Page 93 - Juvan, Emil, Doris Gomezelj Omerzel, Maja Uran Maravič, 2017. Spremljanje vedenja turistov. Koper. Založba Univerze na Primorskem.
P. 93
Ugotovitve

Pričujoča monografska publikacija se ukvarja s konceptualizacijo spremljanja vedenja turi-
stov na teoretični in praktični ravni ter empirično preverbo nekaterih sistemov spremljanja
vedenja turistov. Ugotovitve teoretičnega dela lahko strnemo v naslednjih točkah:
1. Spremljanje vedenja turistov je ključni dejavnik načrtovanja turistične ponudbe, pri

čemer sledimo tezi, da analiza vedenja nakazuje prednosti, slabosti in priložnosti na
področju razvoja, trženja in izvajanja turističnih proizvodov in da analiza vedenja tu-
ristov nakazuje vedenje dotičnega in drugih turistov v prihodnosti.
2. Spremljanje vedenja turistov nakazuje pojavne oblike vedenja, dejavnike posamezne-
ga vedenja in posledice ali učinke vedenja turistov. V tem kontekstu je potrebno jasno
razlikovati med posameznimi koncepti vedenja in to upoštevati pri oblikovanju siste-
ma spremljanja vedenja turistov.
3. Spremljanje vedenja turistov je kompleksna naloga, ker vedenje turistov sestoji iz več
faz in več pojavnih oblik vedenja. To vpliva na pridobivanje empiričnih dokazov o ve-
denju turistov oziroma dejavnikih in posledicah vedenja.
4. Cilji spremljanja vedenja turistov so raznovrstni, ključni pri pridobivanju empiričnih
dokazov o vedenju turistov pa sta zanesljivost in veljavnost podatkov.
5. Metodologija spremljanja vedenja turistov, dejavnikov ali posledic vedenja turistov je
ključni moment pri oblikovanju sistema spremljanja in sestoji iz faze pridobivanja in
analize podatkov. V fazi pridobivanja veljavnih in zanesljivih podatkov so pomembni
orodja pridobivanja podatkov, metoda posredovanja orodja za pridobivanje podatkov
in vir, od koder se podatke pridobiva.
6. Teoretična izhodišča spremljanja vedenja turistov na področju konceptualizacije ve-
denja in dejavnikov vedenja so dobra in dajejo kakovostne smernice za oblikovanje sis-
tema spremljanja vedenja turistov.
7. Empirične raziskave o vedenju turistov so raznolike, a ugotovimo lahko, da obstaja
nizka stopnja zanesljivosti in veljavnosti izsledkov o vedenju turistov, kar omogoča za-
ključke, da o vedenju turistov vemo zelo malo oziroma je stopnja zanesljivosti znanja o
vedenju turistov na zelo nizki ravni.

93
   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98