Page 220 - Kukanja, Marko. 2017. Management kakovosti v prehrambnem gostinstvu: Zagotavljanje kakovosti ponudbe in lojalnosti gostov. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 220
Management kakovosti v prehrambnem gostinstvu

javnikov kakovosti. Vsebina znanstvenega dela je izvirna, aktualna in re-
levantna za raziskovalce s področij gostinstva in turizma, menedžmenta
kakovosti in trženja.

Izsledki raziskave imajo pomemben vpliv tudi na družbeno okolje,
saj zagotavljanje kakovosti v gostinstvu vpliva tudi na dvig kakovosti tu-
ristične ponudbe. Prepoznan in znanstveno dokazan je bil pomen osebja
pri zagotavljanju kakovosti ponudbe in lojalnosti gostov vprehrambnem
gostinstvu. Avtor kritično ugotavlja, da osebje predstavlja osnovo gosto-
ljubja in temelj zagotavljanja kakovosti v prehrambnem gostinstvu, zaradi
česar je priporočljivo, da tudi družbeno okolje sistemsko poskrbi za zago-
tovitev minimalnih standardov, ki se nanašajo na strokovno usposoblje-
nost gostinskega osebja.

Metodološki pristop je ustrezen. Terminološko in jezikovno je bese-
220 dilo primerno, znanstveni aparat (tj. citati, opombe, viri in bibliografija)

pa ustrezno in dosledno uporabljeni.
Tina Bratkovič Kregar

II
Pričujoče delo predstavlja pomembno interdisciplinarno raziskavo s pod-
ročij menedžmenta kakovosti in trženja v prehrambnem gostinstvu. Kom-
pleksna problematika zagotavljanja kakovosti v prehrambnem gostinstvu
je bila v preteklosti v strokovni in znanstveni literaturi pomanjkljivo raz-
iskana. Avtor je na področje preučevanja kakovosti vprehrambnem go-
stinstvu vnesel inovativen - trženjski pristop zagotavljanja kakovosti po-
nudbe in lojalnosti gostov, temelječ na Kotlerjevem konceptu trženjskega
spleta (7P).

Na osnovi obsežne kvalitativne študije je avtor uspel dokazati po-
men okoljskih dejavnikov pri zagotavljanju kakovosti ponudbe in lojal-
nosti gostov. Temeljno teoretično spoznanje izpostavlja nepoenotenost
raziskovalcev glede pomena posameznih trženjskih spremenljivk v raz-
ličnih družbenih okoljih. V tem pogledu empirična raziskava predstavlja
pomemben doprinos tako na znanstveni kot aplikativni ravni, saj je avtor.
uspel dokazati kako pomembne so posamezne trženjske spremenljivke z
vidika zagotavljanja kakovosti ponudbe in lojalnosti gostov v prehramb-
nem gostinstvu.

Temeljni prispevek pričujoče raziskave je nov model zagotavljanja ka-
kovosti ponudbe in lojalnosti gostov, temelječ na konceptu trženjskega
pristopa. Ocenjujem, da gre za izvirno z znanstveno delo, saj ugotovitve
raziskave predstavljajo pomemben znanstveni prispevek na področju me-
nedžmenta kakovosti v prehrambnem gostinstvu in turizmu.
   215   216   217   218   219   220   221   222   223   224   225