Page 168 - Rižnar, Igor, ur. 2017. Jezikovno izobraževanje in podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 168
Jezikovno izobraževanje in podjetja

development of their employees also in the area of language skills. Young
people, as the future actors for development in companies need to be aware
of the fact that their language skills enable higher employment opportuni-
ties. The survey, which was carried out among export-oriented companies
and prospective job seekers in the area of the Dravinja valley showed that
for employees language skills are important and employers support them
on principled level. Young people being in education are aware of the fact
that multilingualism gives them better employment opportunities.

Keywords: foreign languages, multilingualism, life-long-learning, export
oriented companies, students.

V uvodnem poglavju navajamo teoretična izhodišča na obravnavanem
področju. V povezavi z raziskavo, s katero ugotavljamo pomen znanja
168 tujih jezikov za gospodarstvo na omejenem območju Dravinjske doline,
opišemo namen in cilje raziskave, postavljene hipoteze in metode raziska-
ve ter predpostavke in omejitve pri obravnavanju problema.

Opredelitev obravnavanega področja in teoretična izhodišča
Vseživljenjsko učenje in pomen znanja tujih jezikov sta pomembni temi
našega časa. To je še toliko bolj res, če živiš v majhni skupnosti, kot je
slovenska, z izrazito izvozno naravnanim gospodarstvom. Znanost in
tehnologija se razvijata z eksponentno hitrostjo, večino znanja, ki ga di-
plomant pridobi pri študiju, zastari v nekaj letih. Tako se mora danes di-
plomant z diplomo v roki zavedati, da njegov vstop na trg dela pomeni
hkrati začetek naslednje faze učenja, ki bi morala trajati vse življenje. Za
ohranitev zaposljivosti in konkurenčnosti na trgu dela je potrebno stalno
izobraževanje in izpopolnjevanje vseh delovno aktivnih oseb. Poleg stal-
nega spremljanja novosti na svojem strokovnem področju predstavlja zna-
nje tujih jezikov pogoj za skoraj vsako delovno mesto. Obstajajo poklici,
kot so ekonomisti, poslovni sekretarji, tehnični in komercialni zastopni-
ki in podobno, za opravljanje katerih delodajalci zahtevajo znanje več tu-
jih jezikov.

Izvoz je velikega pomena za večino držav in v skladu s teorijo, izvoz
vodi v gospodarsko rast ter širi poslovanje držav. Je motor gospodarske
rasti, saj povečuje zaposlenost, posledično pa se ustvarja dobiček. Stopnja
uspeha vsake države na mednarodnem trgu je odvisna od relativne kon-
kurenčnosti njenih proizvajalcev. V zadnjih dveh desetletjih se je med-
narodna trgovina zelo razširila. Države jo poskušajo usklajevati z rastjo
svetovne trgovine in povečati svoj delež na mednarodnih trgih (UMAR
2010). Slovenija je s svojim majhnim in odprtim gospodarstvom ter ome-
   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173