Page 57 - Uran Maravić, Maja. Kategorizacija nastanitvenih obratov. Koper: Založba Univerze na Primorskem, 2016
P. 57
sistem hotelstars

– Recepcija odprta 16 ur, dostopna po telefonu 24 ur.
– Lobi s sedeži in strežbo pijač, hotelski bar.
– Bifejski zajtrk ali jedilnik za zajtrk s postrežbo v sobi.
– Minibar ali 16 ur strežbe pijač v sobi.
– Oblazinjen stol ali kavč z mizo.
– Kopalni plašč in copati na zahtevo.
– Kozmetični proizvodi (kapa za tuširanje, pilica za nohte, kozmetične bombažne bla-

zinice), kozmetično ogledalo, večja odlagalna površina v kopalnici, ogrevalno telo v
kopalnici.

– Recepcija odprta 24 ur, osebje govori več tujih jezikov.
– Storitve parkiranja vozila (angl. valet parking service).
– Concierge, portir.
– Prostorno preddverje z več sedeži in s strežbo pijač.
– Personaliziran pozdrav za vsakega gosta s cvetjem ali darilom v sobi.
– Minibar in postrežba jedi in pijač v sobo 24 ur.
– Proizvodi za osebno nego v malih embalažah.
– Internet in PC v sobi na zahtevo.
– Sef v sobi.
– Storitev likanja (vrnjeno v eni uri), storitev čiščenja čevljev.
– Večerno pospravljanje sobe.
– Skriti gost.

Vir: http://www.hotelstars.eu.
Kriteriji sistema Hotelstars so zelo transparentni in vsak hotelir lahko sam preveri na
spletni aplikaciji, ali njegov hotel izpolnjuje pogoje za določeno kategorijo oz., kaj je še po-
trebno narediti za pridobitev višje kategorije.
Na drugi stvari je veliko neznank, kar se tiče samega sistema, procedur in postopkov
ocenjevanja. Oktobra leta 2014 smo s predsednikom Združenja hotelirjev Slovenije Gre-
gorjem Jamnikom pisali predstavnici Unije Hotelstars Klári Hájkovi, koordinatorki pro-
jekta Hotelstars v češkem združenju hotelov. Pojasnila nam je nekatere dileme in postopke,
kako se sistem Hotelstars izvaja na Češkem in v Avstriji.
Na vprašanje, kakšen je zakonski okvir v državah članicah (ali je kategorizacija ob-
vezna ali prostovoljna), je odgovorila, da je to odvisno od države. V Avstriji ga, recimo, ni.
Zanimalo nas je, kako rešujejo sisteme kategorizacije za druge nastanitvene obrate,
oz., kdo izvaja kategorizacijo. Ponovno je odvisno od države do države, vendar drugi na-
stanitveni obrati niso vključeni v sistem Hotelstars. Na Češkem za sistem kategorizacije za
druge nastanitvene obrate skrbijo druga združenja (npr. sobodajalci imajo svoje združenje,
kampi in vile prav tako itd.). V Avstriji drugi nastanitveni obrati niso kategorizirani po sis-
temu Hotelstars, vendar jih še vedno kategorizira Austrian Professional Hotel Associati-
on (APHA).

57
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62