Page 74 - Tomšič, Nastja, 2016. Konkurenčnost malih in srednje velikih podjetij v globalnem trajnostnem razvoju. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 74
kurenčnost malih in srednje velikih podjetij v globalnem trajnostnem razvoju

Tudi v tem delu anketnega vprašalnika so anketiranci na postavljene
trditve lahko odgovarjali z izbiro ene izmed petih ponujenih ocen (od 1 –
sploh se ne strinjam do 5 – se povsem strinjam).

Pri tem naj omenimo, da smo povprečja spremenljivk – potencialnih
vplivnih dejavnikov na konkurenčnost podjetja – dobili tako, da smo se-
šteli povprečne vrednosti vseh trditev in jih delili s številom trditev.

V okviru procesa trženja (Preglednica 27) so anketiranci v povprečju
dodelili najvišjo oceno (4,02) neprestanemu iskanju novih tržnih prilož-
nosti, kar lahko opredelimo kot dobro osnovo za dolgoročni obstoj pod-
jetij. Najnižjo povprečno oceno (3,50) so anketiranci podali pri trditvi o
preizkušanju potencialnih odzivov na prihodnje tržne trende, kar lahko
razumemo tako, da se podjetja na to ne osredotočajo, ampak tržne trende
poskušajo izkoristiti, ko se pojavijo. Standardni odkloni trditev se gibljejo
74 od 0,735 do 0,969. Za vsako trditev smo prikazali še koeficient asimetrič-
nosti in sploščenosti. Koeficienti asimetričnosti so pri vseh trditvah manjši
od nič oz. negativni, kar nakazuje na asimetrijo v levo oz. negativno asime-
trično porazdelitev. To je skladno z ugotovitvami, da so anketiranci v pov-
prečju ocenili trditve z relativno visoko oceno. Koeficienti sploščenosti so
pri večini trditev večji od nič, posledično so trditve koničasto porazdeljene.
Izjema je le trditev s koeficientom sploščenosti -0,166, kar pomeni, da ima
sploščeno porazdelitev. To potrjujejo tudi standardni odkloni trditev, kaj-
ti manjša kot je razpršenost ocen od povprečne vrednosti, bolj je porazdeli-
tev koničasta, in obratno.

Preglednica 27: Izidi ocene procesa trženja.

Proces trženja Povpreč- Standardni Koef. asi- Koef.
na vrednost odklon metrič-nosti sploščenosti
Trženjski cilji so skladni s cilji podjetja. 0,735
(1–5) 0,749 -0,895 1,774
Imamo jasno opredeljen/-e tržni/-e seg- 3,83
ment-/e (skupina/-e kupcev, ki imajo skupne 0,832 -0,939 1,812
značilnosti). 3,92 0,909
Imamo razvit ustrezen trženjski splet (ses- 0,969 -0,533 0,189
tavljen iz izdelka/storitve, cene, tržnih poti in 3,68 0,867
tržnega komuniciranja). 0,935 -0,691 0,145
3,72 0,874 -0,529 -0,166
Redno nadziramo uspešnost trženja. 3,54 -0,948 1,062
4,02 -0,520 0,022
Veliko časa in truda vlagamo v načrtovanje in 3,50 -0,828 0,870
izvajanje trženjskih aktivnosti. 3,79

Neprestano iščemo nove tržne priložnosti.

Preizkušamo potencialne odzive na prihodn-
je tržne trende.
Skrbimo za optimizacijo sredstev, namen-
jenih trženju.
   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79