Page 45 - Uran Maravić, Maja. Kategorizacija nastanitvenih obratov. Koper: Založba Univerze na Primorskem, 2016
P. 45
kategorizacija nastanitvenih obratov v tujini

AVSTR A LIJA NEMČIJA INDIJA PORTUGAL- JUŽNA ZDA
Kriteriji so bili po- SKA AFRIKA

sodobljeni leta

2013 in obsega-

KRITERI- jo 216 kriterijev na 270 kriterijev. 144 kriterijev. 139 kriterijev. 947 kriterijev. 199 kriterijev so
JI IN IMPLE- štirih ključnih po- posodobili 2013.
MENTACIJA dročjih: oprema, Zadnja posodobi- Samocena, ki ji sle- Samocena, ki ji sle- Samocena, ki ji sle- Ocenjuje se pri-
storitve, kakovost tev je bila leta 2015. di prijava organu di nadzor s stra- di nadzor s strani stopne pogoje ter
in stanje. Nekateri elementi nadzora, ki potem ni nacionalne TGCSA. kasneje za število
so obvezni. izvede nadzor. turistične organi- diamantov.
Vsako področje je Ta je sestavljen iz zacije. Nivo kakovo-
uteženo zato, da Merjenje je zasno- predstavnikov mi- sti elementov je Treji del se nana-
reflektira pomen vano na prisotno- nistrstva in zdru- Merjenje je zasno- vključen v sistem. ša na hotele s 4 in 5
za gosta, npr. soba sti posameznih ženj. vano na prisotno- diamanti.
ima 25-% delež, re- elementov. sti posameznih
kreacijske zmoglji- Merjenje je zasno- elementov. Nivo kakovo-
vosti 12,5 %. vano na prisotno- sti elementov je
sti posameznih vključen v sistem.
V sistem sta vklju- elementov.

čena kriterija či-

stoča in nivo ka-

POGOSTOST kovosti.
NADZOROV
Pogosto. 3 leta. 5 let. 4 leta. Letno. Pogosto.

KATERA TRI

PODROČJA Soba, kopalnica, Soba, kopalnica, Soba, gostinstvo, Soba, kopalnica, Soba, gostinstvo, Soba, kopalnica,
IMAJO NAJ- storitve. storitve.
VEČ KRITE- storitve. storitve. storitve. storitve.

RIJEV Tradicionalni sis-
tem, ki je zasno-
Sistem omogo- van na prisotnosti
ča različne tipe na- posameznih ele-
stanitev znoraj mentov.
enega obrata. Po-
znajo večinsko,

POSEBNO- deljeno in raznovr- Tradicionalni sis- Od hotelov se zah- Tradicionalni sis- Hoteli, ki si želi-
STI stno razvrščanje. tem, ki je zasno- teva, da sodelujejo tem, ki je zasno- jo 5 diamantov, so
Pri večinskem gre van na prisotnosti na izobraževanjih van na prisotnosti večkrat nenapo-
na primer za razvr- posameznih ele- za zaposlene, ki jih posameznih ele- vedano obiskani z
stitev večine sob v mentov. organizira mini- mentov. namenom ocene
eno kategorijo. strstvo. storitev.

Od leta 2015 se po- Kategorizirajo
leg zvezdic obja- tudi dediščinske
vlja tudi spletna hotele v tri kate-
ocena gostov. gorije.

Vir: povzeto po UNWTO (2015, 12, 13).
* Namerno smo pustili originalne nazive organizacij za lažje dostop do dodatnih informacij.

Po mnenju UNWTO (2015) je avstralski sistem najbolj sofisticiran. Temu lahko pri-
trdimo s trditvijo, da je zagotovo napreden, saj vključuje tudi spletne ocene gostov. Zgolj iz

45
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50