Page 147 - Sikošek, Marijana. 2017. Kongresna dejavnost: vidiki privlačnosti destinacije. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 147
Empirični del 147
Vidik udeležencev
Ob prvem poskusu smo v model vključili vse spremenljivke, to je trdi-
tve iz drugega dela vprašalnika, namenjenega preverjanju mnenj v vzor-
cu udeležencev, ki se nanašajo na sklop trditev v zvezi z destinacijo kot
krajem, kjer poteka konferenca. Po preverjanju njihove primernosti za
vključitev v faktorsko analizo smo iz nadaljnje analize zaradi prenizkih
vrednosti komunalitet po ekstrakciji izključili tri spremenljivke.1 Po vno-
vičnem preverjanju vrednosti komunalitet smo nameravali iz nadaljnje
analize izključiti tudi spremenljivke Q4a, Q4b in Q5a, saj so imele rela-
tivno nizke vrednosti komunalitet (med 0,232 in 0,289). Po preverjanju
njihove vsebinske smiselnosti smo se odločili, da jih obdržimo v postop-
ku ocenjevanja faktorskega modela. V končnem modelu smo tako obdr-
žali 16 od prvotno 19 trditev. V prilogi 3 so prikazane vrednosti komuna-
litet za končni nabor spremenljivk.
Primernost vključitve spremenljivk v končni faktorski model smo
preverili s statistiko KMO; njena vrednost je znašala 0,761, kar kaže na
srednjo oceno primernosti. Na podlagi Bartlettovega preizkusa sferič-
nosti (p = 0,0) smo prav tako sklepali na ustreznost podatkov za izved-
bo končne faktorske rešitve. Vrednosti preizkusa prikazujemo v pregle-
dnici 50.
Preglednica 48: KMO in Bartlettov preizkus – atributi privlačnosti destinacije (kraja) z vidi-
ka udeleženca
Kaiser-Meyer-Olkin mera primernosti vzorčenja 0,761
1266,586
Približek hi-kvadrat
120
Bartlettov preizkus sferičnosti Stopinje prostosti 0,000
Stopnja značilnosti
V nadaljevanju smo ocenili celotno pojasnjeno varianco oziroma
lastne vrednosti posameznih faktorjev (priloga 3), ki smo jih preverili
tudi z diagramom lastnih vrednosti (slika 14).
1 Izločili smo trditve: Q4d – Pri odločitvi za obisk konference ni pomembno, kakšno je razmer-
je med ceno in kakovostjo storitev na destinaciji (»občutek vrednosti za denar«), rQ4f – Pri od-
ločitvi za obisk konference mi ni pomembno, ali je politično okolje destinacije stabilno, ter rQ5c
– Za obisk konferenčne destinacije se nikoli ne odločam na podlagi preteklih izkušenj z destinaci-
jo.
Vidik udeležencev
Ob prvem poskusu smo v model vključili vse spremenljivke, to je trdi-
tve iz drugega dela vprašalnika, namenjenega preverjanju mnenj v vzor-
cu udeležencev, ki se nanašajo na sklop trditev v zvezi z destinacijo kot
krajem, kjer poteka konferenca. Po preverjanju njihove primernosti za
vključitev v faktorsko analizo smo iz nadaljnje analize zaradi prenizkih
vrednosti komunalitet po ekstrakciji izključili tri spremenljivke.1 Po vno-
vičnem preverjanju vrednosti komunalitet smo nameravali iz nadaljnje
analize izključiti tudi spremenljivke Q4a, Q4b in Q5a, saj so imele rela-
tivno nizke vrednosti komunalitet (med 0,232 in 0,289). Po preverjanju
njihove vsebinske smiselnosti smo se odločili, da jih obdržimo v postop-
ku ocenjevanja faktorskega modela. V končnem modelu smo tako obdr-
žali 16 od prvotno 19 trditev. V prilogi 3 so prikazane vrednosti komuna-
litet za končni nabor spremenljivk.
Primernost vključitve spremenljivk v končni faktorski model smo
preverili s statistiko KMO; njena vrednost je znašala 0,761, kar kaže na
srednjo oceno primernosti. Na podlagi Bartlettovega preizkusa sferič-
nosti (p = 0,0) smo prav tako sklepali na ustreznost podatkov za izved-
bo končne faktorske rešitve. Vrednosti preizkusa prikazujemo v pregle-
dnici 50.
Preglednica 48: KMO in Bartlettov preizkus – atributi privlačnosti destinacije (kraja) z vidi-
ka udeleženca
Kaiser-Meyer-Olkin mera primernosti vzorčenja 0,761
1266,586
Približek hi-kvadrat
120
Bartlettov preizkus sferičnosti Stopinje prostosti 0,000
Stopnja značilnosti
V nadaljevanju smo ocenili celotno pojasnjeno varianco oziroma
lastne vrednosti posameznih faktorjev (priloga 3), ki smo jih preverili
tudi z diagramom lastnih vrednosti (slika 14).
1 Izločili smo trditve: Q4d – Pri odločitvi za obisk konference ni pomembno, kakšno je razmer-
je med ceno in kakovostjo storitev na destinaciji (»občutek vrednosti za denar«), rQ4f – Pri od-
ločitvi za obisk konference mi ni pomembno, ali je politično okolje destinacije stabilno, ter rQ5c
– Za obisk konferenčne destinacije se nikoli ne odločam na podlagi preteklih izkušenj z destinaci-
jo.