Page 148 - Sikošek, Marijana. 2017. Kongresna dejavnost: vidiki privlačnosti destinacije. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 148
Kongresna dejavnost: vidiki privlačnosti destinacije
Slika 5: Diagram lastnih vrednosti – atributi privlačnosti destinacije (kraja) z vidika udele-
148 ženca
Iz rezultatov je razvidno, da je mnenja anketiranih udeležencev gle-
de atributov privlačnosti destinacije mogoče pojasniti s petimi skupni-
mi dejavniki. Pri tem je mogoče z njimi pojasniti 49 % celotne variabil-
nosti vzorca.
Na podlagi ocene celotne pojasnjene variance in lastnih vrednosti
posameznih faktorjev smo se odločili, da v model vključimo pet dejav-
nikov. Zanj smo izračunali matriko faktorskih uteži in jo zaradi težnje
po enostavnejši in jasnejši strukturi rotirali z metodo varimax. Doblje-
no rotirano faktorsko rešitev smo pregledali tudi z vsebinskega vidika ter
ugotovili, da je vsebinsko sprejemljiva, saj izbrane spremenljivke smiselno
pojasnjujejo njihov skupni faktor. Končno, rotirano rešitev faktorskega
modela ponazarjamo v preglednici 51 in prikazuje strukturo faktorskih
uteži, delež celotne pojasnjene variance ter koeficient zanesljivosti posa-
meznega dejavnika.
Prvi dejavnik, ki pojasnjuje 11,6 % variance spremenljivk, smo poi-
menovali sloves. Določajo ga spremenljivke, ki se navezujejo na splošne
lastnosti destinacije kot kraja, kjer poteka konferenca. Izražajo tiste atri-
bute, ki prispevajo k počutju udeleženca na destinaciji, oblikujejo njen
sloves in zagotovo tudi prispevajo k odločitvi posameznika za obisk kra-
ja, kjer se odvija konferenca, kot so razvitost lokalne infrastrukture, ob-
čutek varnosti, ki ga daje kraj, odnos domačinov do gostov, ekonomsko
okolje kraja, lokalne povezave oziroma prevozi ter prometna dostopnost
destinacije. Vidimo lahko, da so nekatere sestavine tega, samega po sebi
sicer neotipljivega dejavnika poleg neotipljivih (občutek varnosti, odnos
Slika 5: Diagram lastnih vrednosti – atributi privlačnosti destinacije (kraja) z vidika udele-
148 ženca
Iz rezultatov je razvidno, da je mnenja anketiranih udeležencev gle-
de atributov privlačnosti destinacije mogoče pojasniti s petimi skupni-
mi dejavniki. Pri tem je mogoče z njimi pojasniti 49 % celotne variabil-
nosti vzorca.
Na podlagi ocene celotne pojasnjene variance in lastnih vrednosti
posameznih faktorjev smo se odločili, da v model vključimo pet dejav-
nikov. Zanj smo izračunali matriko faktorskih uteži in jo zaradi težnje
po enostavnejši in jasnejši strukturi rotirali z metodo varimax. Doblje-
no rotirano faktorsko rešitev smo pregledali tudi z vsebinskega vidika ter
ugotovili, da je vsebinsko sprejemljiva, saj izbrane spremenljivke smiselno
pojasnjujejo njihov skupni faktor. Končno, rotirano rešitev faktorskega
modela ponazarjamo v preglednici 51 in prikazuje strukturo faktorskih
uteži, delež celotne pojasnjene variance ter koeficient zanesljivosti posa-
meznega dejavnika.
Prvi dejavnik, ki pojasnjuje 11,6 % variance spremenljivk, smo poi-
menovali sloves. Določajo ga spremenljivke, ki se navezujejo na splošne
lastnosti destinacije kot kraja, kjer poteka konferenca. Izražajo tiste atri-
bute, ki prispevajo k počutju udeleženca na destinaciji, oblikujejo njen
sloves in zagotovo tudi prispevajo k odločitvi posameznika za obisk kra-
ja, kjer se odvija konferenca, kot so razvitost lokalne infrastrukture, ob-
čutek varnosti, ki ga daje kraj, odnos domačinov do gostov, ekonomsko
okolje kraja, lokalne povezave oziroma prevozi ter prometna dostopnost
destinacije. Vidimo lahko, da so nekatere sestavine tega, samega po sebi
sicer neotipljivega dejavnika poleg neotipljivih (občutek varnosti, odnos