Page 14 - Kavčič, Klemen, in Klemen Bončina, 2016. Načrtovanje organizacijske politike ob vključevanju zunanjega izvajanja dejavnosti. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 14
1 Uvod

Opredeljeni razlogi in okoliščine pojasnjujejo dejstvo, da se or-
ganizacije bodisi vračajo h krepitvi temeljnih dejavnosti bodisi te
opuščajo in jih nadomeščajo z novimi, oziroma v fazi snovanja vzdr-
žnosti razvojne politike ocenjujejo smotrnost drugih dejavnosti po-
slovnega portfelja, ki pa v konceptu celovitih temeljnih zmožnosti
morda niti ne dosegajo želenih ekonomskih učinkov. Organizacije
v fazi snovanja razvojnih politik pri oblikovanju poslovnih mode-
lov ravno zato v vedno večji meri integrirajo tudi možnosti izloča-
nja poslovnih dejavnosti zunanjim izvajalcem. Palugod in Palugod
(2011, 13) ugotavljata, da je zunanje izvajanje dejavnosti v proizvod-
nji dobrin in storitev pravzaprav povsem običajna poslovna pot, da
pa večina organizacij vendarle ni v zadostni meri vertikalno integri-
ranih ter s tem ne dosega celovitega povezovanja procesnih in po-
slovnih potreb. Aktivna vertikalna integracija in premišljeno vklju-
čevanje zunanjih izvajalcev v lastne poslovne procese zato v večini
primerov pomenita tudi dvosmerno vlogo posamezne organizacije.
Na tej točki govorimo o organizacijah, ki posamezne poslovne de-
javnosti v zunanje izvajanje oddajo tretjim organizacijam, hkrati pa
s svojim poslanstvom in izvajanjem poslovnega modela – poslovne
dejavnosti izvajajo.

V vsebini podrobneje obravnavamo lastnosti trga logističnih sto-
ritev in i t rešitev na slovenskem. Z analizo in interpretacijo sta-
tističnih podatkov je predstavljena vsebinska podlaga, ki organiza-
cijam predstavlja možna ukrepanja in optimalnejšega angažiranja
trženjske in nabavne funkcije, seveda skladno z opredelitvijo po-
membnih razvojnih potencialov.

Organizacije in njihovo delovanje, na stalno preizkušnjo posta-
vljajo posledice državne zakonske regulacije (tudi zaradi stalnega
spreminjanja), politična kriza na meddržavni ravni in novi centri
ekonomskih moči v svetovnem merilu. Vsekakor močan vpliv pred-
stavljajo spremenjene navade kupcev, saj ti organizacije silijo k hi-
tremu, trajnostno naravnanemu prilagajanju poslovnih modelov.
Košak (2014) ugotavlja, da je sprememba poslovnega modela lahko
ključna za ohranjanje konkurenčnosti družbe. Redefinicija poslov-
nega modela kot odgovor na vplive poslovnega okolja pa za organiza-
cijo pomeni snovanje novih temeljnih zmožnosti v okviru razvojne

12
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19