Page 94 - Gomezelj Omerzel, Doris. 2015. Inovativnost kot ključni dejavnik uspešnosti podjetja. Založba Univerze na Primorskem, Koper.
P. 94
inovativ nost kot ključni dejav nik uspešnosti podjetja

Tabela 59: Notranje okolje (intelektualni kapital) Avstrija

Človeški kapital Dim Spremenljivka Factor Total Cronbac KMO
loadings variance h alpha and
explaine coefficien Bartlett'
Socialni kapital Naši zaposleni veljajo za najboljše v naši panogi. 0,740 d t s test
0,794
Organizacijski Naši zaposleni so kreativni in bistri.. 0,847 63,22 0,80 0,78
kapital 0,797 Sig=
Naši zaposleni so strokovnjaki na svojih 0,885 79,05 0,91 0,000
področjih dela. 0,871
0,912 47,97 0,35 0,77
Naši zaposleni razvijajo nove ideje in novo 0,889 Sig=
znanje. 0,204 0,000
0,854
Naši zaposleni so vajeni sodelovanja in timskega 0,817 0,47
dela pri reševanju težav. Sig=
0,000
Naši zaposleni med seboj širijo informacije in se
učijo drug od drugega.

Naši zaposleni izmenjujejo ideje z zaposlenimi
na drugih področjih znotraj podjetja.

Naši zaposleni prenašajo znanje z enega oddelka
na drugega.

Naše podjetje uporablja patente in licence, ko
želi shranjevati znanje.

Naše podjetje temelji na dragocenih idejah in
metodah dela.

Naše podjetje skoraj vse znanje hrani znotraj
podjetja, informacijske podpore in procesov.

Za vsako dimenzijo smo priredili en faktor. Vse spremenljivke imajo dovolj visoke ko-
munalitete, tako da v tej fazi nismo izločili nobene spremenljivke. Prav tako so uteži na po-
samezne faktorje (razen za spremenljivko »naše podjetje uporablja patente in licence, ko
želi shranjevati znanje«, utež le 0,204) zadovoljive (0,740 do 0,912), zato zadržimo vse spre-
menljivke. Bartlettov preizkus, ki statistično preverja korelacije med spremenljivkami, je
pokazal, da ima korelacijska matrika značilne korelacije (sig. = 0,000 za vse spremenljivke).
KMO mere so od 0,47 do 0,78. Cronbachov koeficient α kot najpogostejša mera za ugotav-
ljanje zanesljivosti kazalnikov je v dveh primerih dovolj visok (0,77 do 0,78), v enem prime-
ru pa prenizek. Vsaka dimenzija je sicer z enim faktorjem dovolj dobro pojasnjena (varian-
ca se giba od 47,97 % do 79,05 %), kar zadošča.

92
   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99