Page 171 - Rižnar, Igor, ur. 2017. Jezikovno izobraževanje in podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 171
Pomen znanja tujih jezikov za gospodarstvo Dravinjske doline 171
− preučiti in analizirati razpoložljivo znanstveno in strokovno lite-
raturo s področja tujih jezikov, s poudarkom na učenju in pome-
nu znanja za poslovno udejstvovanje,
− zbrati empirične statistične podatke o znanju in potrebah po
znanju tujih jezikov med zaposlenimi v izvozno naravnanih
podjetjih, ki poslujejo na področju Dravinjske doline,
− zbrati empirične podatke o zavedanju potrebnosti znanja tujih
jezikov med dijaki, kot bodočimi zaposlenimi, ki se izobražujejo
na področju Dravinjske doline,
− analizirati podatke in ugotoviti morebitna razhajanja v pogledih
o pomenu znanja tujih jezikov med dijaki in populacijo, ki že
ima delovne izkušnje,
− pripraviti predloge za izobraževalne institucije in gospodarstvo
Dravinjske doline, ki se nanašajo na pomen znanja tujih jezikov.
Temeljna teza in hipoteze
V empiričnem delu smo v skladu s cilji in namenom raziskave testirali
naslednje hipoteze:
− H1: Znanje tujih jezikov je v izvozno usmerjenih podjetjih Dra-
vinjske doline pomembno.
− H2: Podjetja, ki delujejo na področju Dravinjske doline, aktivno
podpirajo zaposlene pri njihovem dodatnem jezikovnem izobra-
ževanju.
− H3: Podjetja pri dodatnem jezikovnem izobraževanju aktivneje
podpirajo starejše zaposlene kot mlajše.
− H4: Dijaki, ki se izobražujejo na območju Dravinjske doline, se
zavedajo pomena znanja tujih jezikov.
Hipoteze smo testirali z raziskavo na populaciji dijakov, ki se izobra-
žujejo v programih srednjega strokovnega izobraževanja in splošne gim-
nazije na Šolskem centru Slovenske Konjice-Zreče, ter na populaciji za-
poslenih v izvozno usmerjenih podjetjih, ki poslujejo v Dravinjski dolini.
Metode raziskovanja za doseganje ciljev
Za realizacijo zastavljenih ciljev pri preučevanju opredeljenega problema
in dokazovanju hipotez smo uporabili dve temeljni raziskovalni metodi.
Teoretično podlago smo pridobili s pomočjo analize vsebin pri pre-
gledu razpoložljive znanstvene, strokovne in druge literature različnih av-
torjev ter primarnih in sekundarnih virov na obravnavanem raziskoval-
nem področju. Posamezne pojme smo opisovali z uporabo deskriptivne
− preučiti in analizirati razpoložljivo znanstveno in strokovno lite-
raturo s področja tujih jezikov, s poudarkom na učenju in pome-
nu znanja za poslovno udejstvovanje,
− zbrati empirične statistične podatke o znanju in potrebah po
znanju tujih jezikov med zaposlenimi v izvozno naravnanih
podjetjih, ki poslujejo na področju Dravinjske doline,
− zbrati empirične podatke o zavedanju potrebnosti znanja tujih
jezikov med dijaki, kot bodočimi zaposlenimi, ki se izobražujejo
na področju Dravinjske doline,
− analizirati podatke in ugotoviti morebitna razhajanja v pogledih
o pomenu znanja tujih jezikov med dijaki in populacijo, ki že
ima delovne izkušnje,
− pripraviti predloge za izobraževalne institucije in gospodarstvo
Dravinjske doline, ki se nanašajo na pomen znanja tujih jezikov.
Temeljna teza in hipoteze
V empiričnem delu smo v skladu s cilji in namenom raziskave testirali
naslednje hipoteze:
− H1: Znanje tujih jezikov je v izvozno usmerjenih podjetjih Dra-
vinjske doline pomembno.
− H2: Podjetja, ki delujejo na področju Dravinjske doline, aktivno
podpirajo zaposlene pri njihovem dodatnem jezikovnem izobra-
ževanju.
− H3: Podjetja pri dodatnem jezikovnem izobraževanju aktivneje
podpirajo starejše zaposlene kot mlajše.
− H4: Dijaki, ki se izobražujejo na območju Dravinjske doline, se
zavedajo pomena znanja tujih jezikov.
Hipoteze smo testirali z raziskavo na populaciji dijakov, ki se izobra-
žujejo v programih srednjega strokovnega izobraževanja in splošne gim-
nazije na Šolskem centru Slovenske Konjice-Zreče, ter na populaciji za-
poslenih v izvozno usmerjenih podjetjih, ki poslujejo v Dravinjski dolini.
Metode raziskovanja za doseganje ciljev
Za realizacijo zastavljenih ciljev pri preučevanju opredeljenega problema
in dokazovanju hipotez smo uporabili dve temeljni raziskovalni metodi.
Teoretično podlago smo pridobili s pomočjo analize vsebin pri pre-
gledu razpoložljive znanstvene, strokovne in druge literature različnih av-
torjev ter primarnih in sekundarnih virov na obravnavanem raziskoval-
nem področju. Posamezne pojme smo opisovali z uporabo deskriptivne