Page 97 - Juvan, Emil, Doris Gomezelj Omerzel, Maja Uran Maravič, 2017. Spremljanje vedenja turistov. Koper. Založba Univerze na Primorskem.
P. 97
Zaključek
Porabnike v turizmu predstavljajo zelo raznolike (tj. heterogene) skupine turistov, ki se v
smislu svojih osebnih, osebnostnih in vedenjskih značilnosti nenehno spreminjajo. Pozna-
vanje potrošnikov (tj. turistov) je edini zanesljiv vir informacij za uspešno dolgoročno po-
slovanje v turizmu. V sled temu je vedenje turistov potrebno spremljati veljavno, zaneslji-
vo in konstantno. S spremljanjem turistov in njihovega vedenja se turistični ponudniki
spoznavajo s ciljno skupino svojih potrošnikov in z njihovimi izkušnjami ter drugimi de-
javniki, povezanimi z vedenjem. Pomemben oteževalni dejavnik pri spremljanju vedenja
turistov je kompleksnost vedenja samega. Vedenje samo je lahko usmerjeno v zbiranje in-
formacij (učenje) in kupovanje. Zbiranje informacij je usmerjeno v specifičen vir informacij
(npr. prijatelj, potovalni agent) in orodje prenosa informacij (npr. televizija, internet). Cilj
zbiranja informacij (informiranje) je lahko nakup ali zgolj oblikovanje mnenja, stališč, pre-
ferenc in drugih psiholoških dejavnikov, ki vodijo (ali pa ne) v nakupno vedenje. Do tega
trenutka smo opisovali vedenje izven turistične destinacije ali okolja specifične turistične
storitve. V destinaciji se proces vedenja nadaljuje, nadgrajuje pa se z nakupnim vedenjem in
vedenjem koriščenja turistične ponudbe. Po povratku domov pri turistu sledi raznovrstna
skupina dejanj, ki jih prav tako razumemo kot turistova vedenja in se nanašajo na deljenje
mnenj, izkušenj in občutkov o izkušnji z neko turistično destinacijo oziroma storitvijo. Ta-
kšno vedenje ima pomembne vplive na vedenje dotičnega turista v prihodnje oziroma tudi
na vedenje drugih turistov. Skratka, spremljati je potrebno zelo raznolike pojavne oblike
vedenja, ki vsaka zase ali skupaj vodijo k nakupu ali koriščenju turistične storitve, ki pa sta
ključna dejavnika interesa v procesu spremljanja vedenja turistov. Posameznik se kot turist
vede že, ko dejansko še ni turist, torej v svojem vsakdanjem okolju. Turista je potemtakem
potrebno spremljati že v času, ko biva doma, ko je stran (tudi daleč) od okolja, v katerem bo
koristil turistične storitve in proizvode. Oddaljenost od subjekta spremljanja je pomemben
dejavnik, ki postavlja pomembne ovire za spremljanje vedenja.
Turistični ponudniki in drugi deležniki razvoja in izvajanja turistične ponudbe (npr.
organizacije za strateški razvoj in trženje v turizmu) se srečujejo z veliko izzivi na podro-
čju zagotavljanja zanesljivega, veljavnega in uporabnega spremljanja vedenja turistov. Proces
97
Porabnike v turizmu predstavljajo zelo raznolike (tj. heterogene) skupine turistov, ki se v
smislu svojih osebnih, osebnostnih in vedenjskih značilnosti nenehno spreminjajo. Pozna-
vanje potrošnikov (tj. turistov) je edini zanesljiv vir informacij za uspešno dolgoročno po-
slovanje v turizmu. V sled temu je vedenje turistov potrebno spremljati veljavno, zaneslji-
vo in konstantno. S spremljanjem turistov in njihovega vedenja se turistični ponudniki
spoznavajo s ciljno skupino svojih potrošnikov in z njihovimi izkušnjami ter drugimi de-
javniki, povezanimi z vedenjem. Pomemben oteževalni dejavnik pri spremljanju vedenja
turistov je kompleksnost vedenja samega. Vedenje samo je lahko usmerjeno v zbiranje in-
formacij (učenje) in kupovanje. Zbiranje informacij je usmerjeno v specifičen vir informacij
(npr. prijatelj, potovalni agent) in orodje prenosa informacij (npr. televizija, internet). Cilj
zbiranja informacij (informiranje) je lahko nakup ali zgolj oblikovanje mnenja, stališč, pre-
ferenc in drugih psiholoških dejavnikov, ki vodijo (ali pa ne) v nakupno vedenje. Do tega
trenutka smo opisovali vedenje izven turistične destinacije ali okolja specifične turistične
storitve. V destinaciji se proces vedenja nadaljuje, nadgrajuje pa se z nakupnim vedenjem in
vedenjem koriščenja turistične ponudbe. Po povratku domov pri turistu sledi raznovrstna
skupina dejanj, ki jih prav tako razumemo kot turistova vedenja in se nanašajo na deljenje
mnenj, izkušenj in občutkov o izkušnji z neko turistično destinacijo oziroma storitvijo. Ta-
kšno vedenje ima pomembne vplive na vedenje dotičnega turista v prihodnje oziroma tudi
na vedenje drugih turistov. Skratka, spremljati je potrebno zelo raznolike pojavne oblike
vedenja, ki vsaka zase ali skupaj vodijo k nakupu ali koriščenju turistične storitve, ki pa sta
ključna dejavnika interesa v procesu spremljanja vedenja turistov. Posameznik se kot turist
vede že, ko dejansko še ni turist, torej v svojem vsakdanjem okolju. Turista je potemtakem
potrebno spremljati že v času, ko biva doma, ko je stran (tudi daleč) od okolja, v katerem bo
koristil turistične storitve in proizvode. Oddaljenost od subjekta spremljanja je pomemben
dejavnik, ki postavlja pomembne ovire za spremljanje vedenja.
Turistični ponudniki in drugi deležniki razvoja in izvajanja turistične ponudbe (npr.
organizacije za strateški razvoj in trženje v turizmu) se srečujejo z veliko izzivi na podro-
čju zagotavljanja zanesljivega, veljavnega in uporabnega spremljanja vedenja turistov. Proces
97