Page 75 - Tomšič, Nastja, 2016. Konkurenčnost malih in srednje velikih podjetij v globalnem trajnostnem razvoju. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 75
Empirična raziskava

Proces trženja Povpreč- Standardni Koef. asi- Koef.
Povprečje procesa trženja na vrednost odklon metrič-nosti sploščenosti

(1–5)
3,75

V okviru procesa inoviranja (Preglednica 28) so anketiranci v povpre- 75
čju dodelili najvišjo oceno (3,52) trditvi, da je inoviranje določeno kot za-
veza na ravni celotnega podjetja, da ni samo domena raziskav in razvoja.
To odraža zavedanje podjetij, da so vsi zaposleni pomemben del temeljne-
ga poslovnega procesa, kar proces inoviranja dejansko predstavlja. Najnižjo
povprečno oceno (2,79) so anketiranci podali pri trditvi, da intelektualno
lastnino, ki izhaja iz procesa inoviranja, vedno zaščitijo. Slednje nakazuje,
da se podjetja, verjetno zaradi dragih in dolgotrajnih postopkov zaščite in-
telektualne lastnine, raje odločajo za takojšen prodor na tržišče. Standar-
dni odkloni trditev se gibljejo od 0,899 do 1,028. Koeficienti asimetričnosti
so pri večini trditev negativni, kar kaže na negativno asimetrično porazde-
litev. Razen pri trditvi, da intelektualno lastnino, ki izhaja iz procesa inovi-
ranja, vedno zaščitijo, je koeficient asimetričnosti večji od nič oz. pozitiven
(0,080), kar nakazuje na asimetrijo v desno oz. pozitivno asimetrično po-
razdelitev. To je skladno z ugotovitvami, da so anketiranci v povprečju oce-
nili trditve, razen ene, z relativno visoko oceno. Večina trditev ima splošče-
no porazdelitev (koeficienti sploščenosti so manjši od nič), razen pri dveh
trditvah, s koeficientom sploščenosti 0,104 in 0,011, kjer je koničasta po-
razdelitev. To potrjujejo tudi standardni odkloni trditev, kajti večja kot je
razpršenost ocen od povprečne vrednosti, bolj je porazdelitev sploščena, in
obratno.

Preglednica 28: Izidi ocene procesa inoviranja.

Proces inoviranja Povprečna Standardni Koef. asi- Koef.
vrednost (1–5) odklon metrič-nosti sploščenosti
0,899
Imamo jasno opredeljeno strategijo 3,48 0,925 -0,498 0,104
inoviranja. -0,455 0,011
1,016
Inoviranje je določeno kot zaveza na -0,503 -0,280
1,009
ravni celotnega podjetja, ni samo dom- 3,52 0,964 -0,392 -0,424
-0,287 -0,203
ena raziskav in razvoja.

Zaposlenim v podjetju nudimo izo-

braževanja s področja inoviranja in 3,35

kreativnega razmišljanja.

Imamo vzpostavljen sistem nagrajevan-

ja oz. motiviranja zaposlenih za inova- 3,41

tivno delovanje.

Uporabljamo koncept odprtega ino- 3,18
viranja.
   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80