Page 13 - Nemec Rudež, Helena, 2016. Analiza turističnega povpraševanja izbranih izvornih trgov Slovenije. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 13
Turistično povpraševanje
in turistična ponudba
Turistični trg je v zadnjih desetletjih beležil visoko rast povpraševanja in
ponudbe, kar se je odražalo na gospodarski rasti številnih držav. Na to je
vplivalo veliko dejavnikov. Pričujoče poglavje se ukvarja s turističnim pov-
praševanjem in turistično ponudbo ter predstavlja njune značilnosti. To je
podlaga za širše razumevanje in raziskovanje turističnega povpraševanja.
Turistično povpraševanje
Turistično povpraševanje predstavljajo sile na trgu, ki delujejo preko kup-
cev. Dwyer et al. (2010, 37) ga opredeljujejo kot želje in sposobnosti kup-
cev za nakup različnega obsega turističnega proizvoda po različnih cenah
v katerem koli obdobju. Page (2005) loči med efektivnim ali dejanskim tu-
rističnim povpraševanjem in zatrtim (angl. suppressed) turističnim pov-
praševanjem. Slednjega predstavljajo tisti, ki ne kupijo turističnega proi-
zvoda ali skupine turističnih proizvodov zaradi določenih okoliščin (npr.
premajhna kupna moč, pomanjkanje časa za počitnice), lahko pa bodo v
prihodnje predstavljali dejansko turistično povpraševanje.
Merili za merjenje turističnega povpraševanja sta običajno število pri-
hodov turistov in raven turistične potrošnje oz. raven turistične potrošnje
po osebi; v zadnjem obdobju pa se poudarja tudi število prenočitev turi-
stov (Song et al. 2012), ki odraža – za razliko od števila prihodov turistov –
dobo bivanja turistov. Takšno merjenje turistične povpraševanja je usmer-
jeno v povpraševanje po destinaciji. Dwyer et al. (2010, 38) poudarjajo, da
se povpraševanje po posameznem turističnem proizvodu meri s številom
obiskovalcev, prodanih vstopnic, prodanih hotelskih sob, letalskih potni-
kov, izposojenih avtomobilov.
in turistična ponudba
Turistični trg je v zadnjih desetletjih beležil visoko rast povpraševanja in
ponudbe, kar se je odražalo na gospodarski rasti številnih držav. Na to je
vplivalo veliko dejavnikov. Pričujoče poglavje se ukvarja s turističnim pov-
praševanjem in turistično ponudbo ter predstavlja njune značilnosti. To je
podlaga za širše razumevanje in raziskovanje turističnega povpraševanja.
Turistično povpraševanje
Turistično povpraševanje predstavljajo sile na trgu, ki delujejo preko kup-
cev. Dwyer et al. (2010, 37) ga opredeljujejo kot želje in sposobnosti kup-
cev za nakup različnega obsega turističnega proizvoda po različnih cenah
v katerem koli obdobju. Page (2005) loči med efektivnim ali dejanskim tu-
rističnim povpraševanjem in zatrtim (angl. suppressed) turističnim pov-
praševanjem. Slednjega predstavljajo tisti, ki ne kupijo turističnega proi-
zvoda ali skupine turističnih proizvodov zaradi določenih okoliščin (npr.
premajhna kupna moč, pomanjkanje časa za počitnice), lahko pa bodo v
prihodnje predstavljali dejansko turistično povpraševanje.
Merili za merjenje turističnega povpraševanja sta običajno število pri-
hodov turistov in raven turistične potrošnje oz. raven turistične potrošnje
po osebi; v zadnjem obdobju pa se poudarja tudi število prenočitev turi-
stov (Song et al. 2012), ki odraža – za razliko od števila prihodov turistov –
dobo bivanja turistov. Takšno merjenje turistične povpraševanja je usmer-
jeno v povpraševanje po destinaciji. Dwyer et al. (2010, 38) poudarjajo, da
se povpraševanje po posameznem turističnem proizvodu meri s številom
obiskovalcev, prodanih vstopnic, prodanih hotelskih sob, letalskih potni-
kov, izposojenih avtomobilov.