Page 62 - Uran Maravić, Maja. Kategorizacija nastanitvenih obratov. Koper: Založba Univerze na Primorskem, 2016
P. 62
kategorizacija nastanitvenih obratov
Velik del ankete se je nanašal na konkretne kriterije v kategorizacijskem listu. Anke-
tirance se je vprašalo, ali se strinjajo s posameznimi izjavami. Rezultat tega dela raziskave
je, da:
– je 59 % anketirancev menilo, da se hoteli s 3 * in manj ne bi smeli samocenjevati;
– je 50 % anketirancev menilo, da hotelom s 3 * kategorija ne bi smela veljati do spre-
membe;
– je 92 % anketirancev menilo, da morajo hotele višje kategorije ocenjevati usposobljeni
ocenjevalci;
– ni prav, da ocenjevalci ne prihajajo iz gospodarstva;
– je STO primerna koordinatorica sistema kategorizacije – 52 % (register, elektronski
sistem … );
– se težko odločijo, ali je v kategorizacijskem listu primerno število obveznih/izbirnih
elementov (velika razpršenost odgovorov);
– se strinjajo z obvezno kvadraturo sob v višjih kategorijah;
– se strinjajo z odstopanji za nastanitvene obrate, ki so grajeni pred letom 1999,
– se strinjajo, da je samopostrežni zajtrk obvezen element in da je zajtrk vključen v ceno
osnovne storitve;
– se strinjajo, da se nudita kosilo in večerja vsaj 2 uri na dan in da imajo hoteli višjih ka-
tegorij restavracijo a la carte.
Z namenom oblikovanja predlogov posodobitve sistema kategorizacije se je raziskovalo
tudi mnenje o posameznih postopkih in elementih sistema. Ugotovitve so naslednje:
– anketiranci so v 84 % menili, da morajo vse hotele ocenjevati usposobljeni ocenjeval-
ci;
– 80 % anketirancev je menilo, da bi moralo ocenjevanje v 4-zvezdičnih hotelih in več
potekati komisijsko (ne zgolj en ocenjevalec, temveč trije);
– 87 % anketirancev meni, da bi za kategorizacijo hotelov s 4 * in več morali vključiti
oceno skritega gosta;
– med standarde bi bilo potrebno uvrstiti tudi standarde kakovosti izvajanja storitev
(prijaznost, ustrežljivost, komunikacija ...), je menilo 100 % anketirancev;
– 100 % anketirancev je menilo tudi, da bi bilo potrebno standarde bolj približati med-
narodnim standardom (tako hotelskih verig kot nacionalnih sistemov), in to kljub
temu, da so sami priznali, da tujih sistemov ne poznajo dobro;
– niso enotni, ali je potrebno povečati velikost sob in kopalnic v hotelih 4 *superior in 5 *;
– podobno neenotni so tudi pri povečanju števila obveznih elementov (velika razprše-
nost odgovorov);
– ne strinajo se s tem, da bi za vse hotele morala veljati enaka merila (brez izjem za gra-
dnjo pred letom 1999);
– 74 % anketirancev meni, da bi morala biti za vse hotele v posameznih kategorijah, ki
so zgrajeni pred 1999, dovoljena odstopanja pri velikosti sob in kopalnic do 20 %;
– 94 % anketirancev se strinja, da bi hoteli kategorije 5 * v Sloveniji morali biti bolj pri-
merljivi s svetovnimi luksuznimi 5-zvezdičnimi hoteli;
– 64 % anketirancev meni, da morajo hoteli imeti najmanj 20 sob, pri 10 sobah so anke-
tiranci neenotni;
62
Velik del ankete se je nanašal na konkretne kriterije v kategorizacijskem listu. Anke-
tirance se je vprašalo, ali se strinjajo s posameznimi izjavami. Rezultat tega dela raziskave
je, da:
– je 59 % anketirancev menilo, da se hoteli s 3 * in manj ne bi smeli samocenjevati;
– je 50 % anketirancev menilo, da hotelom s 3 * kategorija ne bi smela veljati do spre-
membe;
– je 92 % anketirancev menilo, da morajo hotele višje kategorije ocenjevati usposobljeni
ocenjevalci;
– ni prav, da ocenjevalci ne prihajajo iz gospodarstva;
– je STO primerna koordinatorica sistema kategorizacije – 52 % (register, elektronski
sistem … );
– se težko odločijo, ali je v kategorizacijskem listu primerno število obveznih/izbirnih
elementov (velika razpršenost odgovorov);
– se strinjajo z obvezno kvadraturo sob v višjih kategorijah;
– se strinjajo z odstopanji za nastanitvene obrate, ki so grajeni pred letom 1999,
– se strinjajo, da je samopostrežni zajtrk obvezen element in da je zajtrk vključen v ceno
osnovne storitve;
– se strinjajo, da se nudita kosilo in večerja vsaj 2 uri na dan in da imajo hoteli višjih ka-
tegorij restavracijo a la carte.
Z namenom oblikovanja predlogov posodobitve sistema kategorizacije se je raziskovalo
tudi mnenje o posameznih postopkih in elementih sistema. Ugotovitve so naslednje:
– anketiranci so v 84 % menili, da morajo vse hotele ocenjevati usposobljeni ocenjeval-
ci;
– 80 % anketirancev je menilo, da bi moralo ocenjevanje v 4-zvezdičnih hotelih in več
potekati komisijsko (ne zgolj en ocenjevalec, temveč trije);
– 87 % anketirancev meni, da bi za kategorizacijo hotelov s 4 * in več morali vključiti
oceno skritega gosta;
– med standarde bi bilo potrebno uvrstiti tudi standarde kakovosti izvajanja storitev
(prijaznost, ustrežljivost, komunikacija ...), je menilo 100 % anketirancev;
– 100 % anketirancev je menilo tudi, da bi bilo potrebno standarde bolj približati med-
narodnim standardom (tako hotelskih verig kot nacionalnih sistemov), in to kljub
temu, da so sami priznali, da tujih sistemov ne poznajo dobro;
– niso enotni, ali je potrebno povečati velikost sob in kopalnic v hotelih 4 *superior in 5 *;
– podobno neenotni so tudi pri povečanju števila obveznih elementov (velika razprše-
nost odgovorov);
– ne strinajo se s tem, da bi za vse hotele morala veljati enaka merila (brez izjem za gra-
dnjo pred letom 1999);
– 74 % anketirancev meni, da bi morala biti za vse hotele v posameznih kategorijah, ki
so zgrajeni pred 1999, dovoljena odstopanja pri velikosti sob in kopalnic do 20 %;
– 94 % anketirancev se strinja, da bi hoteli kategorije 5 * v Sloveniji morali biti bolj pri-
merljivi s svetovnimi luksuznimi 5-zvezdičnimi hoteli;
– 64 % anketirancev meni, da morajo hoteli imeti najmanj 20 sob, pri 10 sobah so anke-
tiranci neenotni;
62