Page 210 - Rižnar, Igor, ur. 2017. Jezikovno izobraževanje in podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 210
Jezikovno izobraževanje in podjetja

Slika 10: Dijaki glede na število jezikov, ki se jih učijo v formalnem izobraževanju

Na šolskem centru, kjer smo izvedli anketo, se samo en tuji jezik uči-
jo le dijaki v triletnem programu, dijaki vseh ostalih programov se učijo
angleščine kot prvega tujega jezika in nemščine kot drugega tujega jezi-
ka. V programih izobraževanja odraslih je izvedba predmetnika prilago-
jena izvedbi v programih za odrasle, tako se tudi tuji jeziki ne izvajajo v
210 vseh letih šolanja, temveč modularno. Dijakom programa splošne gimna-
zije je v šoli omogočeno še fakultativno učenje francoščine in španščine.

Dijaki se učijo tujih jezikov na veliko nekonvencionalnih načinov
(slika 10).

Slika 11: Načini učenja, ki se jih poslužujejo dijaki za učenje tujih jezikov

Vsi se učijo pri pouku v šoli,45 poleg tega jih velika večina (90,3  %)
nadgrajuje in utrjuje svoje znanje ob gledanju filmov brez podnapisov, ob
delu z računalnikom (85,8 %) ali z igranjem računalniških iger (50,0 %).
Manjšina (10,1 %) znanje pridobiva dodatno na tečajih tujega jezika ali na
potovanjih v tujino (34 %).

45 Iz izobraževalnih programov na ravni srednje strokovne šole ali gimnazije je vidno, da imajo vsi
programi v kurikulumu najmanj en tuji jezik. V primeru našega vzorca to pomeni, da se v šoli uči
100 % anketirancev, čeprav jih je ta način učenja izbralo le 93,7 %.
   205   206   207   208   209   210   211   212   213   214   215