Page 79 - Nemec Rudež, Helena, 2016. Analiza turističnega povpraševanja izbranih izvornih trgov Slovenije. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 79
Analiza turističnega povpraševanja izbranih izvornih trgov Slovenije

Tabela 15: Absolutna procentualna napaka napovedi ex post za leto 2014 za oceno natančnos-
ti modela.

Leto Realna vrednost (R) Napovedana vred- Absoluten odmik
nost (N) vrednosti |R-N|

2014 754018 726967 27051 3,588%

Vir: izračuni avtorice monografije.

Izračunana absolutna procentualna napaka na osnovi napovedovanja
ex post za leto 2014 je 3,588 %, kar kaže na veliko natančnost napovedi za
eno leto vnaprej.

Ocena modela nemškega izvornega trga

Regresijski model nemškega izvornega trga, ki je tudi zajemal pet pojasnje-
nvajalnitiahlisjparnesmkiehnilnjivav(Dstrt-i1j, sIkt i,Ih-1tt,uDri1stoinv D2), je enako kot model povpraševa-
pokazal zelo visoko vrednost VIF (za 79

Inta1l2i9r,e8g6r6e,sizjaskIit-1mpaod13e0l ,z8o82st)a. Zlimatiopsmojaosinzjkevljaulčniilmi spi rsepmreemneljnivljkivokIat-m1 ini. izraču-
Tabela
16 prikazuje ocene regresijskega modela turističnega povpraševanja Nem-
cev v Sloveniji. Vrednosti VIF so med 1,001 in 1,186, zato sklepamo, da v
modelu ni prisotna multikolinearnost.

Tabela 16: Ocena regresijskega modela turističnega povpraševanja Nemcev v Sloveniji v ob-
dobju 1980–2013.

Regresijski koeficient Vrednost regresijske- T-test Stopnja tveganja VIF
ga koeficienta
6,177 0,000 1,198
Konstanta 5,143 -2,070 0,047 1,192
14,859 0,000 1,002
It -0,174 -15,971 0,000 1,014
Dt-1 0,678 -2,164 0,039
D1 -1,530

D2 -0,208

Popravljen R2 = 0,942

F-test = 133,777 Stopnja tveganja = 0,000
n = 34

DW = 1,617
se Dt-1 = 0,046

Vir: izračuni avtorice monografije.

Iz F-testa izhaja, da je model kot celota statistično značilen (p = 0,000).
Iz popravljenega determinacijskega koeficienta, ki znaša 0,942, izhaja, da
94,2 % sprememb turističnega povpraševanja nemških turistov v Sloveniji
v preučevanem obdobju izhaja iz pojasnjevalnih spremenljivk, ki so vklju-
čene v model, medtem ko preostalih 5,8 % sprememb povpraševanja izhaja
iz drugih, nepojasnjenih dejavnikov.
   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84