Page 15 - Kavčič, Klemen, in Klemen Bončina, 2016. Načrtovanje organizacijske politike ob vključevanju zunanjega izvajanja dejavnosti. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 15
Uvod 1

politike, z jasno usmeritvijo v prihodnost. Deanova (2011, 4–7) opo-
zarja tudi na izrazito pomembnost pravočasnosti sprejetja odločitve
za sodelovanje z zunanjimi izvajalci. Odlašanje z vključevanjem zu-
nanjih izvajalcev namreč po eni strani lahko pomeni zaviranje rasti
in prepočasen razvoj organizacije, po drugi strani pa preobremeni-
tev obstoječih virov sredstev in prepočasno odzivnost do naročni-
kov. Prihodki posamezne organizacije tej paradigmi seveda sledijo
in logično sosledje pravi, da se organizacije pri snovanju razvojne
politike odločajo za vključitev stroškovno učinkovitih ukrepov.

Zunanje izvajanje in izločanje netemeljnih dejavnosti organizacij
pa je gledano z vidika gospodarske rasti na ravni gospodarskih gi-
banj celotne države lahko zelo pomembna priložnost za ostale or-
ganizacije v vlogi zunanjih izvajalcev in ki so, upoštevaje kompe-
tence, najboljše v lastnih panogah in tržnih segmentih. Kot poudar-
jata Cummings in Worley (2013, 21), se organizacija na vplive iz oko-
lja lahko najbolje prilagodi z ustreznim in načrtovanim strateškim
prestrukturiranjem, hkrati pa na podlagi preteklih izkušenj pridobi
nova spoznanja in izboljša svojo učinkovitost.

Na vzorcu organizacij smo ugotavljali, kakšen je izkaz njihovih
strateških usmeritev ter katere so njihove predvidene poslovne od-
ločitve v siceršnji časovni odvisnosti. Z opredeljenim med drugim
želimo tudi izpostaviti, katere gospodarske panoge bodo v priho-
dnosti privlačne in z gledišča poslovnih prihodkov tudi najbolj per-
spektivne. Predstavili bomo tudi značilnosti zunanjega izvajanja de-
javnosti in pomena tovrstnega načina obvladovanja poslovnih pro-
cesov na snovanje razvojne politike posamezne organizacije. Z vi-
dika elementov razvojne politike, je zato analiza obstoječega stanja
procesne urejenosti in definicije bodočih usmeritev ter hkratne op-
timizacije poslovnega modela, smiselna v povezavi z naklonjenostjo
izločanju logističnih in i t storitev izven okvirov izvajanja procesov
v lastni režiji. Ravno zato nas je zanimal interes ter pričakovanja or-
ganizacij, zaradi česar smo jih k izpolnjevanju anketnega vprašalnika
povabili 6.201. V vzorec smo zajeli organizacije, ki so poleg geograf-
ske razpršenosti in številčno enakomerne zastopanosti zagotavljale
tudi enakomerno reprezentativnost po posamezni panogi ter tudi
sami velikosti organizacije. S statistično obdelavo pridobljenih po-

13
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20