Page 98 - Gomezelj Omerzel, Doris. 2015. Inovativnost kot ključni dejavnik uspešnosti podjetja. Založba Univerze na Primorskem, Koper.
P. 98
inovativ nost kot ključni dejav nik uspešnosti podjetja

Za vsako dimenzijo smo priredili en faktor. Vse spremenljivke imajo dovolj visoke ko-
munalitete, tako da v tej fazi nismo izločili nobene spremenljivke. Prav tako so uteži na po-
samezne faktorje zadovoljive (0,599 do 0,847), zato zadržimo vse spremenljivke, ki smo jih
predvideli za pojasnjevanje podjetniške orientiranosti. Bartlettov preizkus, ki statistično
preverja korelacije med spremenljivkami, je pokazal, da ima korelacijska matrika značilne
korelacije (sig. = 0,000 za vse spremenljivke). KMO mere so od 0,61 do 0,79 in s tem ustre-
zne. Tudi Cronbachov koeficient α kot najpogostejša mera za ugotavljanje zanesljivosti ka-
zalnikov je v vseh primerih dovolj visok (0,72 do 0,85). Prav tako velja, da je vsaka dimen-
zija z enim faktorjem dovolj dobro pojasnjena (varianca se giba od 49,47 % do 63,06 %),
kar zadošča.

Tabela 62: Uspešnost 1 Avstrija

Notranja uspešnost Uspešnost – stališče Dim Spremenljivka Factor Total Cronbac KMO
zaposlenih loadings variance h alpha and
Naši zaposleni so zadovoljni z uspešnostjo explaine coefficien Bartlett'
našega podjetja. d t s test
Naše podjetje dosega svoj polni potencial.
V našem podjetju imam možnost se razvijati in 0,727
opraviti delo, kot najbolje zmorem.
Naše podjetje zelo dobro izpolnjuje želje in 0,893 0,78
potrebe kupcev.
V splošnem je naše podjetje bolj uspešno kot je 0,828 65,66 0,83 Sig=
bilo pred letom dni. 0,000
V zadnjih letih smo v podjetju dosegli vse
zastavljene cilje (finančne). 0,784
V zadnjih letih smo v podjetju dosegli vse
zastavljene cilje (ne finančne). 0,781

0,65

0,895 69,43 0,78 Sig=

0,000

0,820

Za vsako dimenzijo smo priredili en faktor. Vse spremenljivke imajo dovolj visoke ko-
munalitete, tako da v tej fazi nismo izločili nobene spremenljivke. Prav tako so uteži na oba
faktorja zadovoljiva (0,727 do 0,895), zato zadržimo vse spremenljivke, ki smo jih predvi-
deli za pojasnjevanje podjetniške orientiranosti. Bartlettov preizkus, ki statistično preverja
korelacije med spremenljivkami, je pokazal, da ima korelacijska matrika značilne korelacije
(sig. = 0,000 za vse spremenljivke). KMO meri sta od 0,65 do 0,78 in s tem ustrezni. Tudi
Cronbachov koeficient α kot najpogostejša mera za ugotavljanje zanesljivosti kazalnikov je
v obeh primerih dovolj visok (0,78 do 0,83). Prav tako velja, da je vsaka dimenzija z enim
faktorjem dovolj dobro pojasnjena (varianca se giba 65,66 % do 69,43 %), kar zadošča.

Pred izvedbo strukturiranega modela smo zaradi prenizke faktorske uteži (0,128 in
0,113) iz nabora spremenljivk izpustili spremenljivki »raje imamo standardizirane delovne
procese, kot da bi zaposlenim omogočali inovativnost pri svojem delu«(faktor izogibanje
negotovosti) in »sodelovanje našega podjetja s ponudniki tveganega kapitala« (faktor so-
delovanje z okoljem). Prav tako smo model oblikovali brez faktorja »Organizacijski kapi-
tal«, ker je za ta faktor KMO mera 0,47, Cronbachov koeficient α pa 0,35, kar ni dovolj vi-
soko za nadaljnjo obravnavo.


96
   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103