Page 61 - Uran Maravić, Maja. Kategorizacija nastanitvenih obratov. Koper: Založba Univerze na Primorskem, 2016
P. 61
Povzetek raziskave med hotelirji
v letu 2014
V tem poglavju bomo predstavili povzetek rezultatov raziskave, ki je bila v sklopu Združe-
nja hotelirjev Slovenije izdelana leta 2014. V povzetku ne navajamo ali povzemamo ugoto-
vitev, temveč interpretiramo surove podatke iz baze podatkov te raziskave.
V raziskavo mnenj o sistemu kategorizacije so bili zajeti le hotelirji, predvsem čla-
ni Združenja hotelirjev Slovenije. Bistveni namen je bil pridobiti mnenje o internaciona-
lizaciji slovenskega sistema in predvsem pripravljenosti hotelirjev za implementacijo siste-
ma Hotelstars.
Zanimalo nas je, kako hotelirji poznajo slovenski sistem kategorizacije. Kar 76 % an-
ketirancev je menilo, da ga pozna dobro ali zelo dobro.
Tujih sistemov hotelirji niso poznali tako dobro, saj jih je le 16 % menilo, da jih pozna-
jo dobro ali zelo dobro. Malo hotelirjev je tudi pravilno odgovorilo na vprašanje, v koliko
državah so že implementirali sistem Hotelstars in katere tuje sisteme še poznajo. Skupaj je
bilo podanih 7 odgovorov, poznajo pa predvsem nemški sistem in standarde mednarodnih
hotelskih verig. Prav tako se niso znali odločiti, ali ostajajo razlike med slovenskim siste-
mom in tujimi sistemi, kljub dejstvu, da sta MGRT in STO naredila dve primerjalni študi-
ji sistemov v letih 2009 in 2012.
Zanimiv je bil tudi odgovor na vprašanje, kateri sistem je naboljši. 49 % anketirancev
je menilo, da je to Hotelstars, 41 % pa ni vedelo, kateri bi lahko bil boljši. Na izbiro so ime-
li slovenski sistem, Hotelstars in druge tuje sisteme.
Poznavanje sistema kategorizacije se je preverjalo tudi z vprašanjem o neposredni
vključenosti anketiranca v postopek kategorizacije v hotelu, kjer dela. Kar 80 % anketiran-
cev je sodelovalo pri kategorizaciji v hotelu, kjer delajo.
Pri tem jih je 68 % delalo z usposobljenim ocenjevalcem. 19 % anketirancev je meni-
lo, da so ocenjevalci učinkoviti, in 27 %, da so strokovni. Še slabše je bilo ocenjeno delo tr-
žne inšpekcije, kjer je samo 6 % anketirancev menilo, da je nadzor učinkovit, in 3 %, da je
strokoven.
61
v letu 2014
V tem poglavju bomo predstavili povzetek rezultatov raziskave, ki je bila v sklopu Združe-
nja hotelirjev Slovenije izdelana leta 2014. V povzetku ne navajamo ali povzemamo ugoto-
vitev, temveč interpretiramo surove podatke iz baze podatkov te raziskave.
V raziskavo mnenj o sistemu kategorizacije so bili zajeti le hotelirji, predvsem čla-
ni Združenja hotelirjev Slovenije. Bistveni namen je bil pridobiti mnenje o internaciona-
lizaciji slovenskega sistema in predvsem pripravljenosti hotelirjev za implementacijo siste-
ma Hotelstars.
Zanimalo nas je, kako hotelirji poznajo slovenski sistem kategorizacije. Kar 76 % an-
ketirancev je menilo, da ga pozna dobro ali zelo dobro.
Tujih sistemov hotelirji niso poznali tako dobro, saj jih je le 16 % menilo, da jih pozna-
jo dobro ali zelo dobro. Malo hotelirjev je tudi pravilno odgovorilo na vprašanje, v koliko
državah so že implementirali sistem Hotelstars in katere tuje sisteme še poznajo. Skupaj je
bilo podanih 7 odgovorov, poznajo pa predvsem nemški sistem in standarde mednarodnih
hotelskih verig. Prav tako se niso znali odločiti, ali ostajajo razlike med slovenskim siste-
mom in tujimi sistemi, kljub dejstvu, da sta MGRT in STO naredila dve primerjalni študi-
ji sistemov v letih 2009 in 2012.
Zanimiv je bil tudi odgovor na vprašanje, kateri sistem je naboljši. 49 % anketirancev
je menilo, da je to Hotelstars, 41 % pa ni vedelo, kateri bi lahko bil boljši. Na izbiro so ime-
li slovenski sistem, Hotelstars in druge tuje sisteme.
Poznavanje sistema kategorizacije se je preverjalo tudi z vprašanjem o neposredni
vključenosti anketiranca v postopek kategorizacije v hotelu, kjer dela. Kar 80 % anketiran-
cev je sodelovalo pri kategorizaciji v hotelu, kjer delajo.
Pri tem jih je 68 % delalo z usposobljenim ocenjevalcem. 19 % anketirancev je meni-
lo, da so ocenjevalci učinkoviti, in 27 %, da so strokovni. Še slabše je bilo ocenjeno delo tr-
žne inšpekcije, kjer je samo 6 % anketirancev menilo, da je nadzor učinkovit, in 3 %, da je
strokoven.
61