Page 151 - Sikošek, Marijana. 2017. Kongresna dejavnost: vidiki privlačnosti destinacije. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 151
Empirični del 151
je najbolj zanašajo na mnenje strokovne javnosti ter mnenje prijateljev in
znancev. Obe spremenljivki imata skoraj enake vrednosti faktorskih ute-
ži, zato lahko sklepamo, da imata obe vrsti mnenja približno enako težo
pri posameznikovih odločitvah.
Peti dejavnik, ki ga lahko razberemo iz končne faktorske rešitve in
pojasnjuje 7,6 % celotne variance, se navezuje na prostočasni element kon-
ference in smo ga zato poimenovali prostočasne dejavnosti. Označujeta ga
elementa možnosti za nakupovanje in možnostiza zabavo na destinaciji.
Za vsak dejavnik smo izračunali še kazalnik zanesljivosti, ki se pri
prvih štirih dejavnikih giblje med vrednostma 0,7 in 0,8, kar velja za zelo
dobro zanesljivost, medtem ko je vrednost pri petem dejavniku nekoliko
pod 0,70, kar lahko ocenimo kot zmerno zanesljivost.
Rezultati faktorske analize so za skupino atributov privlačnosti de-
stinacije kot kraja, kjer poteka konferenca, z vidika udeležencev pokazali,
da je mogoče privlačnosti opredeliti skupno s petimi dejavniki. To so de-
javniki ali dimenzije, ki opredeljujejo privlačnosti destinacije in naj bi bili
pomembni pri odločitvi udeleženca za izbiro destinacije, s tem pa tudi
za njegov potencialni obisk destinacije. Mnenje udeleženca konference se
torej v zvezi z njegovo oceno privlačnosti destinacije osredotoča na sloves
kraja, zanimivosti destinacije, njeno dostopnost, mnenje drugih ter pros-
točasne dejavnosti, ki jih ponuja destinacija.
Vidik ponudnika
Faktorizacijo podatkov smo začeli z vključitvijo vseh spremenljivk, to je
trditev iz drugega dela vprašalnika, namenjenega preverjanju mnenj v
vzorcu ponudnikov, ki se nanašajo na sklop trditev v zvezi z destinaci-
jo kot krajem, kjer poteka konferenca. Zaradi prenizkih vrednosti komu-
nalitet smo najprej izključili pet spremenljivk,2v nadaljevanju pa zaradi
nizke vrednosti faktorske uteži še eno spremenljivko.3 V končnem mode-
lu smo nato upoštevali 13 od prvotno 19 trditev. V prilogi 4 so prikazane
vrednosti komunalitet za končni nabor spremenljivk.
2 Izločene so bile trditve: rQ5c – Za konferenčno destinacijo se ne odločamo na podlagi pretek-
lih izkušenj z destinacijo, rQ2d – Dobra prometna dostopnost (letalo, vlak, avtobus) destinaci-
je ni pomembna za organizacijo konference, Q2e – Destinacija je zaradi dobro urejenih lokalnih
povezav (prevozi, transferji) privlačnejša za obisk konference, rQ4d – Pri odločitvi za organizaci-
jo konferenc ni pomembno, kakšno je razmerje med ceno in kakovostjo storitev na destinaciji
(»občutek vrednosti za denar«) ter rQ4f – Pri odločitvi za organizacijo konference ni pomemb-
no, ali je politično okolje destinacije stabilno.
3 Izključena je bila spremenljivka Q5a – Pri odločitvi za organizacijo konference je pomembno,
kakšno mnenje imajo o destinaciji prijatelji udeležencev.
je najbolj zanašajo na mnenje strokovne javnosti ter mnenje prijateljev in
znancev. Obe spremenljivki imata skoraj enake vrednosti faktorskih ute-
ži, zato lahko sklepamo, da imata obe vrsti mnenja približno enako težo
pri posameznikovih odločitvah.
Peti dejavnik, ki ga lahko razberemo iz končne faktorske rešitve in
pojasnjuje 7,6 % celotne variance, se navezuje na prostočasni element kon-
ference in smo ga zato poimenovali prostočasne dejavnosti. Označujeta ga
elementa možnosti za nakupovanje in možnostiza zabavo na destinaciji.
Za vsak dejavnik smo izračunali še kazalnik zanesljivosti, ki se pri
prvih štirih dejavnikih giblje med vrednostma 0,7 in 0,8, kar velja za zelo
dobro zanesljivost, medtem ko je vrednost pri petem dejavniku nekoliko
pod 0,70, kar lahko ocenimo kot zmerno zanesljivost.
Rezultati faktorske analize so za skupino atributov privlačnosti de-
stinacije kot kraja, kjer poteka konferenca, z vidika udeležencev pokazali,
da je mogoče privlačnosti opredeliti skupno s petimi dejavniki. To so de-
javniki ali dimenzije, ki opredeljujejo privlačnosti destinacije in naj bi bili
pomembni pri odločitvi udeleženca za izbiro destinacije, s tem pa tudi
za njegov potencialni obisk destinacije. Mnenje udeleženca konference se
torej v zvezi z njegovo oceno privlačnosti destinacije osredotoča na sloves
kraja, zanimivosti destinacije, njeno dostopnost, mnenje drugih ter pros-
točasne dejavnosti, ki jih ponuja destinacija.
Vidik ponudnika
Faktorizacijo podatkov smo začeli z vključitvijo vseh spremenljivk, to je
trditev iz drugega dela vprašalnika, namenjenega preverjanju mnenj v
vzorcu ponudnikov, ki se nanašajo na sklop trditev v zvezi z destinaci-
jo kot krajem, kjer poteka konferenca. Zaradi prenizkih vrednosti komu-
nalitet smo najprej izključili pet spremenljivk,2v nadaljevanju pa zaradi
nizke vrednosti faktorske uteži še eno spremenljivko.3 V končnem mode-
lu smo nato upoštevali 13 od prvotno 19 trditev. V prilogi 4 so prikazane
vrednosti komunalitet za končni nabor spremenljivk.
2 Izločene so bile trditve: rQ5c – Za konferenčno destinacijo se ne odločamo na podlagi pretek-
lih izkušenj z destinacijo, rQ2d – Dobra prometna dostopnost (letalo, vlak, avtobus) destinaci-
je ni pomembna za organizacijo konference, Q2e – Destinacija je zaradi dobro urejenih lokalnih
povezav (prevozi, transferji) privlačnejša za obisk konference, rQ4d – Pri odločitvi za organizaci-
jo konferenc ni pomembno, kakšno je razmerje med ceno in kakovostjo storitev na destinaciji
(»občutek vrednosti za denar«) ter rQ4f – Pri odločitvi za organizacijo konference ni pomemb-
no, ali je politično okolje destinacije stabilno.
3 Izključena je bila spremenljivka Q5a – Pri odločitvi za organizacijo konference je pomembno,
kakšno mnenje imajo o destinaciji prijatelji udeležencev.