Page 167 - Rižnar, Igor, ur. 2017. Jezikovno izobraževanje in podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 167
men znanja tujih jezikov
za gospodarstvo Dravinjske
doline
Brigita Kukovič
Povzetek
Znanje tujih jezikov je v globalnem poslovnem svetu za uspešno medse-
bojno komunikacijo nujno. Podjetja, ki poslujejo na mednarodnih trgih ali
vidijo svoje priložnosti na teh trgih, morajo poskrbeti za razvoj svojih za-
poslenih tudi na področju jezikovnega znanja. Dijaki, kot bodoči akterji ra-
zvoja podjetij, se morajo zavedati, da jim jezikovno znanje omogoča večjo
konkurenčnost na trgu dela. Z raziskavo ugotavljamo zavedanje o pomenu
znanja tujih jezikov na območju Dravinjske doline med zaposlenimi v izvo-
zno naravnanih podjetjih in med dijaki, ki se izobražujejo v šolskem cen-
tru na območju. Rezultati raziskave kažejo, da je znanje tujih jezikov za za-
poslene v izvozno naravnanih podjetjih zelo pomembno, delodajalci pa jih
pri tem načeloma podpirajo. Pri vključevanju v jezikovna izobraževanja so
večje podpore delodajalcev deležni starejši zaposleni, ki se tudi več vključu-
jejo v dodatna jezikovna izobraževanja. Dijaki, ki se izobražujejo v progra-
mih splošne gimnazije in srednjega strokovnega izobraževanja na območju
Dravinjske doline, se zavedajo, da jim znanje tujih jezikov omogoča boljše
zaposlitvene možnosti.
Ključne besede: tuji jeziki, večjezičnost, vseživljenjsko učenje, izvozno usmer-
jena podjetja, dijaki.
Summary
Knowledge of foreign languages is in the global business world necessary
for a successful communication. Companies operating on international
markets or seeing their opportunities in these markets should care for the
za gospodarstvo Dravinjske
doline
Brigita Kukovič
Povzetek
Znanje tujih jezikov je v globalnem poslovnem svetu za uspešno medse-
bojno komunikacijo nujno. Podjetja, ki poslujejo na mednarodnih trgih ali
vidijo svoje priložnosti na teh trgih, morajo poskrbeti za razvoj svojih za-
poslenih tudi na področju jezikovnega znanja. Dijaki, kot bodoči akterji ra-
zvoja podjetij, se morajo zavedati, da jim jezikovno znanje omogoča večjo
konkurenčnost na trgu dela. Z raziskavo ugotavljamo zavedanje o pomenu
znanja tujih jezikov na območju Dravinjske doline med zaposlenimi v izvo-
zno naravnanih podjetjih in med dijaki, ki se izobražujejo v šolskem cen-
tru na območju. Rezultati raziskave kažejo, da je znanje tujih jezikov za za-
poslene v izvozno naravnanih podjetjih zelo pomembno, delodajalci pa jih
pri tem načeloma podpirajo. Pri vključevanju v jezikovna izobraževanja so
večje podpore delodajalcev deležni starejši zaposleni, ki se tudi več vključu-
jejo v dodatna jezikovna izobraževanja. Dijaki, ki se izobražujejo v progra-
mih splošne gimnazije in srednjega strokovnega izobraževanja na območju
Dravinjske doline, se zavedajo, da jim znanje tujih jezikov omogoča boljše
zaposlitvene možnosti.
Ključne besede: tuji jeziki, večjezičnost, vseživljenjsko učenje, izvozno usmer-
jena podjetja, dijaki.
Summary
Knowledge of foreign languages is in the global business world necessary
for a successful communication. Companies operating on international
markets or seeing their opportunities in these markets should care for the