Page 11 - Nemec Rudež, Helena, 2016. Analiza turističnega povpraševanja izbranih izvornih trgov Slovenije. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 11
Uvod
Naraščajoče povpraševanje po turističnih potovanjih v zadnjih desetletjih
se odraža tudi v čedalje intenzivnejšem preučevanju turističnega povpra-
ševanja. Analiziranje turističnega povpraševanja in njegovih dejavnikov
močno pripomore k uspešnosti turizma kot gospodarske dejavnosti. Ravno
tako je pomembno tudi ustrezno načrtovanje bodočega turističnega pov-
praševanja. Pregled literature s področja turističnega povpraševanja naka-
zuje, da se na tem področju uporabljajo različne ekonometrične metode in
da je to področje v zadnjih desetletjih močno napredovalo na področju iz-
računov oz. modeliranja turističnega povpraševanja.
Modeliranje turističnega povpraševanja se nanaša na posamezne desti-
nacije, najpogosteje države. Pričujoča monografija se usmerja v preučeva-
nje turističnega povpraševanja v Sloveniji iz pomembnejših izvornih trgov
– Italije, Avstrije, Nemčije in Nizozemske. Slovenija kot majhna in neiz-
postavljena država na turističnem trgu ni bila predmet preučevanja turi-
stičnega povpraševanja oz. najdemo le eno študijo v mednarodnem prosto-
ru, ki je zajela tudi Slovenijo (Smeral 2004).
V pričujoči monografiji bomo na kratko pogledali različne načine mo-
deliranja turističnega povpraševanja, usmerili pa se bomo v modeliranje, ki
zajema že preverjeno metodo regresijskega modela. Pri tem bomo za pot-
rebe regresijske analize uporabili daljšo časovno vrsto, saj so ugotovitve v
tem primeru manj občutljive na trenutne spremembe turističnega povpra-
ševanja.
Pred preučevanjem samega turističnega povpraševanja je potrebno
opredeliti, kdo je turist in kaj pravzaprav predstavlja turizem. Kdor potu-
je izven kraja svojega bivališča, je namreč obiskovalec. Planina in Miha-
Naraščajoče povpraševanje po turističnih potovanjih v zadnjih desetletjih
se odraža tudi v čedalje intenzivnejšem preučevanju turističnega povpra-
ševanja. Analiziranje turističnega povpraševanja in njegovih dejavnikov
močno pripomore k uspešnosti turizma kot gospodarske dejavnosti. Ravno
tako je pomembno tudi ustrezno načrtovanje bodočega turističnega pov-
praševanja. Pregled literature s področja turističnega povpraševanja naka-
zuje, da se na tem področju uporabljajo različne ekonometrične metode in
da je to področje v zadnjih desetletjih močno napredovalo na področju iz-
računov oz. modeliranja turističnega povpraševanja.
Modeliranje turističnega povpraševanja se nanaša na posamezne desti-
nacije, najpogosteje države. Pričujoča monografija se usmerja v preučeva-
nje turističnega povpraševanja v Sloveniji iz pomembnejših izvornih trgov
– Italije, Avstrije, Nemčije in Nizozemske. Slovenija kot majhna in neiz-
postavljena država na turističnem trgu ni bila predmet preučevanja turi-
stičnega povpraševanja oz. najdemo le eno študijo v mednarodnem prosto-
ru, ki je zajela tudi Slovenijo (Smeral 2004).
V pričujoči monografiji bomo na kratko pogledali različne načine mo-
deliranja turističnega povpraševanja, usmerili pa se bomo v modeliranje, ki
zajema že preverjeno metodo regresijskega modela. Pri tem bomo za pot-
rebe regresijske analize uporabili daljšo časovno vrsto, saj so ugotovitve v
tem primeru manj občutljive na trenutne spremembe turističnega povpra-
ševanja.
Pred preučevanjem samega turističnega povpraševanja je potrebno
opredeliti, kdo je turist in kaj pravzaprav predstavlja turizem. Kdor potu-
je izven kraja svojega bivališča, je namreč obiskovalec. Planina in Miha-