Page 42 - Bizjak, Marina. 2020. Petje v obdobju mutacije. Akademija za glasbo Univerze v Ljubljani, Založba Univerze na Primorskem, Koper, Ljubljana.
P. 42
Notni zapis 20.
Prirejeno po Miller, 1986: str. 13.

3.4  Vaje za ozaveščanje resonančnih prostorov
in doseganje resonančnega ravnovesja

Ustno, nosno votlino in žrelo, kjer se izoblikuje zven glasu, imenujemo
odzvočna cev. To je resonančni prostor, ki selektivno okrepi zvočno ni-
hanje, ki nastane z nihanjem glasilk (Garretson, 1968; Žvar, 2001 v Biz-
jak, 2017: str. 46).

42 Vaja 1

Izberemo pevčevo lagodno lego. Pri vsaki noti drsimo navzdol po obse-
gu, oponašamo jok. Na zadnji noti počasneje drsimo navzdol. Vajo po-
novimo na tonu, s katerim smo začeli, pri ponovitvah smo pozorni na
morebitno nesproščenost vratnih mišic in pozicijo tona (glas zveni viso-
ko v nosni votlini).

Notni zapis 21.
Prirejeno po Titze, 2001: str. 51.

Vaja 2

Z vajo oponašamo komarja, presenečenje, sireno. Vajo izvajamo na »m«,
»n«, »ng«, »r«, »u-i«, »wii«, »z«. Začnemo z majhnimi glissandi v lagodni
legi, ki jih postopoma povečujemo po obsegu navzgor in navzdol. Ob-
čutek je enak kot pri vajah za dihanje, le da pri tej vaji delujeta tudi gla-
silki. Vaja je uporabna tudi za izenačevanje registrov in širjenje glasov-
nega obsega.

petje v obdobju mutacije
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47