Page 119 - Kern, Peter, in Bojnec, Štefan. 2017. Trg upravljanja nepremičnin. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 119
Ovrednotenje prispevkov raziskave 119

Odprte teme za raziskovanje v prihodnje
Za raziskovanje v prihodnosti predstavlja odprto temo dilema, ali upošte-
vanje in uvedba dodatnih storitev upravljanja (lastna tehnična služba) go-
spodarskim družbam povzroča dodatne stroške. Uvedba teh služb odra-
ža soodvisnost ekonomije gospodarske družbe ter cen, doseženih na trgu.
Tako bi bilo smiselno ugotoviti, kakšen je stroškovni vidik teh dveh kom-
ponent.

Kazalnik uspešnosti gospodarskih družb na področju upravljanja ne-
premičnin je tudi dodana vrednost na zaposlenega. V teh gospodarskih
družbah je s ciljem povečanja dodane vrednosti treba pričeti z uvajanjem
nove strukture organiziranosti, prilagojene dejanskim potrebam naroč-
nikov storitev. Tako bi toge hierarhične strukture nadomestile sploščene
oblike strukture organiziranosti. Odprta tema za raziskovanje v prihod-
nje bi bila v tem primeru raziskava primerjalne prednosti gospodarskih
družb, v katerih so te spremembe uvedli.

Zanimivo bi bilo preučiti izvajanje energetske prenove stavb (npr.
samo obnov ovoja – fasad stavb z dodatno toplotno izolacijo) po posa-
meznih preučevanih regijah, mogoče z osnovno delitvijo med urbanim
in ruralnim okoljem. Dosedanja opažanja kažejo, da je ozaveščenost etaž-
nih lastnikov na tem področju v posameznih statističnih regijah še ved-
no nizka.

Prav tako predstavlja odprto temo za bodoča raziskovanja preverja-
nje vpliva števila stanovanj in števila registriranih upravnikov na ceno
upravljanja na trgu upravljanja kot celote v Sloveniji. V raziskavi smo na-
mreč to preverjanje izvedli glede na razpoložljive podatke po statističnih
regijah, kar pa morda ne kaže dejanskega vpliva. Tako se ob tem postavlja
vprašanje, ali bi bili rezultati analize drugačni, če bi preverjanje izvedli za
celoten trg upravljanja z nepremičninami v Sloveniji.

V raziskavi je trg upravljanja nepremičnin v Sloveniji obdelan in ana-
liziran z vidika obsega in ponudnikov storitev, ni pa izveden pregled od-
jemalcev upravniških storitev. Tako ni izvedena analiza zadovoljstva kup-
cev/odjemnikov upravniških storitev, to je pri etažnih lastnikih stanovanj
oziroma pri lastnikih večstanovanjskih stavb. Potrebno bi bilo zbrati in
ovrednotiti lastnosti, ki jih mora imeti kvaliteten upravnik, in morebitne
ključne težave, s katerimi se etažni lastniki soočajo v odnosu s podjetjem,
ki skrbi za njihovo nepremičnino. S tem bi bila resnično izvedena analiza
celotnega trga upravljanja nepremičnin v Sloveniji, kar bi bilo podlaga za
izboljšanje dejavnosti upravljanja nepremičnin in tudi spodbuda k preno-
vi obstoječe zakonodaje na tem področju. Tudi to je odprta tema za bo-
doča raziskovanja.
   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124