in UNI študij-
skih programov, torej programov na 1. stopnji, med katerimi anketiranci prav tako opaža-
jo ponavljanje predvsem teoretičnih/akademskih vsebin. Obenem se anketiranci strinjajo z
dvigom ravni teoretičnih/akademskih znanj na podiplomskih študijskih programih 2. sto-
pnje. Vsekakor velja poudariti tudi stališče, da bi moral vsak učni načrt vsebovati natanč-
no diferenciacijo med teoretično/akademskimi in praktično/aplikativnimi znanji. Tako
bi bilo tudi lažje uvajati ustrezne spremembe v razmerju med teoretično/akademskimi in
praktično/aplikativnimi znanji v posameznem študijskem programu.
59