Page 45 - Rižnar, Igor, ur. 2017. Jezikovno izobraževanje in podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 45
Vseživljenjsko jezikovno izobraževanje v slovenskih podjetjih 45
no znanje kandidata preveri le občasno. Če povzamemo še odgovore prej-
šnjega vprašanja, lahko sklepamo, da so v podjetjih pozorni na znanje tu-
jih jezikov, vendar ga vsa anketirana podjetja ne preverjajo.
Deseto vprašanje: »Znanje katerega jezika je v vašem podjetju naj-
pomembnejše?«
Z desetim vprašanjem sem želela ugotoviti, kateri tuj jezik podjetja
v največji meri potrebujejo pri svojem poslovanju. Kot možnost izbire so
bili ponujeni odgovori angleščina, nemščina, italijanščina, francoščina,
španščina in drugo. Kar 41 (69,5 %) podjetij je izbralo angleščino kot naj-
pomembnejši tuj jezik za njihovo podjetje, 13 (22,0 %) podjetij je izbralo
nemščino, italijanščino so izbrala štiri (6,8 %) podjetja, za odgovor dru-
go, pa se je odločilo eno (1,7 %) podjetje, ki je dopisalo, da angleščina in
nemščina predstavljata najpomembnejša tuja jezika pri njihovem delova-
nju, niso se opredelili, kateri jezik je najpomembnejši. Iz odgovorov, ki so
prikazani na sliki 8, lahko potrdimo trditev raziskave ELAN, da angle-
ščina predstavlja svetovni jezik poslovanja. Takšnega mnenja so evropska
in slovenska podjetja.
Slika 8: Najpomembnejši jeziki v podjetjih
Enajsto vprašanje: »Ali se vam zdi izobraževanje zaposlenih na tem
področju pomembno?«
Pri enajstem vprašanju so se podjetja opredelila glede pomembnosti
jezikovnega izobraževanja zaposlenih v podjetju. Iz slike 9 je razvidno, da
se 51 (86,4 %) podjetjem zdi izobraževanje zaposlenih na področju tujih
no znanje kandidata preveri le občasno. Če povzamemo še odgovore prej-
šnjega vprašanja, lahko sklepamo, da so v podjetjih pozorni na znanje tu-
jih jezikov, vendar ga vsa anketirana podjetja ne preverjajo.
Deseto vprašanje: »Znanje katerega jezika je v vašem podjetju naj-
pomembnejše?«
Z desetim vprašanjem sem želela ugotoviti, kateri tuj jezik podjetja
v največji meri potrebujejo pri svojem poslovanju. Kot možnost izbire so
bili ponujeni odgovori angleščina, nemščina, italijanščina, francoščina,
španščina in drugo. Kar 41 (69,5 %) podjetij je izbralo angleščino kot naj-
pomembnejši tuj jezik za njihovo podjetje, 13 (22,0 %) podjetij je izbralo
nemščino, italijanščino so izbrala štiri (6,8 %) podjetja, za odgovor dru-
go, pa se je odločilo eno (1,7 %) podjetje, ki je dopisalo, da angleščina in
nemščina predstavljata najpomembnejša tuja jezika pri njihovem delova-
nju, niso se opredelili, kateri jezik je najpomembnejši. Iz odgovorov, ki so
prikazani na sliki 8, lahko potrdimo trditev raziskave ELAN, da angle-
ščina predstavlja svetovni jezik poslovanja. Takšnega mnenja so evropska
in slovenska podjetja.
Slika 8: Najpomembnejši jeziki v podjetjih
Enajsto vprašanje: »Ali se vam zdi izobraževanje zaposlenih na tem
področju pomembno?«
Pri enajstem vprašanju so se podjetja opredelila glede pomembnosti
jezikovnega izobraževanja zaposlenih v podjetju. Iz slike 9 je razvidno, da
se 51 (86,4 %) podjetjem zdi izobraževanje zaposlenih na področju tujih