Page 71 - Tomšič, Nastja, 2016. Konkurenčnost malih in srednje velikih podjetij v globalnem trajnostnem razvoju. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 71
Empirična raziskava

Preglednica 22: Število konkurentov na domačem trgu glavnega proizvoda podjetja.

Število konkurentov na domačem trgu Frekvenca Delež ( %)
glavnega proizvoda 67 10,4
183 28,4
Smo dominantno podjetje 117 18,1
Od 2 do 5 konkurentov 278 43,1
Od 5 do 10 konkurentov 645 100,0
Več kot 10 konkurentov
Skupaj

Preglednica 23 prikazuje, da se je število konkurentov na domačem 71
trgu glavnega proizvoda podjetja v obdobju 2008–2012 glede na obdobje
2003–2007 pri 43,7 % podjetjih povečalo, pri 26,7 % podjetjih ostalo ena-
ko in pri 21,6 % podjetjih zmanjšalo. 8,1 % jih je dominantnih.

Preglednica 23: Konkurenca na domačem trgu glavnega proizvoda podjetja (obdobje 2008–
2012 glede na obdobje 2003–2007).

Število konkurentov na domačem trgu glavnega proizvoda Frekvenca Delež ( %)
(obdobje 2008–2012 glede na obdobje 2003–2007) 52 8,1
139 21,6
Smo dominantno podjetje 282 43,7
Zmanjšalo 172 26,7
Povečalo 645 100,0
Ostalo enako
Skupaj

Preglednica 24 prikazuje, da se po vstopu novih konkurentov na do-
mači trg glavnega proizvoda podjetja njegova cena pri skoraj enakemu de-
ležu podjetij zmerno zniža (36,9 %) oz. ostane enaka (36,6 %), pri 19,4 %
podjetjih pa znatno zniža. 5,1 % podjetij je pod drugo dodala: ceno se zviša
(1), ceno se prilagodi ceni konkurenta (1), ceno se regulira glede na to, kdo
je nov konkurent (3), ni vstopa novih konkurentov (6), ni konkurentov (6),
brez komentarja (16).
   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76