Page 150 - Sikošek, Marijana. 2017. Kongresna dejavnost: vidiki privlačnosti destinacije. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 150
gresna dejavnost: vidiki privlačnosti destinacije Skupni dejavnik
Trditev (spremenljivka)
1 – sloves
2 – zanimivosti
3 – dostopnost

4 – mnenje
drugih

5 – prostočasne
dejavnosti

rq3a Pri odločitvi za obisk konference mi ni pomembno, ali
destinacija ponuja veliko možnosti za zabavo (nočni klubi, 0,01 0,24 –0,11 0,05 0,59
bari, gledališča ...).

Celotna pojasnjena varianca (v %) 11,60 10,98 10,23 8,56 7,59

Zanesljivost (Cronbach alfa) 0,72 0,74 0,70 0,78 0,68

Opomba: Za oceno faktorskega modela je bila uporabljena metoda glavnih osi (Principal
Axis Factoring). Rotacija je bila opravljena s pomočjo pravokotne rotacije (Varimax with

150 Kaiser Normalization).

Drugi dejavnik pojasnjuje le nekoliko manjši delež pojasnjene varian-
ce spremenljivk od prvega (11,0 %), poimenovali smo ga zanimivosti. To
so elementi na destinaciji, ki naj bi vzbujali posebno pozornost pri udele-
žencih, kot so kulinarična ponudba destinacije, znamenitosti in posebne
zanimivosti na destinaciji ter njena vremenska klima.

Tretji dejavnik, ki pojasnjuje 10,2 % celotne variance spremenljivk in
ki velja tako v dosedanjih raziskavah kot praksi za enega izmed odloču-
jočih oziroma pomembnejših dejavnikov, smo imenovali dostopnost de-
stinacije. Po mnenju sodelujočih udeležencev je za oceno dostopnosti de-
stinacije najznačilnejša njena splošna oddaljenost od njihovega izvornega
kraja bivanja, ki zaradi svoje velikosti lahko zmanjšuje privlačnost desti-
nacije za obisk. Tudi višina stroškov, ki spremlja potovanje udeleženca iz
izvornega kraja do kraja (destinacije), kjer poteka konferenca, naj bi pri-
spevala k zmanjšanju splošne privlačnosti destinacije za njen morebiten
obisk. Privlačnost same destinacije zmanjšujejo tudi morebitne formal-
nosti ob vstopu v državo gostiteljico, saj naj bi po mnenju anketiranih
udeležencev omejevale dostopnost destinacije. Dostopnost destinaci-
je je sicer dejavnik, ki najdlje in najpogosteje zaposluje razmišljanja raz-
iskovalcev (Crouch in Brent Ritchie 1998) ter strokovnjakov (Kongresna
Ljubljana 2020 2011), saj je po njihovem mnenju dejavnik, ki naj bi po-
membno vplival na konkurenčnost kongresne destinacije oziroma na nje-
no sposobnost privabljanja kongresnih udeležencev.

Četrti dejavnik, ki pojasnjuje 8,6 % celotne variance, je dejavnik, ki
prispeva k odločitvi posameznika pri njegovi izbiri, to je mnenje drugih.
Po mnenju anketiranih udeležencev se ti pri odločitvi za obisk destinaci-
   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155