Page 84 - Gomezelj Omerzel, Doris. 2015. Inovativnost kot ključni dejavnik uspešnosti podjetja. Založba Univerze na Primorskem, Koper.
P. 84
inovativ nost kot ključni dejav nik uspešnosti podjetja
Tabela 51: Notranje okolje (intelektualni kapital) Italija
Človeški kapital Dim Spremenljivka Factor Total Cronbac KMO
loadings variance h alpha and
explaine coefficien Bartlett'
Socialni kapital Naši zaposleni veljajo za najboljše v naši panogi. 0,840 d t s test
0,953
Organizacijski Naši zaposleni so kreativni in bistri.. 0,880 79,16 0,91 0,80
kapital 0,882 Sig=
Naši zaposleni so strokovnjaki na svojih 0,907 84,71 0,94 0,000
področjih dela. 0,919
0,966 63,17 0,67 0,83
Naši zaposleni razvijajo nove ideje in novo 0,888 Sig=
znanje. 0,629 0,000
0,851
Naši zaposleni so vajeni sodelovanja in timskega 0,881 0,59
dela pri reševanju težav. Sig=
0,000
Naši zaposleni med seboj širijo informacije in se
učijo drug od drugega.
Naši zaposleni izmenjujejo ideje z zaposlenimi
na drugih področjih znotraj podjetja.
Naši zaposleni prenašajo znanje z enega oddelka
na drugega.
Naše podjetje uporablja patente in licence, ko
želi shranjevati znanje.
Naše podjetje temelji na dragocenih idejah in
metodah dela.
Naše podjetje skoraj vse znanje hrani znotraj
podjetja, informacijske podpore in procesov.
Za vsako dimenzijo smo priredili en faktor. Vse spremenljivke imajo dovolj visoke ko-
munalitete, tako da v tej fazi nismo izločili nobene spremenljivke. Prav tako so uteži na po-
samezne faktorje zadovoljive (0,629 do 0,953), zato zadržimo vse spremenljivke. Bartlettov
preizkus, ki statistično preverja korelacije med spremenljivkami, je pokazal, da ima korela-
cijska matrika značilne korelacije (sig. = 0,000 za vse spremenljivke). KMO mere so od 0,66
do 0,69 in s tem ustrezne. Tudi Cronbachov koeficient α kot najpogostejša mera za ugotav-
ljanje zanesljivosti kazalnikov je v vseh primerih dovolj visok (0,59 do 0,80). Prav tako velja,
da je vsaka dimenzija z enim faktorjem dovolj dobro pojasnjena (varianca se giba od 63,17
% do 84,71 %), kar zadošča.
82
Tabela 51: Notranje okolje (intelektualni kapital) Italija
Človeški kapital Dim Spremenljivka Factor Total Cronbac KMO
loadings variance h alpha and
explaine coefficien Bartlett'
Socialni kapital Naši zaposleni veljajo za najboljše v naši panogi. 0,840 d t s test
0,953
Organizacijski Naši zaposleni so kreativni in bistri.. 0,880 79,16 0,91 0,80
kapital 0,882 Sig=
Naši zaposleni so strokovnjaki na svojih 0,907 84,71 0,94 0,000
področjih dela. 0,919
0,966 63,17 0,67 0,83
Naši zaposleni razvijajo nove ideje in novo 0,888 Sig=
znanje. 0,629 0,000
0,851
Naši zaposleni so vajeni sodelovanja in timskega 0,881 0,59
dela pri reševanju težav. Sig=
0,000
Naši zaposleni med seboj širijo informacije in se
učijo drug od drugega.
Naši zaposleni izmenjujejo ideje z zaposlenimi
na drugih področjih znotraj podjetja.
Naši zaposleni prenašajo znanje z enega oddelka
na drugega.
Naše podjetje uporablja patente in licence, ko
želi shranjevati znanje.
Naše podjetje temelji na dragocenih idejah in
metodah dela.
Naše podjetje skoraj vse znanje hrani znotraj
podjetja, informacijske podpore in procesov.
Za vsako dimenzijo smo priredili en faktor. Vse spremenljivke imajo dovolj visoke ko-
munalitete, tako da v tej fazi nismo izločili nobene spremenljivke. Prav tako so uteži na po-
samezne faktorje zadovoljive (0,629 do 0,953), zato zadržimo vse spremenljivke. Bartlettov
preizkus, ki statistično preverja korelacije med spremenljivkami, je pokazal, da ima korela-
cijska matrika značilne korelacije (sig. = 0,000 za vse spremenljivke). KMO mere so od 0,66
do 0,69 in s tem ustrezne. Tudi Cronbachov koeficient α kot najpogostejša mera za ugotav-
ljanje zanesljivosti kazalnikov je v vseh primerih dovolj visok (0,59 do 0,80). Prav tako velja,
da je vsaka dimenzija z enim faktorjem dovolj dobro pojasnjena (varianca se giba od 63,17
% do 84,71 %), kar zadošča.
82